Aktualno

Najbogatiji grad u svemiru i dalje bez vatrogasnog broda

Najbogatiji grad u svemiru i dalje bez vatrogasnog broda

Svake godine ista priča, suho vrijeme uz pokoji ljetni neverin i udare gromova ili pak ljudsku nepažnju (da ne spominjemo kriminalno-opsesivne radnje) rezultira velikim brojem požara.

Iako je ovo ljeto počelo relativno mirno u posljednjih nekoliko tjedana dogodio se zaista veliki broj požara, a izgorena šuma i raslinje mjeri se u stotinama hektara diljem županije i otoka. No, požari na otocima uvijek su posebno osjetljiva tema, a upravo je onaj na Olipi u srpnju ponovno potaknuo ideju vatrogasnog broda za potrebe našeg grada, odnosno županije.
Na naš upit o tome je li se razmišljalo i u kojem smjeru u pogledu nabavke vatrogasnog broda, iz Županije dubrovačko-neretvanske priznaju kako potreba za takvom investicijom postoji. Ističu kako bi se realizacija takvog projekta mogla ostvariti kroz fondove EU.
-Brod za vatrogasne intervencije na moru zasigurno je nešto što je potrebno Dubrovačko-neretvanskoj županiji, prvenstveno radi njezinog zemljopisnog položaja, ali i izrazito bogate i zaštićene prirodne baštine. Nabavu plovila za vatrogasne intervencije s mora Dubrovačko-neretvanska županija prvenstveno vidi putem korištenja fondova Europske unije u programima prekogranične suradnje s obzirom da i naše susjedne regije imaju slične probleme. Dobro je da su nam iz aktualnog projekta HOLISTIC dostupni nacrti za dva takva broda duljine od 8,30 metara i 24 metra – napominju iz Županije iz koje ističu kako mogućnost prijave takvog projekta ovisi prvenstveno o ‘mogućnostima vatrogasnih postrojbi da preuzmu njihovo održavanje’.
-Moguća prijava na predstojeće programe i financiranje izgradnje jednog takvog broda putem raspoloživih sredstava iz fondova prvenstveno ovisi o mogućnostima vatrogasnih postrojbi da preuzmu njihovo održavanje, ali i osiguraju posadu i održavanje. JVP Mljet za sada je pokazala spremnost za održavanjem jednog takvog broda. Cijena njegova održavanja naravno ovisi o tipu broda koji bi se nabavio te broju posade. O svemu tome treba još detaljnije porazgovarati te svakako uključiti i gradove i općine s našeg područja – zaključuje se u odgovoru iz Županije kojeg potpisuje viši savjetnik Mato Tomljenović.

Simović: Treba uključiti sve službe
Vatrogasni zapovjednik DNŽ Stjepan Simović ističe kako bi za potrebe naše županije trebalo nabaviti i dva broda.
-Što se tiče broda, sam vatrogasni brod s pravom opremom vjerojatno jako puno košta, ali na predjelu naše županije, pogotovo na predjelima Vela Luke i Korčule… Sama naša županija bi diktirala i nabavku dva broda. Naša obala je razvedena, ali sama nabavka zahtijeva i drugi skalin – održavanje i zapošljavanje – kaže Simović te priznaje kako bi to bio puno teži korak od same kupnje. Napomenuo je kako bi taj brod trebao biti na usluzi svim službama, ne samo vatrogascima te istaknuo kako vatrogasci sada imaju odličnu suradnju s Lučkom kapetanijom i Policijom. Simović, svjestan financijske težine kakvu bi predstavljala nabavka takvog broda je oprezan te kaže:
-Treba razdvojiti bitnu stvar i reći kako bi upotreba broda za gašenje često bila komplicirana, ali u najmanju ruku bi nam trebao brod za prijevoz vatrogasaca koji bi bio i adekvatno opremljen. To je oprema koja bi nam trajala godinama, nije to za jednu sezonu – kaže Simović.

Krilanović: Preskupa želja
Zapovjednik JVP Dubrovnik Stjepko Krilanović drži kako bi vatrogasni brod trenutno bio prevelik financijski zalogaj.
-Vatrogasni brod je preskup, nama bi prvenstveno trebao brod za komunikaciju, odnosno transport vatrogasaca. Vatrogasni brod mora imati i top i opremu za posadu, određenu snagu motora, brzinu, plovnost, možda i neku ambulantu u sklopu broda. Kad je bio požar na Olipi vozila nas je Lučka kapetanija, ali nismo mogli pristati zbog veličine broda. Moje mišljenje je da je najbolje moguće rješenje da se sve službe udruže i da eventualno Grad sa svojim službama ima neko plovilo, odnosno brod koji će biti za komunikaciju – kaže Krilanović. Napominje kako se za gašenje i transport mogu eventualno koristiti remorkeri koji su u vlasništvu Luke Dubrovnik jer takvi brodovi imaju i brane i topove.
-Procjena vrijednosti vatrogasnog broda je oko pet milijuna kuna, a po meni potreban nam je brod za komunikaciju. To je brodica do desetak metara s jakim motorom. Mi tu možemo objediniti i Vatrogasnu zajednicu županije i našu vatrogasnu zajednicu kao i Luku Dubrovnik i Crveni križ i HGSS i JU Rezervat Lokrum da zajedno uzmu brod za prijevoz koji bi bio multifunkcionalan – kaže zapovjednik JVP Dubrovački vatrogasci te dodaje kako je ‘brod za gašenje jako skupa želja’. — Za kupit ga treba izdvojiti puno, a za njega treba zaposliti još najmanje deset ljudi – kaže Krilanović te poentira:
-Čovjek se veseli dva puta zbog broda – kad ga kupi i kad ga proda.
– Grad Dubrovnik je prije rata imao neki brod, to je bio jedan stari gumenjak. Sjećam se kad sam dolazio raditi da su stari vatrogasci govorili kako je to preskupo za održavati. Po meni za tih sedam milijuna kuna, postoje cisterne koje su funkcionalne za otoke u rangu par tisuća litara i manjih su gabarita. One koštaju do milijun kuna, i više bi se isplatilo uzeti takvih nekoliko vozila – zaključuje Krilanović.
Inicijativa stara godinama Inicijativa za kupnju takvog broda pokretana je nekoliko puta, a posljednji put problematika je načeta na sjednici Gradskog vijeća u ožujku ove godine kada je predsjednik GV-a Mato Franković istaknuo kako je nezadovoljan jer vatrogasci nemaju brod. Upit na ovu temu (jednak onom upućenom i odgovorenom od Županije), poslan je 22. srpnja na adresu Grada Dubrovnika, no do zaključenja broja nažalost, odgovor o takvom projektu nije stigao.

Pročitajte još

PROMETNA U KUPARIMA Ozlijeđena osoba prevezena u bolnicu

Dulist

OD IDUĆEG TJEDNA Liječnici će imati pravo prijaviti pacijente privremeno nesposobnima za vožnju

Dulist

GORAK KRAJ ‘Novi Europski Bauhaus’ izostavio Dubinu iz projekta, iz kluba poručili: Uprava TUP-a gurnula nas je u stečaj

Dulist