AktualnoUrednički izbor

ERI I YOSHIHIRO TSUGAWA Za naš uspjeh najzaslužniji su domaći ljudi

ERI I YOSHIHIRO TSUGAWA

Došli su u Dubrovnik prije sedam godina i stvorili ugostiteljsku priču koja se održala usprkos pandemiji. Eri i Yoshihiro Tsugawa, simpatični vlasnici japanskog restorana Shizuku i Trinity uspješan nastavak rada mogu zahvaliti dobroj ponudi, ali i vjernosti koju im pružaju domaći ljudi. Od samih su početaka Eri i Yoshihiro stavili lokalce na prvo mjesto te se to pokazalo najboljim receptom za uspjeh. Stoga nije čudno kako su tijekom ove, za brojne, slabašne sezone, imali duge liste čekanja. Reći će kako se u Dubrovniku izrazito dobro osjećaju, a obzirom da rade punom parom u kuhinji već dugih sedam godina, imaju mali krug ljudi koje poznaju.

Nema odustajanja
Njihova zajednička priča i suživot počeo je prije više od deset godina na Malti gdje su se upoznali dok su radili u restoranima. Yoshihiro inače dolazi iz japanskog grada Kobe, a Eri iz grada Nara.
-Ali nikad se nismo sreli u Japanu, već na Malti (smijeh). Nakon pet godina na otoku, bilo nam je teško dobiti boravišnu dozvolu. Razmišljali smo tada da se zajedno preselimo negdje, kako bismo otvorili mini shop ili restoran. Nismo znali gdje ćemo, ali smo imali listu određenih država. Dok smo još radili na Malti, bili smo u turističkom posjetu u Dubrovniku, nedugo nakon ljeta. Znala sam kako u to vrijeme ovdje nije bilo puno azijskih restorana. Pitala sam jednu agenciju je li moguće iznajmiti apartman na godinu dana, što je bio prvi korak dolaska u Hrvatsku – ističe nam Eri. Nakon toga, trebala im je čak godina dana kako bi otvorili vlastiti restoran Shizuku. Prisjeća se i kako su na samim počecima u Dubrovniku doživjeli neuspjeh. Iznajmili su prostor za željeni mali sushi take away shop, ali problem se stvorio po pitanju vlasništva prostora. No, nisu odustali.
-Radovi su bili zaustavljeni, a bili smo sve platili. Morali smo angažirati odvjetnika, ali nismo mogli ništa napraviti. Izgubili smo sve novce koje smo uložili. Kada smo htjeli opet otvoriti restoran, nije nam puno novca ostalo. Ali da nismo otvorili neki biznis, ne bismo mogli dobiti dozvolu za ostanak. Bili smo u žurbi pronaći prostor. Nakon pronalaska oglasa u novinama o prostoru u Ulici Kneza Domagaja, trenutoj lokaciji Shizuku-a, počeli smo samostalno raditi sve poslove oko uređenja – pričaju nam.

Domaći na prvom mjestu
Shizuku je otvoren u 2013. godini te je s vremenom sve više domaćih ljudi počelo dolaziti u restoran prepoznavši posebnost ovog mjesta.
-Raditi s domaćim ljudima bila je naša želja od samog početka. Od dosta sam posjetitelja čula kako idu vanka, ali ne jedu puno u restoranima jer su cijene skupe i bolje im je kuhati i jesti doma. U Japanu, s druge strane, jedemo jako puno u restoranima. Kad smo bili u Malti, shvatili smo da je tamo ista takva situacija. Pomislili smo zašto to ne bi bilo moguće ovdje? Htjeli smo domaćim ljudima ponuditi mjesto na kojem će se moći družiti s obitelji i prijateljima. Nismo htjeli staviti visoke cijene jela u meniju, kao što je to slučaj u povijesnoj jezgri jer naša ciljana skupina gostiju nisu bili samo turisti. Kad smo bili u procesu otvaranja Shizukua, provjerili smo koliko se cijene kreće u susjednim restoranima – ističe Eri. Rekla je i kako su modificirali japansku hranu za mediteranska nepca.
-Dosta ljudi nije prije probalo sushi i bilo ih je strah probati sirovu ribu. Zato smo počeli raditi Teryaki Chicken Sushi Roll, što je hit jelo u našem restoranu ili kuhani sushi kako bi domaćima bilo lakše prihvatiti naše okuse. Inače, uvijek napravimo zajednički veliki pjat kako bi svi mogli probati više raznih jela. U većini drugih restorana imate predjelo i glavno jelo samo za sebe, a ovdje je popularno da ljudi dijele i probaju više jela. I svi će oni dovesti prijatelje ili im uputiti preporuku – reći će nam.

‘Nismo mogli svih smjestiti’
Prije godinu i pol dana odlučili su proširiti biznis i otvoriti vrata drugog restorana – Trinity.
-Kapacitet Shizukua postajao je sve manji. Tijekom ljetnih bismo mjeseci odbijali toliko gostiju jer ih nismo mogli sve smjestiti. Razmišljali smo o drugom restoranu, a uz to bi nas lokalci svaki dan pitali hoće li biti nešto novo (smijeh) – reći će Eri. Dobar se odnos s lokalcima nastavio i u Trinity-u. Ostali su im vjerni i tijekom ove sezone kada se i dosta restorana u Gradu ranije zatvorilo zbog nepovoljne poslovne slike. No, kod naših se sugovornika ovo ljeto tražilo mjesto više. Ističu kako iza sebe imaju zadovoljavajuću sezonu. Vratili su se na samo razdoblje početka rada nakon lockdowna u svibnju. Naglašavaju kako su se, kao i ostali ugostitelji koji su imali zatvorene objekte u ožujku i travnju, također mučili.
-Prošle godine smo otvorili drugi restoran, Trinity, i uložili puno. U siječnju smo zatvorili Shizuku, a mjesec iza Trinity. Onda je koronavirus počeo. Zatim smo dva tjedna radili u ožujku, a onda je počeo lockdown. Bilo je teško. Mislili smo čak i da nećemo početi raditi – govori Eri. Trinity nisu odmah otvorili u svibnju jer nisu bili u financijskoj mogućnosti.
-Nismo znali kako će sve izgledati. Na samom smo početku otvorili samo Shizuku. Za vrijeme lockdowna ljudi su nas pitali radimo li uslugu dostave. Razmišljali smo otvoriti samo take away, ali kako je Vlada rekla da možemo otvoriti restoran i jesmo. No većina ljudi je ipak uzimala hranu jer su bili prestrašeni i nisu htjeli sjedati u restoranu. U lipnju je sve nekako počelo biti bolje. Tada smo mislili kako je sve gotovo jer dosta dugo nije niti bilo slučajeva – prisjećaju se. Sredinom kolovoza ‘prebacili’ su biznis sa Shizukuom u Trinity. Razlog je taj što se, zbog većeg broja turista, tražio stol više, ali – na taraci.
-U Shizuku-u smo primjerice imali tek četiri stola i kad bi došla velika grupa, sve bi bilo zauzeto. Zato smo Shizuku u kolovozu prebacili u Trinity zbog većeg broja stolova i sigurnosti ljudi o čemu brinemo od ponovnog početka rada – kažu simpatični ugostitelji. Najavili su kako će Shizuku na starom mjestu otvoriti vjerojatno iduće sezone. Trinity će raditi sve do siječnja, ako im dotad Vlada bude to dopuštala.
-Nadam se da neće doći do ponovnog lockdowna – kroz smijeh će naši sugovornici.

Vrhunski kuhari
U restoranu Trinity u ponudi imaju ima tajlandsku i japansku kuhinju. U kuhinji Trinityja nalaze se četiri profesionalna chefa s Tajlanda, kao i ovaj simpatičan bračni par s još dvoje kuhara iz Hrvatske.
-Nismo mijenjali meni, već smo kombinirali cijeli meni iz restorana Shizuku koji sadrži japanska jela i Trinityjev ‘thai’ meni, tako da ljudi mogu probati razna jela. Tajlandska kuhinja, koju obožavam, u nas je na neki način prilagođena. Kuhari ne začinjavaju toliko jela, što je praksa na Tajlandu. Jela su zapravo prilagođena navikama lokalnog stanovništva. Ali, naravno, ako netko voli više začinjeno, udovoljit ćemo njihovim potrebama – rekla je Eri. Ističe i kako su zadržali iste menije koje su nudili na nedavnom Good Food Festivalu jer su ljudi dobro reagirali.

Pročitajte još

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist

Sumnja se da je Palata onečišćena zbog nepropisnog odlaganja nusprodukata proizvodnje maslinovog ulja

Andrea Falkoni Račić

DONOSIMO RASPORED CISTERNI Neugodni mirisi u Palati još prisutni

Dulist