Aktualno

Ambulanta postala političko pitanje!

ambulanta4071

Iako se na velika vrata najavljivalo kako će ubrzo s radom početi ambulanta obiteljske medicine u Androvićevoj ulici u povijesnoj jezgri, ona bi vrlo lako mogla zjapiti prazna.

Razlog je vrlo jednostavan – nije prikupljeno ni približan broj pacijenata prema normi HZZO-a koja propisuje 425 korisnika zdravstvene usluge po ordinaciji.

Inače, konstruktivnu sanaciju i njeno uređenje financirao je Grad Dubrovnik kroz Program obnove spomeničke cjeline Dubrovnika, putem Zavoda za obnovu. Ukupni troškovi uređenja iznosili su 1.166.899,35 kuna, a Grad je financirao i nabavu opreme i namještaja u vrijednosti od 71.701,25 kuna te izradu atesta i certificiranja utjecaja buke na prostor u vrijednosti od 984,00 kuna, ističu iz gradske uprave. Cjelokupna oprema i prostor površine 64 kvadratna metra doniran je Domu zdravlja bez naknade, a 5. listopada 2010. organizirana je i primopredaja prostora. O svemu tome brujali su dubrovački mediji, što je naravno odgovaralo gradonačelniku Andru Vlahušiću, koji je upravo otvaranje ambulante nosio u svom predizbornom programu. Također, u ambulanti je počela raditi doktorica Tamara Sokač, inače zaposlenica Doma zdravlja Dubrovnik. Kako se do sada u ambulantu prijavilo svega 24 pacijenta, ona se nedavno vratila u rodni Čakovac. Sada trenutačno Grad Dubrovnik unutar ambulante izvodi sanaciju vlage.

SAMO 24 PACIJENTA

– Doista me čudi da se jedna ordinacija izdiže na političku razinu. Ja kao ravnateljica sam prvenstveno radnik i nastojim se u tim okvirima i ponašati. Hoću reći da politika ne može utjecati na provođenje zakonskih odredbi kojih se Dom zdravlja Dubrovnik mora pridržavati. Ordinacija koja se pokušava otvoriti u protekle tri godine je iziskivala mukotrpan rad prvenstveno djelatnika Doma zdravlja. Znano je da staviti u funkciju jedan objekt, jednu ordinaciju, jednu službu, traži mnogo više od uloženih sredstava i ideja – rekla je u svom odgovoru za duList ravnateljica Doma zdravlja Dušica Šutalo. Ona dodaje kako je Dom zdravlja u tri navrata raspisivao natječaje i tražio tim koji bi radio u ordinaciji, o čemu postoji dokumentacija i kronologija rada.
zupanijska%20dusanka%20sutalo5923
– Napominjem da jedna ordinacija obiteljske medicine ne može početi s radom ukoliko ne skupi određeni broj pacijenata. Uz sve napore, prijavilo se svega 24 pacijenta. Način sakupljanja pacijenata je kompliciran – svaka osoba mora pisanom izjavom potvrditi da izabire drugoga liječnika. Inače, svi pacijenti su opredijeljeni i imaju svoje obiteljske liječnike na području Grada. Iz istih razloga nismo dobili proširenje Mreže obiteljske medicine jer na području grada ima 26 timova obiteljske medicine – naglasila je Šutalo dodavši kako je nakon neuspjelih pokušaja predložila gradonačelniku Vlahušiću  izmjenu Ugovora o davanju nekretnine na korištenje, na način da u navedenim prostorima rade turistički timovi, a ne timovi obiteljske medicine.

BEZ AMBULANTE NEMA RAZGOVORA

– Gospodin gradonačelnik je poručio da ne želi razgovarati sa ravnateljicom Doma zdravlja dok se ne otvori ordinacija – navodi Šutalo i dodaje kako su upućeni dopisi ministru zdravlja sa prijedlozima što učiniti, kao i zahtjevi prema HZZO-u.
– Nakon dobivenog odgovora od strane HZZO-a i mišljenja Ministarstva zdravlja postoji mogućnost da HZZO odobri recepte i uputnice za ordinaciju kao turističku, za rad cijele godine ili za 6 mjeseci. Činjenica je da nema liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti. Dom zdravlja je raspisao natječaj za jedan turistički tim, te ukoliko bude interesenata za rad slijedi ugovaranje. No, morate znati da ovakav tim ne može pokrivati rad sa pacijentima obiteljske medicine – istaknula je u svom odgovoru ravnateljica Šutalo.
Iz gradske uprave ističu kako se 26. listopada 2010. Grad Dubrovnik usuglasio i podržao prijedlog Doma zdravlja Dubrovnik za izmjenu i proširenje Mreže javne zdravstvene djelatnosti, kojim bi se osigurao dodatni tim opće/obiteljske medicine za ambulantu.

GRAD ĆE POKRITI TROŠKOVE

– Istovremeno, Grad Dubrovnik iskazao je spremnost da, ukoliko se ne usvoji prijedlog o proširenju Mreže, snosi sve troškove funkcioniranja ambulante u Androvićevoj ulici, što bi se reguliralo posebnim ugovorom između Grada Dubrovnika i Doma zdravlja Dubrovnik. U međuvremenu je ravnateljica Doma zdravlja u Dubrovniku obavijestila Grad da „Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje ne prihvaća financiranje rada jednog doktora medicine i jedne medicinske sestre, pri tom ističući mišljenje da nema zapreke otvaranja ambulante na teret jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno jedinice lokalne samouprave, dok će HZZO na uobičajeni način osigurati dodatnu količinu recepata i uputnica“ . Grad Dubrovnik spreman je preuzeti i troškove rada djelatnika ambulante, a sukladno tomu gradonačelnik Vlahušić nedavno je uputio pismo namjere županu Nikoli Dobroslaviću kako bi poduzeo sve potrebne radnje da ambulanta u povijesnoj jezgri Dubrovnika što prije započne s radom – ističu iz gradske uprave u svom odgovoru DuListu.
– S obzirom na potrebe građana i već uložena sredstva Grad neće odustati od privođenja medicinskoj svrsi prostora u Andrićevoj te ćemo, ako dobijemo negativan odgovor od institucija koje skrbe za zdravstvo u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, naći alternativan način za pružanje zdravstvene skrbi stanarima Grada i turistima – zaključuju.
 

Ambulanta je potrebna
Ambulanta je definitivno potrebna. To je problem koji traje već godinama. No, ambulanta se može otvoriti kad god hoće i tko god hoće. Pitanje je ima li volje ili nema volje. U današnje doba, kada te čeka ričeta za lijek u bilo kojoj apoteci, ne vidim u čemu je problem da liječnik opće prakse koji se nalazi na Pločama, ponedjeljkom bude u gradu, drugi u utorak, treći primjerice iz Lapada koji ima pacijente iz Grada u srijedu. To je samo problem administracije, ničega drugoga. Što kad liječnik pođe na godišnji, onda ga mijenja neki drugi liječnik. A Ministarstvo neka riješi na koji će se način rasporediti tantjemi koji se dobivaju po pacijentu – mišljenja je predsjednik GK Grad Srđan Kera. Dodaje i kako je ona potrebna upravo zbog gužvi u vrijeme sezone, kada u Gradu boravi 10-ak tisuća ljudi, a hitna pomoć nije u mogućnosti doći na vrijeme i pružiti osnovnu medicinsku pomoć.  A što se tiče građana, nas ionako za par godina više neće ni biti – zaključuje Srđan Kera, predsjednik GK Grad.
To je samo mazanje očiju    
Ambulanta je otvorena u turističke svrhe, kako bi što više stranaca došlo. Što je u redu, jer pokazujemo jednu kulturu. Kad bi svi mi građani, kojih nema više od 700, bili tamo, opet ne bi bilo dovoljno pacijenata. To je samo mazanje očiju i trošenje para u ništa. Građanima treba ambulanta, ali oni su svjesni da će nas biti manje od 100. Pitanje je je li se to isplati? Treba zatvoriti ambulantu na Pločama i otvoriti je u Gradu za ljude iz Grada. A ambulantu na Pločama ostaviti Pločama i Konalu. Za mene bi bilo logično da doktor za stanovnike Pila i Grada bude u Gradu. A to bi se moglo dogoditi jer je prostor na Pločama u povratu – rekla nam je stanovnica grada Dubravka Šimunović.  

Pročitajte još

STEPERI NA SUPERTALENTU Linda Valjalo o koreografiji koja je izazvala euforiju!

Marijana Tadić

TATE OPET U AKCIJI Pokažimo 14-godišnjem Dariu da smo svi uz njega, da se vrijedi boriti!

Dulist

Vrbica, Štikovica i Zaton i danas se opskrbljuju vodom cisternama

Dulist