Kultura

DRŽIĆEVA GRIŽULA NA GRACU Što nam donosi posljednji dramski naslov 71. Igara?

DRŽIĆEVA GRIŽULA NA GRACU Što nam donosi posljednji dramski naslov 71. Igara?

Posljednji dramski naslov na 71. Dubrovačkim ljetnim igrama, Držićeva komedija ‘Grižula’ u režiji Saše Božića i Petre Hrašćanec te izvedbi Festivalskog dramskog ansambla u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu, a u sklopu europskog projekta ‘Future Epics’, na programu je u četvrtak, 20. kolovoza u 21.30 sati u parku Gradac.

‘Grižula’ Marina Držića komedija je koja, s igrom zaljubljenih parova koji se traže u začaranom krugu, nalik onoj iz Shakespeareova ‘Sna ljetne noći’, dijelom pripada pastoralnoj tradiciji. Držićeva moralna pouka i opomena publici je da kad obični ljudi prijeđu granice koje su im kao ljudima određene i dođu u dodir s nadnaravnim vilinskim svijetom, postaju komične žrtve nemira i nesporazuma. No ta vječita ljudska potraga za ljubavlju u novom čitanju Saše Božića i Petre Hrašćanec dijelom je studija lokalnog mentaliteta te će kroz nju biti protkani motivi dubrovačkih narodnih napjeva, pjesama i plesova.

– Činilo nam se zanimljivim istražiti taj etnološki podtekst ‘Grižule’ i dubrovačkog kraja uopće. Scenski je jezik uronjen u folklorno ruho no ne kako bismo kreirali razglednicu Dubrovnika nego kako bismo istražili koje atavističke, paganske i nesvjesne geste skrivamo u sebi. Što je uopće folklor i baština nama danas? Je li to neki strani, zaboravljeni jezik ili još uvijek postoji u nama, izvan matrice reprezentacijske forme folklora danas. Naš koncept aktivira prostor ‘Grižule’ kao prostor zarobljenosti, on ne pruža utočište onima koji teže za skladom, čistoćom i ljepotom, nego postaje mjesto nespokoja i opreza – vile se boje Kupida, Plakir se boji vila, Gruba se boji da će baš tu izgubiti Dragića, Dragić u tom prostoru gubi sebe, Omakala bježeći od jednoga zla upada u drugo, Grižula biva ismijan i zasužnjen – pojasnili su redatelji Saša Božić i Petra Hrašćanec.

Posebnost projekta je i u tome što osim značajnih imena hrvatskog kazališta u njemu sudjeluju studenti glume završnih godina Akademije dramske umjetnosti koji su prošli kroz proces radionica i audicija i kroz rad s glumcima i redateljima vježbali svladavanje jezika Držićevih djela te se tako upoznali sa širom slikom dubrovačke starije književnosti.

Festivalski dramski ansambl tako čine Ozren Grabarić kao Grižula, Nataša Dangubić kao Omakala, Kristijan Petelin i Leon Dubroja kao vlasi Radoje i Dragić, Anica Kontić i Iva Jerković kao vlahinjice Gruba i Miona, Branimir Vidić kao Staniša te Perica Martinović kao Vukosava. Boris Barukčić u ulozi je Kupida i Plakira, a vile su Lucija Alfier, Viktorija Bubalo, Danijela Evđenić, Lana Meniga i Dea Presečki. Scenografiju i kostimografiju potpisuje Zdravka Ivandija-Kirigin, autor glazbe je Nenad Sinkauz, svjetlo je oblikovao Martin Šatović, a asistentica kostimografije je Ana Mikulić. Jezični savjetnik za dubrovački govor glumcima je bio Maro Martinović.

Nakon premijerne izvedbe 20. kolovoza, predstava se izvodi u još četiri termina, 21., 22., 23. i 24. kolovoza, također u 21.30 sati u parku Gradac. ‘Grižula’ je dio projekta ‘Future Epics’ sufinanciranog sredstvima programa Europske unije ‘Kreativna Europa’, a potporu je dalo i Ministarstvo kulture RH, a da se predstava održi i u COVID-19 okolnostima smanjenih proračuna omogućila je i donacija OTP banke, vjernog partnera Igara.

 

Pročitajte još

U ‘Noći tvrđava’ obiđite tri utvrde dubrovačkog fortifikacijskog sustava

Dulist

Dubrovački muzeji pozivaju na radionice izrade i ukrašavanja keramike

Dulist

TRIBINA ‘POGLAVLJE FESTIVAL KARANTENA’ Art radionica Lazareti obilježava 35 godina postojanja

Dulist