Kultura

POSLJEDNJA PREMIJERA NA IGRAMA ‘Grižula’ nosi uzbudljiv svijet koji suprotstavlja i spaja tradi­ciju

Posljednji dramski naslov na 71. Dubrovačkim ljetnim igrama, Držićeva komedija ‘Grižula’ u režiji Saše Božića i Petre Hrašćanec te izvedbi Festivalskog dramskog ansambla u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu odigran je ovog četvrtka u parku Gradac.

‘Grižula’ Marina Držića komedija je koja, s igrom zaljubljenih parova koji se traže u začaranom krugu, nalik onoj iz Shakespeareova ‘Sna ljetne noći’, dijelom pripada pastoralnoj tradiciji. Držićeva moralna pouka i opomena publici je da kad obični ljudi prijeđu granice koje su im kao ljudima određene i dođu u dodir s nadnaravnim vilinskim svijetom, postaju komične žrtve nemira i nesporazuma. No ta vječita ljudska potraga za ljubavlju u novom čitanju Saše Božića i Petre Hrašćanec dijelom je studija lokalnog mentaliteta te će kroz nju biti protkani motivi dubrovačkih narodnih napjeva, pjesama i plesova.

blank

– Činilo nam se zanimljivim istražiti taj etnološki podtekst ‘Grižule’ i dubrovačkog kraja uopće. Scenski je jezik uronjen u folklorno ruho no ne kako bismo kreirali razglednicu Dubrovnika nego kako bismo istražili koje atavističke, paganske i nesvjesne geste skrivamo u sebi. Što je uopće folklor i baština nama danas? Je li to neki strani, zaboravljeni jezik ili još uvijek postoji u nama, izvan matrice reprezentacijske forme folklora danas. Naš koncept aktivira prostor ‘Grižule’ kao prostor zarobljenosti, on ne pruža utočište onima koji teže za skladom, čistoćom i ljepotom, nego postaje mjesto nespokoja i opreza – vile se boje Kupida, Plakir se boji vila, Gruba se boji da će baš tu izgubiti Dragića, Dragić u tom prostoru gubi sebe, Omakala bježeći od jednoga zla upada u drugo, Grižula biva ismijan i zasužnjen – pojasnili su redatelji Saša Božić i Petra Hrašćanec.

Naslovnu ulogu igra hrvatski kazališni, televizijski i filmski glumac Ozren Grabarić. U razgovoru za DuList je istaknuo kako ovogodišnja ‘Grižula’ nosi uzbudljiv svijet koji suprotstavlja i spaja tradi­ciju, ljude iz grada koji su proizašli iz tradicije i nove tendencije suvremenog teatra kroz svijet vila i Plakira koji kao da proizlaze iz bowijevske Ziggy Star­dust faze koja je svojedobno rušila kon­vencije, mamila imaginaciju mladih i sablažnjavala starije.

-‘Grižula’ je preteča ‘Sna ljetne noći’ i budući da sam igrao i u jednom i u dru­gom komadu i poznajem ih sada već vrlo dobro, imam osjećaj kao da je Sha­kespeare vodio neku vrstu tihog inti­mnog dijaloga s Držićem. U oba djela glavni lik je zapravo šuma i sve ono što je skriveno u tami te šume i skriveno u nama samima. Ali zanimljivo je da je ta šuma zapravo blizu grada i da ta dva suprotstavljena svijeta, svijet ulica, trgova, zakona i reda, hijerarhije i tra­dicije i svijet šume vila, satira, požude, strasti, snova zapravo ne mogu jedan bez drugog. Mislim da grad treba šumu i šuma grad – istaknuo je Grabarić.

Posebnost projekta je i u tome što osim značajnih imena hrvatskog kazališta u njemu sudjeluju studenti glume završnih godina Akademije dramske umjetnosti koji su prošli kroz proces radionica i audicija i kroz rad s glumcima i redateljima vježbali svladavanje jezika Držićevih djela te se tako upoznali sa širom slikom dubrovačke starije književnosti. Grabarić je za DuList naveo da su ‘studenti su vrlo marljivo i predano zagrizli u izazov Držićeva svijeta, pomalo i gladni ovakvih prilika kojih nema puno, pogotovo u ovo naše korona vrijeme kad prilika za rad, a pogotovo prilika s ovakvim tekstovima, ima sve manje i manje’.

Festivalski dramski ansambl tako čine Ozren Grabarić kao Grižula, Nataša Dangubić kao Omakala, Kristijan Petelin i Leon Dubroja kao vlasi Radoje i Dragić, Anica Kontić i Iva Jerković kao vlahinjice Gruba i Miona, Branimir Vidić kao Staniša te Perica Martinović kao Vukosava. Boris Barukčić u ulozi je Kupida i Plakira, a vile su Lucija Alfier, Viktorija Bubalo, Danijela Evđenić, Lana Meniga i Dea Presečki. Scenografiju i kostimografiju potpisuje Zdravka Ivandija-Kirigin, autor glazbe je Nenad Sinkauz, svjetlo je oblikovao Martin Šatović, a asistentica kostimografije je Ana Mikulić. Jezični savjetnik za dubrovački govor glumcima je bio Maro Martinović.

Nakon premijerne izvedbe 20. kolovoza, predstava se izvodi u još četiri termina, 21., 22., 23. i 24. kolovoza, također u 21.30 sati u parku Gradac.

blank

blank

blank

blank

Pročitajte još

KNJIGA TEKSTOVA PRVOG RAVNATELJA ARHIVA ‘Vučetić je jedan od prvih istraživača Dubrovnika’

Dulist

U PONEDJELJAK Pop-up izložba dubrovačke umjetnice Iris Lobaš Kukavičić

Dulist

Večeras se predstavlja knjiga ‘Studije iz dubrovačke prošlosti’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija