Slušni aparat

Heavy metal gljiva

Dok europski kontinent tlači nesnosna žega, većina metalaca su ili u debelom hladu ili na nekoj festivalskoj livadi, a diskografske kuće i streaming servisi uglavnom uživaju u (ne)zaslu­ženom odmoru. Zato je posebno veliko zadovoljstvo kad dobijemo bilo kakav novi album, a kamoli album ovako žestoko dobar kao ‘Pain is Forever and This is the End’ njemačke grupe Mantar. Pa onda stisnete ‘Play’, odvr­nete pojačalo na jedanaest i klimu na osamnaest i slavite novi praznik za uši.
Mantar (‘gljiva’ na turskom jeziku) je duet formiran prije točno deset godina od strane dva stara dobra pri­jatelja. Bubnjar Erinç Sakarya i gita­rist/pjevač Hanno Klänhard odlučili su da su za zadovoljavajuću razinu heavy metal buke u stilu Melvinsa, Motörheada ili Darkthronea dovoljna njih dvojica te da jedna gitara sasvim solidno može nadomjestiti nedostatak bas gitare. Štoviše, na njihovih dosa­dašnjih pet albuma ne postoji niti jedan takt bas gitare, i nema šanse da će vam nedostajati. U redovitom dvo­godišnjem tempu ovaj dvojac izdaje prvo u 2014. svoj prvijenac ‘Death by Burning’ za finsku diskografsku kuću Svart Records, a odlične pjesme poput ‘Cult Witness’, ‘Astral Kannibal’ i ‘Into the Golden Abyss’ vrlo brzo im pri­vrjeđuju ugovor sa Nuclear Blastom za koji izdaju svoj drugi album ‘Ode to the Flame’. Sedmo mjesto njemačke top liste albuma uz pjesme ‘Praise the Plague’ i ‘Cross the Cross’ definitivno je ogroman uspjeh jednog grunge/ punk/doom banda (dvojac upozorava protiv proglašavanja Mantara sludge bandom), ali je samo odskočna daska za njihov treći, najbolji i komercijalno najuspješniji album ‘The Modern Art of Setting Ablaze’ koji je sasvim oprav­dano zauzeo krovna mjesta top lista naj-albuma 2018. godine sa hitovima ‘Seek + Forget’ i ‘Age of the Absurd’.
Početne mjesece korona lockdowna Erinç i Hanno iskoristili su za svoj mali projekt odavanja počasti svo­jem djetinjstvu snimanjem obrada legendarnih noise i grunge pjesama s početka devedesetih. Pod nazivom ‘Grungetown Hooligans II’ (broj jedan ne postoji) na albumu su obrade Sonic Youtha (‘100%’), Mudhoneya (‘Who You Drivin’ Now’), Babes In Toyland (‘Bruise Violet’) te The Jesus Lizarda, Mazzy Star, L7 i 7 Year Bitch. Odli­čan album za sve nostalgičare, velika preporuka.
Prošli petak Mantar izdaje svoj peti album ‘Pain is Forever and This is the End’, svoj prvi za diskografsku kuću Metal Blade, i niti malo ne popušta svo­joj konstanti – glasnoj gitari, zemljo­tresnom bubnju i opako izgrebanom vokalu, no ovog puta sa malo ispegla­nijom i melodičnijom produkcijom, što čujemo odmah na uvodnoj ‘Egoisto’. Na prvom singlu ‘Hang ‘Em Low (So the Rats Can Get ‘Em)’ možemo zami­jetiti Grungetown flashback na Nir­vanu iz ‘Bleach’ razdoblja, a ‘Grim Rea­ping’ i ‘Piss Ritual’ su idealne za punk glavotres. Moji kandidati za naj-stvari su death’n’roll žestica ‘Orbital Pus’ i odjavna doom-astična ‘Odysseus’. Iako mi je ‘The Modern Art…’ i dalje njihov najdraži i najbolji album, ‘Pain is Fore­ver…’ nimalo kvalitativno ne zaostaje, i ako ste novak u svijetu fungologije vrlo lako možete započeti svoje istraživa­nje s bilo kojim od ta dva recentnija albuma, a ne možete ni u kojem slu­čaju pogriješiti čak i ako za početak iza­berete i njihove starije albume.
A ako ste željni još novijeg materi­jala u Mantar/Motörhead/Darkthrone stilu, tada obavezno poslušajte ‘Let There Be Witchery’ one-man banda Midnight o kojem sam iscrpnije pisao prije čak dvije godine na predstavljanju njihovog tadašnjeg albuma ‘Rebirth by Blasphemy’ (mojeg top 5 albuma u 2020.-oj). Midnight konstantno izba­cuje vrhunske death-punk albume, a nimalo ne zaostaju u živim nastupima. Imao sam priliku i zadovoljstvo gledati ih čak dvaput u zadnje vrijeme, defi­nitivna preporuka za odličnu zabavu i šutku.
Ako tražite način da zaboravite na nesnosnu žegu i još nesnosnije pro­metne gužve, Mantar je bez sumnje jedna od mudrijih solucija, a u tan­demu sa Midnight imate zagarantirane sate dobre zabave.

 

 

FOTO: Metal Blade Records

Pročitajte još

Jack White je Bog

Petar Ipšić

Urbano, samo urbano

Petar Ipšić

Ubojiti dinosauri za vatreno ljeto

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija