Sport

Ivica Kostelić: Ove sezone ostajem na Mediteranu, neću jedriti oceanske regate

ivica kostelic 4

Ivica Kostelić veliko je i proslav­ljeno ime u skijaškom svijetu, ali i općenito u hrvatskom sportu. Nakon osvojenih medalja i brojnih pobjeda na natjecanjima, Kostelić se posvetio jedrenju. U njegovom novom sport­skom izazovu ne izostaju razni uspjesi. Tako je među ostalim prvi Hrvat koji je prejedrio Atlantik u regati Tran­sat Jacques Vabre i prvi Hrvat koji se okušao u legendarnoj regati Route Du Rhum. ‘Uhvatili’ smo ga na pet minuta za razgovor u ACI marini u Komolcu, i to tijekom završnih priprema prije odlaska na prvu regatu ove sezone ‘Roma Per Due’. Posebno je istaknuo kako mu je u svakoj ACI marini ‘lijepo boraviti zbog toga što je Jadran prekra­san, a ACI marine su dodatan ukras na Jadranskoj obali’. Marine u kojima je, kako kaže, dosad vezao svoje brodove ‘dobro su opremljene i općenito imaju visoki standard na svjetskoj razini’.

Nautička sezona samo što nije počela. Kako Vam teku pripreme? Jeste li spremni za početak?
Nema baš puno priprema, cijelu je zimu brod bio u popravcima i sitnim poboljšanjima. Brod je sad više manje spreman. Odlazimo na prvu regatu sezone  Nadamo se najboljem.

Možete li nas malo upoznati s Vašim regatnim kalendarom ove godine? Čemu se posebno veselite, a što vidite kao poseban izazov?
Regatni kalendar se sastoji od regata za Prvenstvo Mediterana u Klasi 40. Riječ je o šest regata u razdoblju od travnja do studenog. To je ‘Roma Per Due’, ‘Paprec 600’ u St. Tropezu, ‘Cor­sica Duo Max’ koja počinje u Mar­seilleu, zatim ‘Palermo-Montecarlo Round Italy’ (Genova-Trst) i za kraj ‘Middle Sea Race’. Veselim se posebno regati ‘Palermo-Montecarlo’ koju sam već jednom jedrio. Tu rutu poznajem. Ostale regate su novi izazovi za mene. Sasvim sigurno pretpostavljam da će ‘Middle Sea Race’ biti jedan poseban izazov jer se ipak radi o regati krajem listopada, u ozbiljnim vremenskim uvjetima. Iako, naravno, u drugim regatama koje su dugačke preko 500– 600 milja, također se mogu doživjeti svakakvi vremenski uvjeti. Ništa to nije zagarantirano. No, možemo reći da je zbog kratkoće dana ‘Middle Sea Race’ posebno izazovan.

Prvi ste Hrvat koji je prejedrio Atlantik u regati Transat Jacques Vabre i prvi Hrvat koji se okušao u legendarnoj regati Route Du Rhum. Hoćemo li Vas i ove godine gledati na natjecanjima tog kalibra i kakvi su planovi za off shore jedrenje ove sezone?
Ove sezone ostajem u Mediteranu i neću jedriti oceanske regate. Glavna ovose­zonska oceanska regata je ‘Transat Jacques Vabre’, ali moj program je foku­siran na Prvenstvo Mediterana. Jedrit ću puni program tog prvenstva, što je zahtjevno sa svim transferima. Bit će tu puno milja za preploviti. Sigurno neće manjkati izazova niti u Mediteranu.

Dosad ste nastupali na brodu s ime­nom Croatia Full of Life i ACI? Pod kojim imenom branite naše boje u ovoj novoj sezoni? Što to ime znači za Vas?
U ovoj sezoni brod nastupa pod ime­nom ‘ACI40’. Naime, ACI slavi svoju četrdesetu godišnjicu postojanja. Drago mi je što već nekoliko godina ACI podržava ovaj projekt, što je od ključne važnosti i na tome im zahva­ljujem. Nadam se da ćemo i u buduć­nosti raditi zajedno na obostrano zadovoljstvo.

Jedrenje je jedan od najskupljih i logistički najzahtjevnijih spor­tova na svijetu, ako ne i najskuplji? Je li sva logistika spremna za odla­zak na pučinu i s kojim partnerima lovite nove pobjede ove godine?
Kod nas je logistika, na neki način, stjecajem okolnosti takva da se moramo u dosta toga snalaziti sami i improvizirati. Nema tu nekakve prave logistike. Trenutno smo ‘nakr­cali’ brod sa svime što bi nam moglo zatrebati u iduća dva do tri mjeseca. Baza će biti u Palermu i nećemo se vraćati u Jadran sve do rujna. Zbog toga se moramo tamo snaći kako god možemo. Naravno, vjerojatno će nam domaćin pomoći u Palermu. Što se tiče budžeta, tu je uvijek borba. Trenutno budžet nije napunjen prema planu, ali uvijek se nadaš najboljem. Od ove sezone prvi put svoje mjesto na brodu mogu kupiti i drugi mornari na tran­sferima te tako okušati život i jedrenje na trkačem oceanskom brodu. Na taj način ćemo malo pripomoći budžetu. I dalje se snalazimo onako kako smo se snalazili tijekom posljednje dvije sezone.

Jedrenje nema element masovno­sti niti razinu popularnosti kao neki drugi sportovi u svijetu, no definitivno dobiva sve više pažnje. Kako komentirate činjenicu da će se u Hrvatskoj i ove godine održati elitno ClubSwan Europsko prven­stvo? Kako ovakav event, u kombi­naciji s činjenicom da je u Splitu jedini svjetski trening centar za ClubSwan 36 jedrilice, može dopri­nijeti razvoju domaćeg jedriličar­stva i pozicioniranju Hrvatske u svjetskom nautičkom vrhu?
Nadam se da će naši mornari u što većem broju prepoznati vrijednost tog projekta. Sigurno je dobro da je jedan takav event došao u Hrvatsku. Općenito, ACI Sail je dobar projekt i dobro provedena zamisao. Tako da, na tome treba raditi dalje. Može pomoći u razvoju svijesti i utjecati na brojnost jedriličara koji se upuštaju u off-shore projekte i projekte koji imaju oznaku kompliciranosti u nekom smislu.

Već ste imali prilike ploviti u ovim jurilicama u društvu kolega iz ACI Saila. Kakav je to bio doživljaj i hoćemo li Vas ponovno susresti u jednoj takvoj prigodi?
Jedrio sam već od samih početaka na tom tipu jedrilice, kada je prvi put jedrilica zapravo došla u Jadran. Za Mediteran je to idealan brod – kar­bonski, lagan i ima foilove koju mu pomažu u tom stabilitetu. Vrlo je zabavno jedriti na njemu jer je brod jako brz. Općenito, mislim da je jako dobra platforma za učenje za prelazak na veće brodove. Bilo mi je zadovoljstvo jedriti na tim brodovima i sigurno će u budućnosti još biti prilika. MP

Pročitajte još

DUBROVNIK OPEN 2024. Međunarodni stolnoteniski turnir u Gospinom polju

Dulist

BOŽIĆNO DARIVANJE Judo klub Fortitudo proslavio Božić s članovima i prijateljima

Dulist

PRIPREME ZA SVJETSKI KUP Na Tuckovom popisu i osam jugaša

Dulist