Zračna luka Dubrovnik prošlu godinu završila je s rekordnim brojkama.
Na tom valu odvija se veliki projekt razvoja Zračne luke, koju vrlo rado spominju i hrvatski ministri kada govore o kapitalnim ulaganjima u Republiku Hrvatsku. Također, nedavni posjet Zračnoj luci veleposlanika SAD-a Kennetha Mertona naznačio je neke buduće suradnje s američkim tržištem. O posjetu visokog gosta, trenutnom stanju projekata u zračnoj luci, kao i o predstojećoj sezoni razgovarali smo s direktorom Zračne luke Dubrovnik Rokom Tolićem.
Proteklog tjedna imali ste priliku ugostiti veleposlanika SAD-a Kennetha Mertona. Što taj događaj predstavlja za ZLD?
Posjet američkog veleposlanika uobičajen je u kontekstu dobre dugogodišnje suradnje koju Zračna luka Dubrovnik ima s Veleposlanstvom SAD-a u Republici Hrvatskoj. Iskoristili smo priliku veleposlanikova boravka na jugu Hrvatske i u susretu s njim razgovarali smo o svim novostima koje mogu biti od obostranog interesa. Interesirao ga je projekt razvoja zračne luke, a sve to u kontekstu značajnih porasta dolazaka američkih turista koji ljetuju u Hrvatskoj. Taj porast stvara temelj da se na počne na nekoj ekonomskoj osnovici promišljati o budućim izravnim letovima iz SAD-a u Hrvatsku. Naravno, ukoliko bi do toga ikako došlo, onda bi i Zračna luka Dubrovnik pokušala pronaći svoj interes i pozicionirati se kao jedna od malih regionalnih zračnih luka na kojima bi takva vrsta letova bila moguća.
Dakle, mogućnost takvih letova sad postaje poprilično realna, s obzirom i na broj putnika?
Broj putnika iz SAD-a je u stalnom porastu, a nije tajna da svi putnici koji stižu u Hrvatsku dolaze s jednim zaustavljanjem u jednom od velikih europskih zračnih luka. U slučaju Dubrovnika tu je riječ prije svega o Frankfurtu, Londonu, Munchenu, Madridu i Rimu. Uvažavajući neke povijesne elemente, da smo nekoć imali izravnu vezu sa SAD-om, i našu ambiciju da svoju infrastrukturu dovedemo do razine koja će zadovoljavati standarde da tako što bude moguće, nećemo se lako odreći takve mogućnosti, ukoliko nam se ponudi. Niti što zaključujemo niti najavljujemo da će se to dogoditi ove ili iduće godine. Svakako ćemo učiniti sve što je u našoj moći da postavimo takvu infrastrukturnu i organizacijsku osnovu da tako što bude moguće. Hoće li se to doista i dogoditi je prije svega pitanje ekonomskih parametara, isplativosti takvog leta.
Projekt razvoja Zračne luke Dubrovnik Vlada RH najčešće spominje kao jedan od najvećih ulaganja u državu. Kako se trenutno taj projekt razvija?
Projekt je trenutno financiran sredstvima Zračne luke Dubrovnik. Međutim, učinjene su opsežne organizacijske i administrativne radnje na relaciji ZLD, resornog ministarstva i svih lokalnih čimbenika kako bi to bio jedan od prvih velikih infrastrukturnih projekata koji bi Republika Hrvatska mogla financirati sredstvima Europske unije. To ćemo moći konačno definirati tek kada ugovor bude potpisan. Mi sada ne jenjavamo u intenzitetu. Započeti su veliki građevinski radovi i dosad je sve financirano sredstvima Zračne luke. Imamo financijski kapacitet da ‘izguramo’ 2015. godinu s vlastitim sredstvima koja smo imali na raspolaganju, odnosno koja smo uštedjeli kroz niz godina. To smo spremni investirati. Ipak, do kraja 2015. ili početkom 2016. godine očekujemo konkretizaciju naših dosadašnjih napora u udovoljenju strogih kriterija Europske komisije, kako bi projekt razvoja Zračne luke Dubrovnik bio okvalificiran kao onaj koji udovoljava svim traženim kriterijima.
Za Zračnu luku Dubrovnik 2014. godina bila je rekordna. Što očekujete u ovoj godini?
Prošle godine imali smo rekordnu sezonu, a očekujemo u ovoj godini nadmašiti lanjsko ostvarenje. Svjesni smo da to neće biti nimalo jednostavno iz razloga što, realno gledajući, na našem području neće biti značajnijih novih turističkih kapaciteta. No ono što će se dogoditi vezano za završetak investicija u Župi i porast privatnog smještaja daje nam za pravo da možemo očekivati rekord. Na koncu konca, trenutno ugovoreni kapacitet sjedala koji će letjeti prema Dubrovniku nešto je malo veći nego onaj prošle godine. Možemo se nadati dobrom poslu i da će zrakoplovi biti dobro popunjeni, što bi nas trebalo dovesti do novog rekordnog rezultata. Ono što daje dodatnu vrijednost ovogodišnjem letenju jest ponovni porast na polju operacije zrakoplov-brod, dakle tzv. home-port. Putnici s brodova Thomson Cruises će svakog četvrtka dvadeset i jedan tjedan za redom zrakoplovom dolaziti iz šest gradova u Velikoj Britaniji u Zračnu luku Dubrovnik.