Aktualno

BOURBON RHODE Evo zbog čega bi se potraga za nestalim pomorcima trebala nastaviti

bourbon brod 1

Nakon što je ovog petka objavljeno kako je završena potraga za nestalim pomorcima s broda Bourbon Rhode kod francuskog Martiniquea, obitelji i prijateljih preostalih pomoraca, koje još uvijek nisu pronašli, a među kojima je i zapovjednik Šibenčanin Dino Miškić pokrenuli su peticiju za nastavak potrage, ali i apeliraju na premijera i Vladu kako bi se nastavilo s traženjem. Premijer Plenković izrazio je žaljenje za nastalom situacijom te naglasio kako potraga nije u cijelosti prekinuta jer je naređeno svakom komercijalnom brodu koji bude prolazio tim područjem javiti ako bilo što uoči. Iz Ministarstva vanjskih i europskih poslova izvijestili su kako je potraga trajala sedam dana te da je potraga prekinuta jer postoji vrlo mala vjerojatnost da bi njezin nastavak urodio značajnijim plodom. Ipak, ove subote navečer, prijatelj zapovjednika Dina Miškića kako je njih sedam uspjlo ući u splav te da se nalaze negdje na Atlantiku. Upravo zato, piše Morski.hr još uvijek postoji nada.

-Splavi na Bourbon Rhodeu su prilikom pregleda i ocjenjivanja bile u dobrom stanju. Od 4 ocjene, gdje 1 odznačava vrlo dobro, 2 dobro, 3 zadovoljavajuće, a 4 nezadovoljavajuće, splavi su ocijenjene dvojkom. Ovo i spašena trojica Ukrajinaca, kao i činjenica da preostale tri splavi još uvijek nisu pronađene – trebali bi biti razlog za nastavak potrage. Morski HR je u posjedu dokumenata (koje ćemo objaviti naknadno), a koji dokazuju da su (za razliku od ostatka broda) splavi na Bourbon Rhode-u bile u dobrom stanju – ne idealnom, ali nisu bili potrebni ni popravci.

Da bi pojasnili još razloga za svoj optimizam, ovim putem prenosimo i dio skripte “Sigurnost na moru” koji se tiče splavi za spašavanje i njene opreme. Autori skripte su kapetani duge plovidbe, prof.dr.sc. Zlatimir Bićanić, dipl.inž. i Marijan Zujić, mag.ing. sa Sveučilišta u Splitu.

Splavi za spašavanje

Za razliku od brodica, splavi nemaju nikakav pogon (porivni sustav). Glede gradnje, mogu biti krute i pneumatske. Samostalnost im je 30 dana. Spuštaju se dizalicama, sohama, ali i slobodnim padom, pa moraju izdržati udar pri padu s najmanje 18m visine, ili i više, ovisno o smještaju na brodu. Potpuno opterećenu splav mora se moći tegliti s najmanje 3čv brzine. Pokrov mora izdržati skok čovjeka s visine veće od 4,5m. Na pokrovu su otvori za ulazak/izlazak i prozračivanje. S njega se slijeva i skuplja kišnica.

Svaka splav prima najmanje šest osoba. Ako joj je masa veća od 185kg, spušta se sohama. Okolo tijela splavi je plivajući konopac za pridržavanje ljudi u moru. Privezaljka splavi dugačka je najmanje 15m, ili najmanje dvostruko od visine na kojoj je na brodu smještena.

Oprema splavi za spašavanje

Opremi pripada: dva manja plivajuća vesla i čaklje, dva zavlačna sidra s konopcem (najmanje 10m), uže za tegljenje (najmanje 50m), kompas, vodootporna svjetiljka za Morse (baterija i žarulja u pričuvi), zviždaljka/sličan zvučni signal, pribor za prvu pomoć, dva plivajuća konopca s prstenima za spašavanje (min. 30m), reflektor za potragu, radar-reflektor, zaštitna odjeća, alat, mijeh, nož, spužve, upute za preživljavanje, škare, otvarači za limenke, četiri rakete s padobranima, šest ručnih buktinja, dva plivajuća dimna signala, signalno zrcalo (heliograf) s uputom za korištenje, primjerak signala sigurnosti u zaštitnom omotu, pribor za ribolov, hrana, voda, gradirana posuda za vodu, šest doza lijekova protiv morske bolesti, itd.

Više pročitajte ovdje.

Pročitajte još

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist

Sumnja se da je Palata onečišćena zbog nepropisnog odlaganja nusprodukata proizvodnje maslinovog ulja

Andrea Falkoni Račić

DONOSIMO RASPORED CISTERNI Neugodni mirisi u Palati još prisutni

Dulist