Lučka uprava Dubrovnik u prvih pet mjeseci 2012. godine zabilježila je 141 ticanje brodova na kružnim putovanjima, što je 5,7 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Od toga 111 ticanja zabilježeno je u Gružu i 30 ticanja na sidrištu ispred Grada. Da je godina odlično počela, potvrđuje i ravnatelj Kristijan Pavić.
– Sezona je standardno dobra. Sva rezervirana ticanja se ostvaruju i nema većih poremećaja na tržištu. Ove godine konačno očekujemo i milijuntog putnika, što bi nas uvrstilo u ekskluzivno društvo luka s preko milijun putnika s kružnih putovanja – ističe Pavić.
Ove godine Dubrovnik će posjetiti čak 14 novih brodova, od kojih treba istaknuti MSC Divinu, zamjenu za Magnificu, koju rekordna dužina od 333 metara čini najdužim brodom koji je posjetio Grad.
PROJEKTI OPRAVDALI ULOŽENO
Ove godine brodovi na kružnim putovanjima čak će 228 dana u godini posjetiti Grad. Sezona je otvorena 30. ožujka prvim ticanjima omanske Royal Yachts u vlasništvu sultana, jedan brod iz kompanije MSC i jedan iz kompanije Costa. Poslijednje ticanje u sezoni očekuje se 31. studenog.
– Prošle godine dovršili smo još jedan vez, smješten ispod mosta dr. Franja Tuđmana, i već se u prvih nekoliko mjeseci uočava razlika u količini prometa. Nama broj putnika u financijskom smislu puno ne znači, već broj uplovljavanja i veličina tih brodova po brodotonaži. Potvrđuje se da su svi pokrenuti projekti u praksi opravdali uloženo – ističe ravnatelj Pavić, dodajući kako je prihod Lučke uprave Dubrovnik od lučkih pristojbi cruisera u 2011. godini iznosio 17 milijuna kuna. S obzirom da je itinerar za 2012. i 2013. godinu unaprijed poznat, očekuje se da će prihodi u budućnosti nastaviti rasti.
Urbanistički plan uređenja gruškog akvatorija prošle godine je konačno usvojen, čime su se stvorile pretpostavke za razvoj tzv. suprastrukture, sadržaja na lučkom području predviđenih Prostornim planom, od terminala, garaže, komercijalnih prostora.
NOVAC OSTAJE U GRADU
– Naš je cilj Dubrovnik na tržištu pozicionirati kao 'home port' za cruisere. To ne ovisi samo o nama, već i o zračnoj luci, prometnoj poveznici pomorske luke i zračne luke, budućem koncesionaru terminala. Da bi se dobio 'home port' status, nije dovoljno ispuniti samo uvjete u luci, već i u transportu od aerodroma do luke, hotelski smještaj, opskrbu brodova – objašnjava Pavić, te pritom posebno naglašava kako svi prihodi koje ostvari Lučka uprava Dubrovnik ostaju Lučkoj upravi.
– Štoviše, država nam sufinancira pola kredita za izgradnju infrastrukture. U našem slučaju novac ne ide u Zagreb, već dapače dolazi iz Zagreba. Država je prepoznala vrijednost ovog projekta i stala iza njega, jer smo mi okarakterizirani kao luka od državnog značaja. Od tog novca prvenstveno realiziramo nove projekte, ali i održavamo obalu, ceste, površine, rasvjetu. Dakle, sve što spada u normalno poslovanje – govori Pavić.
U planovima Lučke uprave Dubrovnik predviđa se i izgradnja dva trajektna veza između Batahovine i dvorca Kaboga, čime bi se čitav trajektni promet izmjestio s današnje lokacije u Gružu, dok bi dio obale od gruškog rotora do mosta dr. Franja Tuđmana bio namijenjen cruiserima.
U 2013. godini u Lučkoj upravi Dubrovnik očekuju se 244 dana u godini s uplovljavanjima brodova na kružnim putovanjima, što će biti 16 više u odnosu na 2012. godinu. Posebno se ističe kako će opterećenje u dnevnim rasporedima posjeta biti znatno smanjeno.
– Konačno su i kompanije shvatile da ni njima ni Gradu ne odgovara previše putnika u pojedinim danima. Bili su puno fleksibilniji u slaganju svog itinerara za 2013. godinu. Prema sadašnjim najavama, u 2013. godini očekujemo prosječno 150 tisuća putnika mjesečno od svibnja do listopada, a u travnju i studenom prosječno 80 tisuća putnika – ističe Pavić te zaključuje kako će se i u 2013. godini postići rezultat od preko milijun putnika.
U tijeku su pregovori s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture i prvenstvenim lučkim koncesionarom Lukom Dubrovnik d.d. o budućem koncesionaru u luci. Prvenstvena koncesija tvrtci Luka Dubrovnik dodijeljena je 2003. godine nakon osnivanja Lučke uprave Dubrovnik, i to kao nekadašnjem korisniku luke, na rok od 12 godina, odnosno do 2015. godine. Ta tvrtka, u kojoj Grad Dubrovnik ima 48% vlasništva, ima koncesiju za obavljanje lučkih djelatnosti i pravo korištenja površina na lučkom području u navedenom razdoblju. Razgovaramo na koji način će biti raspisan natječaj o budućoj koncesiji za izgradnju terminala i pratećih sadržaja, a naravno da je moguće da Luka Dubrovnik ostane koncesionar – kazao je ravnatelj Pavić na temu buduće dodijele koncesije za izgradnju terminala i komercijalnih sadržaja u luci Dubrovnik.