Slušni aparat

Svemirske džukele u novom mračnom dobu

Američke tajne službe još uvijek sakrivaju pravu istinu, no nepobitna je činjenica da je prije skoro četrdeset godina na Antarktiku sletjela izvan­zemaljska letjelica sa šesteročlanom posadom svemirskih barbara čija je misija bila pokoriti zemaljsku kuglu seksom, drogom i rock’n’rollom. To je bila skupina ratnika iz plemena GWARkoji su svoj zadatak odlučili realizi­rati sviranjem crossover punk-thrash metala i žestokim, nasilnim nastupima ispunjenim raznoraznim tjelesnim izlučevinama.
GWARse prvi put ljudskoj publici obznanio 1984. u sklopu audio-vizu­alne umjetničke kolonije u Richmondu u američkoj saveznoj državi Virginia kao idejni projekt glazbenika Davea Broc­kieja. Brockie, pjevač i basist punk grupe Death Piggy osmislio je kostime svemir­skih barbara, a članovi banda obučeni kao izmišljeni band GWARnastupali su sami sebi kao predgrupa i izvodili kom­pliciranu glazbenu priredbu o napadu bića iz svemira koji otimaju i jedu zemljane. Brockie i ekipa vrlo brzo su uvidjeli da velika većina publike koncert napušta odmah nakon nastupa pred­grupe, pa su odlučili ugasiti originalnu grupu i nastavili nastupati isključivo kao GWAR. Grupa pod istim imenom nastupa već skoro četiri desetljeća, a glazbena postava izmijenjena je više­struko tako da danas u grupi ne nastupa niti jedan od originalnih članova, iako su persone koje su glazbenici preuzeli preživjeli nekoliko iteracija.

Njihov prvi album ‘Hell-O’ udario je temelje grupe, a eksplozivni nastupi koji su u nesvijest bacali puritance i konzervativce vrlo brzo su ih doveli na naslovnice časopisa i redovitu rotaciju na MTV-u. Drugi album’Scumdogs of the Universe’ iz 1990. s hitovima ‘Sick of You’, ‘Vlad the Impaler’ i ‘Sexecutioner’ postao je globalna senzacija, a članovi grupe postali su česti gosti talk-emisija nastupajući pod punom opremom. Slje­deći album ‘America Must Be Destroyed’ bio je popraćen filmom ‘Phallus in Won­derland’ za koji zarađuju nominaciju za Grammyja, a četvrtim albumom ‘This Toilet Earth’ i singlicom ‘Saddam a Go-Go’ postaju redoviti gosti u seriji ‘Beavis and Butthead’.
Taj album predstavlja i početak kraja medijske slave GWAR-a koji tijekom slje­dećih dvadeset godina izdaju još devet studijskih albuma, a cijeli projekt 2014. proživljava najteže dane nakon smrti osnivača Davea Brockieja. Ostatak grupe ipak odlučuje nastaviti te uba­cuju u petu brzinu, 2017. izdaju odličan ‘The Blood of Gods’, a prošlog vikenda nakon petogodišnje pauze i svoj petna­esti album ‘The New Dark Ages’, uvjer­ljivo najbolji album u ovom mileniju i jedan od tri najbolja sveukupno. Album dolazi u pratnji grafičkog romana ‘The Duoverse of Absurdity’, a tematski prati kritiku današnjeg stanja svijeta, ekolo­gije, estrade i politike. Glazbeno i dalje thrash-punk, ali ovaj put s više otklona prema progu, klasičnom metalu, pa čak i doomu na ‘Unto the Breach’, dvanaest pjesama (plus tri pjesme bonusa) u preko uru vremena podsjećaju nas zašto je GWARdevedesetih bio odlična grupa koje su se plašile institucije.

Album otvara naslovna stvar koja je osvrt na današnji medijski svijet laž­nih vijesti i regresivne propagande, na ‘Blood Libel’ band se obračunava s rasiz­mom i anti-semitizmom, a žestoka pri­stovska ‘Berserker Mode’ vraća grupu u svoj izvorni barbarsko-ratnički moda­litet. Ako je potrebno izdvojiti naju­pečatljivije stvari na albumu, tada su to ‘The Cutter’ s gošćom Lzzy Hale iz Halestorma, potpuno ispaljeni prog izlet u ‘Venom of the Platypus’ i geni­jalni thrash na ‘Ratcatcher’.
Album je definitivna preporuka za slušanje svima, no GWARje prvenstveno vizualni doživljaj koji je potrebno barem jednom doživjeti. Tako će u mom sjeća­nju zauvijek ostati tetovirana olimpijska Atlanta 1996., plesni salon hotela Hilton u potpunosti prekriven plastičnim ten­dama od kristalnog lustera do parketnih podova, i skoro dvosatni defile nevjero­jatnih vizualno-likvidnih stimulansa koji su publiku na kraju nastupa osta­vili prekrivenu od glave do pete razno­bojnim tekućinama. Novi album znači i novu turneju, krajnje je vrijeme za ponovni posjet Antarktici.

FOTO: gwar.net

Pročitajte još

Stare pjesme koje ‘ubijaju’ nove

Petar Ipšić

Pokušavam ti slomiti srce

Petar Ipšić

Tragedija i trijumf

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija