Uz sezonu, jasno, idui povećane gužve na gradskim i izvangradskim prometnicama. Posljedično, broj prometnih prekršaja svako ljeto se povećava u odnosu na ostatak godine. Kakva je situacija ove sezone, pitali smo Policijsku upravu dubrovačko–neretvansku, gdje su nam gdje su nam rekli da je intenzitet prometa na prometnicama, kako u Gradu, tako i u cijeloj županiji, znatno povećan.
Promet povećan 30 posto
— Prema evidencijama koje pratimo, promet je povećan za oko 30 posto, što predstavlja ozbiljan pritisak na prometnu infrastrukturu Dubrovnika i okolice koja najvećim dijelom ne predviđa alternativne prometne pravce zbog čega svjedočimo velikim prometnim gužvama. Slijedom navedenog, sasvim je jasno da dolazi do povećanja broja prometnih nesreća što potvrđuju i policijske statistike. U prvih sedam mjeseci ove godine, na području Policijske uprave dubrovačko–neretvanske dogodilo se 390 prometnih nesreća, dok se u istom vremenskom razdoblju prošle godine dogodilo 367 prometnih nesreća, što predstavlja povećanje od 6 posto u odnosu na prošlu godinu što i nije veliki postotak na već spomenuto povećanje prometa – rekla nam je glasnogovornica Policijske uprave dubrovačko-neretvanske Andrijana Biskup, napominjući kako je broj ozlijeđenih osoba za 13 posto veći u odnosu na isto razdoblje lani.
Ove se godine također bilježi i povećan broj poduzetih prekršajnih sankcija za 26 posto.
— Naime, cilj policije je kroz akcije koje provodi i koje vrlo često najavljuje, kao i kroz brojne medijske istupe, doprijeti do svijesti vozača o važnosti pridržavanja prometnih propisa jer se njihovim poštivanjem spašavaju ljudski životi – istaknula je Biskup, dodajući kako je, usprkos većem broju prometnih nesreća, u razdoblju od siječnja do srpnja, broj smrtno stradalih osoba za 17 posto smanjen u odnosu na prošlu godinu.
Prometnih nesreća s mopedima i motociklima znatno više
— Policijska uprava dubrovačko-neretvanska bilježi i povećanje broja prometnih nesreća vozača mopeda za 25 posto, kao i povećanje broja stradalih osoba u tim prometnim nesrećama za 36 posto. Broj prometnih nesreća vozača motocikla veći je za 31 posto u odnosu na isto vremensko razdoblje prošle godine, dok je broj stradalih u tim prometnim nesrećama veći za 46 posto – kazala je Biskup, pojašnjavajući kako su najčešći prekršaji vozača mopeda i motocikla nepropisno pretjecanje i oduzimanje prednosti prolaska. Istovremeno su prekršaji nepropisnog uključivanja u promet i prednosti prolaska u opadanju, dok su prekršaji nepropisnog pretjecanje u porastu.
A što ćemo s pješacima?
Najčešći prekršaji pješaka su inače, pa i ove sezone, nepropisni prelasci preko pješačkog prijelaza i nepropisno kretanje kolnikom unutar i izvan naselja. Predviđena novčana kazna za navedeni prekršaj je 30 eura. U prvih sedam mjeseci ove godine, PU dubrovačko-neretvanska, otkrila nam je Biskup, bilježi smanjenje broja prekršaja pješaka za 62 posto u odnosu na prošlu godinu. Što zapravo začuđuje, jer nam se taksisti, vozači autobusa i vozači uopće žale kako je ponašanje pješaka na gradskim prometnicama doslovno zastrašujuće.
— Mi smo toliko postali oprezni kad su pješaci u pitanju, jer možda tek nekih 50 posto ljudi, ako i toliko, prelazi adekvatno preko pješačkog prijelaza. To znači, jasno, da najprije pogleda lijevo-desno i tek onda zakorači na kolnik. Toliko je pješačkih prijelaza u Dubrovniku, a pješaci ih slabo koriste. Zapravo se ponašaju kao da je cijela prometnica jedan veliki pješački prijelaz. Pa pogledajte samo na Pilama gdje je nedavno postavljen semafor. Ma ja vam tvrdim da 80 posto ljudi uopće ne gleda je li na semaforu crveno ili zeleno svjetlo. Samo prelaze. I tu mi vozači ne možemo ništa, jer pješak je, eto tako ispada, uvijek u pravu. I kad nije u pravu – u pravu je! Tako da nema druge nego naoružati se strpljenjem, otvorit četvero očiju, što se reče, i biti maksimalno oprezan. Pa na potezu od Ilijine glavice prema Gradu, vi nikad ne znate kad će vam izletit pred auto – opisao nam je situaciju taksist Ivica Smoljko.
Članak objavljen u tiskanom izdanju 23. kolovoza 2023. godine.