Slušni aparat

Omča, duhovi, pištolji i ruže

Omča, duhovi, pištolji i ruže

Program za petak, treći dan Copen­hella sastavljen je kao po željama stari­jih prosijedih metalaca koji su već počeli osjećati lagane tegobe u koljenima. Dvostruko mlađi i barem toliko puta tvrdokorniji fanovi zasigurno su stigli u Reffen već oko podne kako bi poslušali i pružili podršku mladim bendovima poput Angre, Haliphrona, Defacing God, Strychnos, Angelus Apatrida ili pak fin­skim party-metalcima Korpiklaani. No, oni stariji su svoje popodnevne sate pro­vodili na središnjoj kopenhagenškoj šet­nici Strogetu, gdje su uz pokoju kriglu piva promatrali beskrajnu rijeku šetača i turista, i mnogobrojne domaće i sjever­noirske navijače koji su vršili dubinske pripreme za predstojeću reprezenta­tivnu utakmicu. A ako ste prvi put u Danskoj, petak je bila odlična prilika za izlet u obližnji švedski Malmö preko poznatog osam-kilometarskog Öresund mosta, najdužeg takve vrste u Europi.

Populariziran u seriji ‘Most’, doista je velik doživljaj pratiti stope detektivke Sage Noren koja je most skoro svakod­nevno prelazila svojim Porscheom 911 SC pune četiri sezone. Kako god odlučili provesti svoje posli­jepodne, apsolutno se vrijedilo pojaviti na festivalu prije devet navečer, kad su na glavnu pozornicu Helviti stupile maskirane nu-metal legende Slipknot. Iako se ne smatram pretjerano vjernim fanom grupe nije bilo potrebno puno da me se pokrene, vjerna publika je od prvih taktova uvodne ‘The Blister Exists’ zračila enormnim količinama energije da je jednostavno bilo nemoguće ostati hladnokrvan. Puna dva sata skoro su proletjela u nemilosrdnom rafalu sve­vremenskih hitova poput ‘Psychosocial’, ‘The Heretic Anthem’, ‘Eyeless’ i ‘Wait and Bleed’, da bi nakon ‘Purity’ izašli na bis sa čak četiri svoje najpopular­nije stvari: ‘People = Shit’, ‘Surfacing’, ‘Duality’ i ‘Spit it Out’. Ovaj nastup bio je i rijetka prilika za vidjeti jedinog ori­ginalnog člana benda Shawna ‘Klauna’ Crahana, koji je bio prisiljen propustiti veliki dio europske turneje zbog obitelj­skih zdravstvenih problema.

Posljednji festivalski dan bio je done­kle i najiščekivaniji, u tolikoj mjeri da se među publiku odlučila spustiti čak i dosadna, ali uporna skandinavska ljetna kiša. No, kao i njezini ljudski sugrađani, vrlo pristojna, uviđavna i nenametljiva, odlučila je početi padati negdje oko tri popodne i stati minutu prije šest, točno za početak nastupa švedske mega-atrakcije, grupe Ghost. Papa Emeritus IV i njegovih sedam glazbenih demona u punoj anti-biološko-kemijsko-nukle­arnoj opremi odlično su iskoristili svo­jih sat vremena scenskog nastupa i sa dvanaest stvari predstavili presjek svoje višestruko nagrađivane petnaestogo­dišnje karijere uz klasike poput ‘Cirice’, ‘Year Zero’ i ‘Mummy Dust’, no većina stvari je ipak bila u svrhu promoviranja njihovog posljednjeg albuma ‘Impera’.

Set je naravno okončan mega-hitom ‘Square Hammer’, a odlaskom grupe sa pozornice na scenu se vraća kiša, koja je odlučila padati točno pola sata dok na pozornicu Hades nisu izišli mlade kanadske metalcore nade Spiritbox. Iako za sobom imaju samo jedan stu­dijski album ‘Eternal Blue’ iz 2021., pri­vukli su zavidnu publiku u kojoj je bio značajan postotak ženske populacije privučen karizmom pjevačice Courtney LaPlante. Ako ste kojim nesretnim slu­čajem mimoišli ovu grupu, krajnje je vrijeme da se upoznate sa stvarima poput ‘Hurt You’, ‘Yellowjacket’, ‘Holy Roller’ i ‘Halcyon’ koje su podjednako odjekivale iz razglasa i iz glasnica mno­gobrojne publike.

U osam i pol, uz odjavne taktove pje­sme ‘Eternal Blue’ ponovno se vraća kiša, ovaj put i ona ponesena žestinom Spiritboxa poprilično gnjevno natapa beton i travnjak, kao da je htjela ispu­stiti što više sadržaja u sat vremena dok na pozornicu nisu trebali izići Guns N’ Roses. Točno u sekundu, u devet i trideset, kiša prestaje i nije više pala niti kap za vrijeme cijelog trosatnog nastupa Axla, Slasha i ekipe. Uz mali zastoj za sušenje pozornice i izbjegava­nje strujnih udara ili nezgodnog pada, Gunsi izlaze na binu uz ‘It’s So Easy’ i kao vrhunski uštimani stroj praše hit za hitom.

Teško je pronaći bend koji ima tako visok postotak hit pjesama u svojoj karijeri (malo pokvaren pomalo zaboravljenim albumom ‘Chinese Democracy’) i ako bih bio prisiljen pro­naći primjedbu, bila bi to izostavljanje moje apsolutno omiljene stvari ‘My Michelle’. No, tu su zato bile skoro sve ostale, samo nabrajanje stvari odsvi­ranih u dvije stotine minuta scenskog nastupa bi zauzelo većinu ove kolumne, ali sama činjenica da je odjavni tercet ‘Nighttrain’, ‘Patience’ i ‘Paradise City’ samo mali emotivni dio cijele večeri dovoljno je za opisati apsolutni spektakl kojem sam imao čast nazočiti.

Bilo je skoro uru po ponoći kad je bend napustio Copenhell, praćen zado­voljnom publikom uz lagano odbroja­vanje do sljedećeg izdanja koje odmah sad preporučam, na slijepo, bez ijed­nog najavljenog benda. Sam doživljaj boravka u Copenhagenu trebala bi biti primarna motivacija.

Foto Ghost – Loma Vista Records

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić