AktualnoUrednički izbor

NOVE PROMETNICE BEZ POPRATNE INFRASTRUKTURE Pet godina bez benzinske postaje!

NOVE PROMETNICE BEZ POPRATNE INFRASTRUKTURE Pet godina bez benzinske postaje!

U idućih pet godina neće se (smjeti) napraviti benzinska pumpa na potezu od Pelješkog mosta do Zaton Dola? Zvuči nevjerojatno, ali je tako. Upravo na ovu temu osvrnuli su se ‘terenci’ iz grupe Radarska kontrola, Dubrovnik i okolica, a njihov komentar nam je bio motiv za poslati upit Hrvatskim cestama, no i najvećim naftnim tvrtkama koje imaju otvorene benzinske pumpe u Hrvatskoj.

Postoje li makar pripremne radnje?
Možete li potvrditi informaciju kako na potezu od Pelješkog mosta pa sve do Zaton Dola nije planirana niti jedna benzinska pumpa? Zbog čega je tomu tako – pitali smo Hrvatske ceste. Zanimalo nas je i postoji li infrastruktura za buduće poste za benzinske pumpe, koliko ih je i gdje bi se nalazile, a pokušali smo saznati i postoje li neke pripremne radnje za nove benzinske pumpe i s kojim tvrtkama bi se eventualno krenulo u realizaciju novih benzinskih pumpi. Odgovor je ‘mršav’.
— U pogledu benzinskih postaja iste se nalaze na državnoj cesti D8 u Opuzenu i u Zaton Doli. Udaljene su međusobno 46 kilometara što se smatra prihvatljivom udaljenosti – ističu iz Hrvatskih cesta. Usporedbe radi, što su nam potvrdili i brojni vozači, na autocesti je razmak među pumpama 35 do 40 kilometara, što je u prosjeku oko deset kilometara manje!
-U obuhvatu zahvata projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom izgrađena su tri odmorišta uz novu prometnicu preko Pelješca. Benzinske crpke, odnosno elektro punionice nisu bile predmet zahvata ovoga projekta, ali su na pojedinim lokacijama neke od pripremnih radnji izvršene – ističu nam dalje iz Hrvatskih cesta. —Sukladno pravilima o dodjeli bespovratnih sredstava za predmetni projekt, točnije sukladno odredbi članka 8.1. Posebnih uvjeta ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava u kojemu se navodi kako projekt neće ostvarivati prihod te članka 4. posebnih uvjeta ugovora koji govori o trajnosti projekta od 5 godina, nismo u mogućnosti dati PUO u koncesiju, u razdoblju od 5 godina od završetka izgradnje, jer se koncesija smatra izravnim prihodom – napominju dalje u svom službenom odgovoru. PUO je inače ‘Prateći uslužni objekt’, odnosno sve ono što se nudi uz osnovnu ponudu – goriva, a što znači da svakako svi vozači koji su možda i očekivali brzo otvorenje neke benzinske pumpe na ovoj, poprilično dugoj dionici, svakako neće imati priliku kupiti neku namirnicu, osvježenje ili što mu već treba s pumpe. Pogotovo u noćnim satima, tijekom kojih dosta ljudi zapravo putuje. Vozači – putnici su također istaknuli kako je poseban problem i – godišnje doba. Naime, ova dionica postaje još i ‘duža’ preko zime, kada većina benzinskih pumpi ne radi. To znači da na potezu od Opuzena pa sve do Komolca ili Kupara nemate gdje – natočiti gorivo.

PITALI SMO NAFTNE KOMPANIJE
Iz INE šturo, ostali ni to
INA kontinuirano ulaže u razvoj maloprodajne mreže kako bismo našim kupcima osigurali vrhunsku uslugu diljem Republike Hrvatske – ističu iz Korporativnih komunikacija i marketinga naše najveće naftne kompanije. Aktivno prate i istražuju, ističu, sve poslovne prilike širenja maloprodajne mreže. —Na njih ćemo reagirati ako su u skladu s našim razvojnim strategijama. Ovim putem napominjemo da INA nije aktivan sudionik te nema utjecaj na projekt Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom – kratko su odgovorili. Upite smo inače poslali INA-i, Lukoilu, Tifonu te Petrolu, odnosno Croduxu. Osim INA-e, do zaključenja broja nitko nam nije odgovorio.

Objavljeno u tiskanom izdanju 3. svibnja 2023.

Pročitajte još

NACIONALNA MANIFESTACIJA Obilježena 13. Noć knjige u Dubrovačkim knjižnicama

Dulist

PREMA ISTRAŽIVANJU Parking na dubrovačkom aerodromu najskuplji u Europi

Dulist

ŽUPAN DOBROSLAVIĆ: ‘Republika Srpska ne smije projektom ZL Trebinje ugroziti vodoopskrbu Dubrovnika’

Dulist