Aktualno

Staje li DORH na kraj Vlahušiću zbog Ilijine glavice?

Staje li DORH na kraj Vlahušiću zbog Ilijine glavice?

Državno odvjetništvo RH u suradnji s MUP-om radi na slučaju Ilijine glavice. Kako duList neslužbeno saznaje, još uvijek nije podnesena kaznena prijava, a nastoje se utvrditi sve relevantne činjenice u vezi izgradnje projekta proširenja i rekonstrukcije treće trake na tom ključnom pristupu Gradu iz smjera istoka.

Podsjetimo, nakon što je odabran izvođač radova, tvrtka PZC Split, krajem lipnja započeli su radovi na rekonstrukciji glavnog raskrižja vrijedni 19,7 milijuna kuna. Radovi konkretno obuhvaćaju rekonstrukciju i proširenje križanja Ilijina Glavica na četiri prometna traka, izgradnju desnog skretača koji povezuje Ulicu Pera Bakića sa Ulicom Andrije Hebranga te produljenje skretanja iz Ulice Andrije Hebranga u Ulicu Vladimira Nazora.

Ulica Pera Bakića bi prema projektu trebala imati četiri prometna traka u cijeloj dužini. Rok izvedbe predviđen je na 180 dana, a završetak izgradnje planira se do Uskrsa 2013. godine.
 
U tijeku tri spora, a suglasnost "načelna"
 
I sve bi to bilo odlično da ne postoji problem pravne prirode. Premda na web stranicama Grada Dubrovnika navode kako je u ovom projektu završeno utvrđivanje imovinsko-pravnih odnosa na cijeloj trasi puta te kako su imovinsko-pravni odnosi riješeni, Grad se upravo na tome našao u problemu.

Naime, eksproprijacija zemljišta, obavljena 1978. godine, katastarski je provedena, ali navodno to nikad nije u potpunosti za cijelu trasu obavljeno i u Zemljišniku. Iako je većina parcela plaćena, Grad se na sve njih još uvijek ne može uknjižiti, jer su u tijeku tri spora s jednom obitelji, dva sudska i jedan upravni postupak.

Naime, na sastancima sa stanarima tog dijela Ilijine glavice zahtjevi vlasnika uglavnom su se odnosili na uređenje pristupa kućama i garažama te rješavanje sustava oborinske odvodnje, a suglasnost vlasnika potvrđena je “načelno”.

Međutim, Grad Dubrovnik u radove je krenuo nestrpljivo, ne čekajući rješenje pravne zavrzlame knjiženja. Projekt i građevinska dozvola po kojima se navodno izvodi rekonstrukcija datiraju iz 1982. godine. Dakle, riječ je o 30 godina starim dokumentima za koje se u javnosti već duže vrijeme sumnja da im je istekao rok valjanosti. Osim faktora vremena (jer s gradnjom je trebalo početi u roku dvije godine od izdavanja dozvole), bitno je napomenuti i kako je sporna građevinska dozvola broj: UP-I-05/5-1370-82 od 6. travnja 1982. godine kojom barataju iz Gradske uprave dobivena temeljem glavnog projekta iz iste godine.

U navedenoj građevinskoj dozvoli, čije odobrenje potpisuje predsjednik tadašnjeg Komiteta za komunalne i stambene poslove, izgradnju i prostorno uređenje Stjepo Šuperak, jasno stoji:

– Na temelju članka 29. Zakona o izgradnji objekata (“Narodne novine SRH”, broj 52/81), povodom zahtjeva SIZ za lokalne ceste u Općini Dubrovnik, radi odobrenja građenja druge dionice spojne ceste Ilijina glavica – JTC u Dubrovniku, izdaje se građevinska dozvola
– Samoupravnoj interesnoj zajednici za lokalne ceste u Općini Dubrovnik odobrava se građenje II dionice spojne ceste Ilijina glavica – JTC i to ulazne jednosmjerne trake od profila 83 do profila 103, a prema projektu koji čini sastavni dio ove građevinske dozvole.
– Ova građevinska dozvola prestaje važiti ako se u roku od dvije godine od dana pravomoćnosti iste ne započne s građenjem objekta.”
 
Dva projekta, jedna dozvola
 
Međutim, na tom glavnom projektu, temeljem kojeg je Komitet izdao građevinsku dozvolu, provedene su brojne izmjene i dopune, što je zbog napretka tehnologije u 30 godina bilo i za očekivati, a zbog kojih je bilo nužno vaditi novu građevinsku dozvolu.

Dakle, konkretno rečeno, za izgradnju Ilijine glavice postoje dva glavna projekta, ali jedna građevinska dozvola. A novi glavni projekt nije usklađen s građevinskom dozvolom iz 1982. godine.

Područna jedinica Građevinske inspekcije u Dubrovniku, na čelu s dipl. ing. Miroslavom Jozićem o ovome se još nije oglasila, a nije poznato niti jesu li izvršili očevid. Naime, na naš dopis s nizom pitanja u vezi projekta preusmjereni smo na odjel odnosa s javnošću Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja iz kojeg nam još uvijek nije pristiglo nikakvo očitovanje.

Stoga smo odlučili od Grada Dubovnika službeno zatražiti uvid u glavni projekt i građevinsku dozvolu, ali smo zatražili i da nam se navede o kolikim odstupanjima u odnosu na stari projekt je riječ.

Iz Grada su nas uputili na Gradski odjel za promet i razvojne projekte, gdje su pred nas stavljena tri toma projektne dokumentacije iz 1982. godine. Nismo vidjeli građevinsku dozvolu, niti novi, izmjenjeni i dopunjeni glavni projekt.

– U radovima uvijek ima nekih izmjena i dopuna. A izmjene i dopune projekta su zatražene i to je u tijeku. Gradi se temeljem građevinske dozvole iz 1982. godine. Dijelovi se mogu raditi na temelju te građevinske dozvole. Zna se na što se odnose izmjene, a one se mogu tražiti dok se radi. Vi možete imati građevinsku dozvolu, početi graditi i tražiti izmjene i dopune. Koridor ceste je isti, ali nećete pored nove tehnologije raditi po tehnologiji rađenoj po tom projektu – objasnili su nam iz Odjela za promet i razvojne projekte te dodali kako “nije bilo nikakvih drastičnijih izmjena projekta”.

Zašto se s radovima krenulo prije kompletiranja čitave dokumentacije te je li izgradnja na Ilijinoj glavici u zakonskim okvirima pročitajte u novom broju tjednika duList koji se od srijede nalazi u prodaji.

Pročitajte još

[FOTO] Svečana 150 obljetnica Hrvatskog liječničkog zbora

Dulist

Ništa od revizije Dubrovačkih ljetnih igara

Dulist

Ministar Bačić u Dubrovniku otvorio Konferenciju o prostornom planiranju morskog područja RH

Dulist