Slušni aparat

Slowly, Slowly, Catchy Monkey

Slowly, Slowly, Catchy Monkey

Iako su ljetne vrućine još uvijek aktualne, i u neka bolja vremena bismo još svi bili raštrkani po raznim europ­skim festivalima na otvorenom, ove godine ‘jesenska’ sezona novih albuma kreće mjesec ranije kako bismo barem nekako mogli uživati u kvalitetnoj glazbi.

Tri sestre McCarthy (Finola, Giuli­ana i Edmee) zadnjih par godina nastu­paju pod nazivom Circus Trees i umjet­nice su o kojima će se definitivno puno pričati u dvadesetima. Nakon svojih debitantskih singlica ‘Impermanence’ i ‘Floating Still’ prošle godine izdaju EP ‘Sakura’ i brzo privlače pažnju lokalne bostonske scene zasluženom nomi­nacijom za Boston Music Awards. Nji­hov prvi album ‘Delusions’ majstorski je uradak i bez premca najbolji ovogo­dišnji shoegaze album. Šest odličnih melankoličnih introspektivnih slow-core stvari refleksija su emotivnih sta­nja članica banda, iskreno i u potpu­nosti izloženih na uvid slušateljima. Uvodna stvar ‘Wasted Air’ opravdano je odabrana za nastupni singl, distor­zirana depresija koja izvire iz svih pora pjesme pomalo podsjeća na Mazzy Star, ‘Breath’ je odličan pokazatelj zrelosti slaganja akorda i snage njihovih tek­stova, dok se cure odlučuju ubaciti i u žešće doom vode na ‘Comforting Time’. ‘Memories’ već na prvo slušanje pre­zentira svu Finolinu tugu i bol i bez razmišljanja je istovremeno najbolja i najtužnija stvar na cijelom albumu, i stvar koju ćete sigurno staviti na cje­lodnevni repeat. ‘Delusions’ je odli­čan prvijenac koji nam daje za naslu­titi da je ovaj početak samo mali djelić onoga što nam sestre McCarthy imaju za ponuditi.
Drugi ovotjedni album zadržava nas u sporijim, mračnijim vodama. Goth-rock zadnjih godina doživljava mini-renesansu, s kulminacijom ‘Mane’ Idle Handsa kao naj-albuma prošle godine. Rope Sect lako je usporediti s Idle Hands, no dok potonji nastupaju teatralnije u stilu Sisters of Mercy, na Rope Sect više utječe depresivna indis­poniranost Bauhausa, s vokalima na pola puta od Petera Murphyja do Nick Cavea. Novi album ‘The Great Flood’ njihov je drugi po redu nakon ‘Perso­nae Ingratae’ iz 2017. kojim nastavljaju svoju mračnu post-punk priču s deset odličnih stvari. Album otvaraju brze rokerske ‘Divide Et Impera’ i ‘Rope of the Just’, posebno se ističu izvr­sne ‘Hiraeth’ i ‘Issohadores’, dok su s mojeg potpuno subjektivnog stajali­šta vrhunac albuma pjesme ‘Prison of You’ i ‘Flood Flower’ zato što im vokal posuđuje Mat McNerney/Khvost iz Grave Pleasures i Hexvessel. Teško je objašnjivo zašto mi njegov glas tako savršeno odgovara, no svaka stvar koju on pjeva automatski ide na vrh moje top-liste.

‘Show Pony’ Orvillea Pecka treći je ekstra-kvalitetni album izdan proš­log petka. Iako samo EP sa šest novih stvari, ‘Show Pony’ se lako može zami­sliti kao logični dodatak na prošlogo­dišnji mega-uspješni ‘Pony’. Orville u svom osebujnom, orbisonovskom stilu nastavlja svoju sagu o usamljenom kauboju iz kanadske prerije. ‘Summer­time’ i ‘No Glory in the West’ klasične su Peckove pop-country balade, dok ‘Drive Me, Crazy’ više naginje Spring­steenovoj Nebraski. Najveći hit defini­tivno je kolaboracija sa svojom suna­rodnjakinjom Shaniom Twain na ‘Legends Never Die’, praćena odlič­nim socijalno distanciranim spotom s drive-in publikom, no najbolja stvar je zaključna ‘Fancy’, obrada pedeset godina stare Grammy-nominirane stvari legendarne Bobbie Gentry.

I dok s nestrpljenjem iščekujete plodnu jesensku sezonu novih albuma i polako pravite križaljke sa svim kon­certima koji se moraju pogledati dogodine kad napokon prođe cijela korona-panika, s ova tri albuma u vašoj playlisti ne možete pogriješiti. Ugodno slušanje.

Foto: Facebook

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić