Aktualno

Čistoća u minusu 2,5 milijuna kuna, u devet mjeseci prikupljeno 23 posto manje otpada

Čistoća u minusu 2,5 milijuna kuna, u devet mjeseci prikupljeno 23 posto manje otpada

Zadovoljan sam činjenicom što dvije tvrtke za koje sam se najviše bojao na početku ove koronakrize, a to su Libertas i Čistoća, danas stoje šest puta bolje nego 2017. kad smo ih preuzeli. Obje su jako likvidne, a puno nam pomaže i činjenica da je Vlada odlučila i ta društva uključiti u pro­gram sufinanciranja djelatnika – izja­vio je nedavno gradonačelnik Mato Franković. No, unatoč tome, Čistoća je u prvih devet mjeseci ove godine poslovala s negativnim predznakom. Razlog tome svakako leži i u činjenici loše turističke sezone koja je za nama pa se i ovoj tvrtki znatno smanjio obu­jam posla. Tako je u odnosu na prošlu godinu prikupljeno čak 23 posto manje otpada.
Manja količina prikupljenog i naplaćenog otpada
— Kao i puno drugih pravnih osoba na području Grada i društvo Čistoća je osjetilo izostanak turističke sezone, samim time i naplaćenog otpada. U prvih devet mjeseci 2020. godine zabilježen je pad prihoda za 25,2 posto u odnosu na 2019. godinu. U istom razdoblju je ostvareno i smasmanjenje količine prikupljenog, a njenje rashoda za 18,3 posto. Rezul­tat prvih devet mjeseci je negativan i iznosi oko 2.500.000,00 kuna – ističe za DuList direktor Čistoće Marko Ive­ković. Ovdje svakako treba podsje­titi kako Čistoća posluje s minusom i posljednjih godina. Tako je u 2017. godini minus na kraju godine iznosio skoro tri milijuna kuna, a godinu dana kasnije poslovalo se s gubitkom od 2,2 milijuna kuna. Te 2018. godine, obja­snio je u izvješću gradskim vijećnicima Iveković, primjena primarne selekcije otpada uzrokovala je znatno povećanje rashoda u posljednje tri godine, prven­stveno povećanje troškova plaća zbog dodatnog zapošljavanja djelatnika na poslovima odvojenog prikupljanja i odvajanja otpada za daljnju oporabu i zbrinjavanje. Povećane su i ostale vrste troškova vezano uz primjenu zakon­ske regulative, prvenstveno troškovi vezani uz odvoz i zbrinjavanje gloma­znog i biorazgradivog otpada, troškovi amortizacije… Prošle je pak godine minus bio manji te je iznosio 1,57 mili­juna kuna. ­
Kad je riječ o djelatnicima, njihov broj je u odnosu na prošlu godinu neznatno smanjen, a direktor Ive­ković naglašava kako za sad nemaju potrebu za još radnika, odnosno u nijednom sektoru nije zabilježen nji­hov nedostatak.
Posebna organizacija rada
Čistoća danas tako zapošljava 218 dje­latnika, a taj broj lani je iznosio 221 tako da se radi o malom smanjenju.
— Trenutno unutar Društva ne postoji sektor/odjel gdje eventualno nedostaje ljudi. S obzirom na epide­miju koronavirusa uvedena je posebna organizacija rada za sve zaposlenike pa tako i one koji rade na održavanju čistoće javnih površina te prikupljanju i odvozu otpada tako da su podijeljeni na dvije grupe te rade na tjedne, a sve u svrhu sprječavanja širenja virusa unu­tar Društva jer na ovaj način ograniča­vamo kontakt svih zaposlenika u isto vrijeme – navodi Iveković.
Dogodine stižu otpadomjeri
Zanimalo nas je i što je s nabavljenim spremnicima za odvojeno prikupljanje otpada koje je Grad Dubrovnik nabavio putem natječaja Fonda za zaštitu oko­liša i energetsku učinkovitost.
Iveković navodi kako su spremnici stigli te je njihovo postavljanje počelo na javnim odlagalištima grada Dubrov­nika što čini jedan dio usklađivanja s Uredbom o gospodarenju otpadom koja ovom društvu nalaže omogućiti odvajanje otpada svim korisnicima usluga.
Međutim, poznato je kako je dio Uredbe Vlade RH o gospodarenju otpadom, a koji se odnosi na formira­nje cijena i kriterije odlučivanja o visini minimalne javne usluge, na ocjeni ustavnosti pred Ustavnim sudom RH. O pravorijeku Ustavnog suda stoga ovisi nastavak usklađivanja s Uredbom na području grada Dubrovnika.
Svakako treba podsjetiti kako je u srpnju prošle godine na području Dubrovnika Čistoća provela pilot pro­jekt prikupljanja miješanog komunal­nog otpada, u sklopu kojih su na Babi­nom kuku postavljeni posebni uređaji, tzv. otpadomjeri čiji je cilj mjerenje količine odloženog otpada iz doma­ćinstava. Na taj će se način, naime već od 2021. godine, najavljuje Iveković, mjeriti količina bačenog otpada sva­kog kućanstva.
— Implementacija navedenog sustava će se dogoditi tijekom 2021. godine kada je najavljena i potpora Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u vidu sufinanciranja nabave uređaja otpadomjera.
— Sustav se neće dodatno testirati jer iz vlastitog iskustva, a i iz iskustava europskih gradova koji isto rješenje primjenjuju već duži niz godina nisu uočeni nepremostivi ili kritični pro­blemi u implementaciji i korištenju navedenog sustava – ističe direktor Čistoće.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 17. studenog 2020.

Pročitajte još

[FOTO] Stradun krcat, a gužve se tek očekuju

Dulist

Potrebica: Prijateljstvo Dubrovnika i Vukovara započeto na žrtvi u Domovinskom ratu traje i trajat će

Dulist

Britanski turoperator povećava broj zračnih linija prema hrvatskoj obali

Dulist