Slušni aparat

Roštilj i čaj u dubokom bezdanu

Roštilj i čaj u dubokom bezdanu

Protekli vikend donio nam je nekoliko odličnih novih glazbenih izdanja za popuniti nekoliko kolu­mni, slobodan vikend bez puno dis­trakcija jedva je bio dovoljan da se svi ti albumi kvalitetno preslušaju. Kad se na kraju podvuče crta, ovo su tri albuma u kojima sam najviše uživao i s kojima sam proveo najviše vremena, a ti albumi teško da su mogli biti raznovrsniji da sam ih ciljano tražio.

Kanadski KEN Mode (Kill Everyone Now) su izrasli u jedan od najutjecaj­nijih noise bandova dvadesetprvog stoljeća, a njihov najnoviji, deveti po redu, album ‘Void’ najbolje se sluša u kontinuitetu s prošlogodišnjim ‘Null’. Izdani u točno godinu dana razmaka, snimani su istovremeno u jesen 2021. u doba duboke korone pa se u zvuku i tekstovima lako raspoznaje buk­teći revolt i frustracija. No, dok se ‘Null’ može opisati kao album bunta i borbe, tada ‘Void’ svojim očajem i ljutnjom više zvuči kao rezignacija i poraz.

Uvodne stvari ‘The Shrike’ i ‘Painless’ nastavljaju u klasičnom KEN-noise stilu, no ostatak albuma znatno otklanja u melankolični post-hardcore počevši s odličnom, naj­boljom na albumu, osmominutnom ‘These Wires’. ‘A Reluctance of Being’ apsolutno podsjeća na rane Swanse, dok su posljednje dvije stvari popri­lično post-rockerse, prva kao kandidat za najbolji naslov pjesme stoljeća ‘He Was a Good man, He Was a Taxpayer’ te odjavna ‘Not Today, Old Friend’. Ako volite žestoki noise sa vokalom koji dosta podsjeća na Henry Rollinsa, KENMode i ‘Void’ su odličan izbor.

Ako ste više nastrojeni punku i žen­skim vokalima, tada je vrlo vjerojatno da će vam se svidjeti Sincere Engineer, pop-punk projekt pjevačice Deanne Belos. U njezin treći album ‘Cheap Grills’, i prvi sa više-manje ustalje­nim pratećim glazbenicima, zaljubio sam se na prvo slušanje, nešto otpri­like kao što je prošle godine slučaj bio sa The Bobby Lees i albumom ‘Belle­vue’. Sličnog stila, izgleda da se ova vrsta ljutito-duhovitog punka pot­puno podudara s mojim trenutnim senzibilitetom, s melodičnim glazbe­nim dionicama tekstualno popraćene osobnim anegdotama ispunjenim crnim humorom i solidnom dozom prolivene žuči.

Moju prošlogodišnju pjesmu godine ‘Greta Van Fake’ će tako ove godine bez sumnje zami­jeniti jednako ironična ‘Fireplace’ s genijalnim stihovima poput ‘I hate your guts/ Wouldn’t even help if you were stuck/ In some guy’s basement/ And he was getting ready to chop you up’ i ‘You’re gonna make a great filet/ On a tray at the murderer’s buf­fet’. Moram još izdvojiti pjesme ‘Code Orange’ i ‘A Touch of Hell’ kao odlične stvari za svakodnevno opetovano pre­slušavanje, a ovako kvalitetan album i vrhunski odrađen nastup na ovogo­dišnjoj Lollapaloozi obećavaju svijetlu budućnost za Deannu i ostatak grupe.

Sam sam sebe iznenadio brzinom kojom sam u svoju playlistu nado­dao novi, istoimeni album japanske grupe Chai, njihov četvrti po redu. Sestre blizanke Mana i Kana, sa svo­jim školskim prijateljicama Yuuki i Yunom sviraju modernu verziju city popa, tipično-japanske glazbe 80-tih koja je imala veliku ulogu na komerci­jalni uspjeh Walkmana. Album ‘Chai’ (znači točno ono što mislite da znači) počinje tako nevjerojatno zaraznom i logično naslovljenom pjesmom ‘Matcha’, da je nakon nje jednostavno nemoguće prestati slušati ovaj polu­satni album, slobodno stavite svih deset stvari na repeat i odlebdite neg­dje u vesele ružičaste oblake.

Veliki uspjeh njihova prva dva albuma ‘Pink’ i ‘Punk’ djevojkama je donio ugovor s legendarnim Sub Pop Records, za koji su 2021. izdali ‘Wink’, a ovaj naj­noviji album nesumnjivo će poslužiti kao definitivna odskočna daska na zapad. Kako same za sebe kažu u pje­smi ‘Neo Kawaii, K?’, potpuno su spre­mne za potencijalnu globalnu slavu bez straha da će se zbog toga promi­jeniti stihovima ‘This is just my body/ Not a trendy body’. Nakon što odslu­šate izvrsne ‘From 1992’, ‘Driving22’ ili pak ‘Para Para’, sve što preostaje je da se pripremite za svjetsku domina­ciju Chaia, otpor je uzaludan od prvog trena kad čujete Manin hipnotizira­jući glas.

Foto chai-band.com/Sub Pop Records

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić