Županija

Što će se dogoditi s razvojem turizma nakon izgradnje Pelješkog mosta?

Što će se dogoditi s razvojem turizma nakon izgradnje Pelješkog mosta?

Iako je posljednjih mjeseci pandemija Covid -19 virusa ugrozila provedbu mnogih projekata u Hrvatskoj ali i u ostatku svijeta, projekt izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta u Dubrovačko-neretvanskoj županiji nije značajnije ometen te se radovi odvijaju uz sve mjere zaštite i opreza izdane od strane Nacionalnog stožera civilne zaštite RH.

No, po završetku gradnje ovaj kapitalni objekt prometne infrastrukture i preusmjeravanje dosadašnjih prometnih tokova odrazit će se i na gospodarstvo poluotoka Pelješca. U kojoj mjeri će to biti i što će se dogoditi s turizmom na ovom području istražila je Regionalna agencija DUNEA u suradnji sa stručnjacima Instituta za turizam iz Zagreba kroz provedbu projekta Coasting.

Institut za turizam, kroz projekt Coasting, izradio je dokument „Poželjan plan razvoja turizma na poluotoku Pelješcu u kontekstu izgradnje Pelješkog mosta“, a kojim se na objektivan i cjelovit način sagledalo u kojoj mjeri će izgradnja mosta, u kontekstu očekivanog povećanja intenziteta cestovnog prometa na Pelješcu, odraziti na poželjni model turističkog razvoja Pelješca, dinamiku turističkog prometa, prevladavajuću strukturu smještajne i druge turističke ponude te indikatore turističke održivosti Pelješca kao turističke destinacije.

Tim stručnjaka s Instituta, opsežnom analizom te kroz radionice koje je organizirala Regionalna agencija DUNEA na Pelješcu sa svim dionicima turističkog razvoja, došao je do zaključka kako će izgradnja Pelješkog mosta značajno doprinijeti jačanju turističke atraktivnosti osobito središnjeg i istočnog dijela poluotoka koji je rjeđe naseljen i turistički znatno manje razvijen od njegovog zapadnog dijela. Očekuje se i znatan pozitivan utjecaj na smanjivanje postojećih, još uvijek znatnih, razlika u stupnju ukupne gospodarske razvijenosti pojedinih peljeških općina.

Uslijed povećane dostupnosti poluotoka osobito iz pravca Delte Neretve i BiH, očekuje se i veći broj posjeta domaćih i inozemnih posjetitelja. Analiza je također ukazala na ključne točke iz sfere komunalne i/ili prometne infrastrukture u sve četiri pelješke općine, u čije sustavno otklanjanje treba krenuti neovisno o izgradnji mosta. Dokument na probleme iz područja upravljanja turističkim razvojem, komunalne infrastrukture, prometa te plaža odgovara s popisom mjera i aktivnosti u cilju saniranja ključnih točaka, te kao ovakav predstavlja izvrstan put prema očuvanju turističke održivosti te željenog razvoja poluotoka Pelješca.

Projekt COASTING je obuhvatio te nadogradio rezultate prethodno provedenih projekata tematike upravljanja priobaljem, COAST, COASTANCE i COASTGAP na kojima je Regionalna agencija DUNEA sudjelovala u ulozi projektnog partnera. 2011. godine, kroz projekt COASTANCE, izrađene su Smjernice za integralno upravljanje obalnim područjem Dubrovačko-neretvanske županije, tada prvi dokument takve vrste na regionalnoj razini u Hrvatskoj. Vrtoglavim porastom broja turista došlo je do potrebe za novim rješenjima.

U projektu COASTING koji je započeo 2018. godine, Regionalna agencija DUNEA je sudjelovala kao jedini partner iz Hrvatske, uz još sedam partnera iz Španjolske, Francuske, Italije, Malte i Grčke sa zajedničkim ciljem unaprjeđenja integralnog obalnog upravljanja za održivi turizam. Dvije godine provedbe projekta donijelo je niz uspješnih rezultata koje možete pogledati na službenoj stranici projekta Coasting.
Dokument ‘Poželjan plan razvoja turizma na poluotoku Pelješcu u kontekstu izgradnje Pelješkog mosta’ možete pogledati OVDJE.

Izvor: Županija

Pročitajte još

OBJAVLJENE LISTE HDZ-a Franković jedini iz Dubrovnika

Dulist

SJEDNICA OPĆINSKOG VIJEĆA KONAVALA Usvojeno izvješće o radu načelnika Lasića

Dulist

Dolina Neretve prvi put uključena u poseban regionalni program Ministarstva

Dulist