Slušni aparat

Novi trijumf thrash legendi

Novi trijumf thrash legendi

Pjevač Bobby ‘Blitz’ Ellsworth i basist D.D. Verni svoju čak četrdeset tri godine dugačku thrash metal karijeru nedavno su obilježili izdavanjem okru­glog dvadesetog albuma svoje grupe Overkill pod nazivom ‘Scorched’. Ovaj band iz New Jerseya jedna je od prvih thrash metal grupa uopće, nastala već 1980., punih godinu dana prije ijed­nog banda ‘Velike četvorke’. Nastavši iz pepela punk grupe The Lubricunts svoje ime duguju pjesmi Motörheada pa je vrlo lako zaključiti koja su im bila glavna glazbena nadahnuća. U početku su svirali obrade Ramonesa, Dead Boysa, Motörheada i Priesta, da bi vrlo brzo tu mješavinu žanrova ofor­mili u danas legendarni Overkill zvuk – ako ste ikada čuli ijednu njihovu pje­smu, odmah ćete prepoznati upečat­ljivi Blitzov vokal i nema šanse da ga pobrkate s bilo kojom drugom grupom.

Iako među prvim thrash grupama, morali su skoro pet godina čekati na izdavanje svojeg prvog albuma ‘Feel the Fire’, nakon što su svojim demom oduševili Jona Zazulu, vlasnika Mega­force Records. Tim albumom zavrje­đuju ugovor s Atlantic Records, čime postaju jedan od prvih thrash bandova koji snima za veliku diskografsku kuću. Taj potpis ih lansira u prvu ligu metala s albumima ‘Taking Over’, ‘Under the Influence’ i ‘The Years of Decay’ te s hitovima ‘Hello from the Gutter’ i ‘‘Eli­mination’ osvajaju cijeli svijet nepre­kidnim turnejama sa skoro svakim respektabilnim metal bandom. Nji­hov peti album ‘Horrorscope’ iz 1991. postaje njihov najuspješniji i najže­šći album sa naslovnom pjesmom i hitom ‘Thanx for Nothin’’. I kad su u devedesetim skoro svi thrash bandovi pokleknuli pod naletom grungea i pokušavali se manje/više neuspješno prilagoditi trendovima, Overkill je nastavio prašiti svoj stil. Albumom ‘Necroshine’ iz 1999. postaju prvi thrash metal band koji je izdao deset albuma – Sodom i Kreator kasnili su nekoliko godina.

Taj uspjeh krakterističan je za Over­kill, jedan od rijetkih thrash bandova koji se nikad nije raspao, promijenio stil, niti dugo pauzirao. Dapače, u nekarakterističnom potezu za grupu, ‘Scorched’ izlazi čak četiri godine nakon njegovog prethodnika ‘The Wings of War’. Zapravo je album bio zgotovljen još u proljeće 2021., no glo­balna pandemija ga je nekoliko puta odgodila. Album je tipični Overkill, deset žestokih stvari u pedeset minuta, bez balada, bez kompromisa, bez polu­proizvoda – samo čisti opaki thrash metal kao stvoren za šutku i headban­ging, pun energije koju rijetko imaju upola mlađe grupe.

Grupu danas, osim svoja dva osni­vača, tvore gitaristi Dave Linsk i Derek Tailer te bubnjar Jason Bittner i ta petorka u album ulazi žestokim kli­zećim startom, istoimenom šestomi­nutnom pjesmom, ujedno i najdu­žom na ploči. Ellsworth briljira svojim jedinstvenim vokalom, gitare pršte iz zvučnika, a ritam sekcija vuče cijelu stvar kao parna lokomotiva nakr­cana ugljenom do vrha furune. Bez pardona nastavljaju s ‘Goin’ Home’, a onda dolaze do meni najdražih ‘The Surgeon’ i ‘Twist of the Wick’ koje su me u trenu vratile u osamdesete, tamo negdje oko ‘Under the Influence’. Ako tražite još brzine tu je ‘Harder They Fall’, a ‘Fever’ i ‘Bag o’ Bones’ je vjero­jatno najsporije što ekipa iz Overkilla može napraviti (napomena: ove stvari uopće nisu spore).

Sa ‘Scorched’ Overkill dokazuje da, iako već polako nose šest banki na leđima, i dalje imaju dovoljno force da pokrenu i najljenije fanove iz svo­jih fotelja, i da još uvijek na glazbenoj sceni postoji mjesto za grupe koje neće izdati osamdeset-minutni napuhani galofak napisan od strane streaming algoritma za maksimalnu komercijal­nost. Komercijala nikad nije bio krajnji cilj Overkilla, i mada su u svojoj povi­jesti prodali čak dvadesetak milijuna albuma, i dan danas ostaju vrlo važan i uspješan underground thrash band, i uz Anthrax i Nuclear Assault najzvuč­nije ime njujorškog thrasha.

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić