Slušni aparat

Yippee Ki Yay, Božić je!

Yippee Ki Yay, Božić je!

Svake godine veliki trgovački lanci, potpomognuti marketinškom mašinerijom, svojski se trude što ranije stvoriti predblagdansko raspoloženje. Tako nam je unazad nekoliko godina, kao standard, nametnuta novotarija poput Crnog petka koja, čini se, traje tjednima, no popusti su kod nas još uvijek naglašeno konzervativni. Prvu prijevremenu predblagdansku petardu ove godine ispucao je RTL. Ova medij­ska kuća je na Veliku Gospu (!), dok se većina Hrvatske uglavnom još pržila na suncu, objavila ‘vijest’ nevjero­jatnog naslova – ‘Godišnji odmori su (uglavnom) završili, počinje radova­nje Božiću: Hoćete li i ove godine gle­dati ‘Sam u kući’?’. Zvijezda original­nog filma Macaulay Culkin (danas mu je 41 godina) na Twitteru je nedavno objavio kako on neće glumiti u novom, šestom nastavku tog najpopularnijeg božićnog serijala svih vremena (iako su neki skloni gorljivo zagovarati tvrdnju da je ultimativni božićni film zapravo ‘Umri muški’). Koje god vaše stajalište bilo, ispunjava li vas duhom Božića John McClaneovo šamaranje terorista ili dominacija Kevina McCallistera nad sirotim, ne baš vještim, lopovima, sada biste već debelo trebali biti ošamućeni blagdanskim porukama mira i oprašta­nja. Zato Vam ovom prigodom nudimo izbor ovogodišnjih glazbenih izdanja koja će vaše domove ili radna mjesta ispuniti toplinom.

Lady Gaga i legendarni crooner Tony Bennett svoj kolaboracijski album ispunjen obradama jazz stan­darda objavili su 2014. godine i tada su odbačene sve preostale rezerve, ako su uopće postojale, da Gaga nije satkana od materijala glazbene dive koja će i telefonski imenik izvesti besprijekorno. ‘Love for Sale’ novi je album ovog neo­bičnog dua i satkan je isključivo od pjesama Colea Portera. U suštini se ne radi o holiday albumu, ali kao i njegov prethodnik cilja upravo na taj dio tržiš­nog kolača i posve će se lijepo uklopiti u vašu zvučnu kulisu ovih blagdana. Gaga je standardno neodoljiva u pop jazz formi, ali ni stari mačak Bennett u 95. godini života ne otkriva ni tračak patine godina u svome glasu. ‘Love for Sale’ Gagin je sedmi, a Bennettov 61. album u karijeri. Kad smo kod neo­bičnih parova ljepotica i zvijer pojav­nosti onda se čini nepravednim ne spomenuti novi, također drugi, zajed­nički album Roberta Planta i Alison Krauss. Frontmen slavnih Led Zeppe­lin, britanskih giganata rocka 70-ih i američka bluegrass-country pjevačica i violinistica imaju još manje dodirnih točaka od prethodnog para koji spaja ‘talijanska veza’. Istina, razlika u godi­nama između Planta (napunio 73.) i 50-godišnjakinje je nešto manja, ali je kemija među njima jednako zavod­ljiva kao i harmonija njihovog pjevanja. ‘Raise the Roof’ nasljeđuje 14 godina star ‘Raising Sand’. Taj album im je 2009. priskrbio pet Grammyja (duo je osvojio svih pet nominacija uključu­jući i kategoriju albuma godine). Novi album jednako je impresivan, a za ukupni dojam zaslužan je T Bone Bur­nett. Superstar producent Americane veliku ulogu imao je u odabiru mate­rijala, u najvećoj mjeri sastavljenog od opskurnih country, folk, oldies pop i rhythm & blues covera. Najrecentnije pjesme ovdje su ‘Quattro (World Drifts In)’ indie country kolektiva Calexico i ‘Can’t Let Go’, koju je maestralno zaku­cala Lucinda Williams. ‘High & Lone­some’, jedini original ovdje, kanali­zira folk stremljenja legendarne ‘trice’ Zeppelina.
U ovom društvu jedini božićni album u pravom smislu riječi pripada američkoj jazz pijanistici i kantau­torici Norah Jones. Njen ‘I Dream of Christmas’ donosi poznate blagdan­ske klasike; tu su i ‘Bijeli’ i ‘Plavi (tužni)’ Božić, ali i nekoliko simpatičnih origi­nala poput ‘Christmas Calling (Jolly Jones)’. Zbog produkcijskih rješenja osmi studijski album Norah Jones zvuči bezvremenski i ima utjehu vašeg omiljenog džempera, topline doma ili šalice čaja. Iako su Beach Boys još 1964. snimili svoj prvi album božićnih pjesama, ‘At My Piano’ njihovog šefa i neprikosnovenog glazbenog genija Briana Wilsona donosi samo instru­mentalne piano obrade općepoznatih klasika slavnog benda, većinom iz naj­plodonosnijeg razdoblja rada između 1963. i 1971. godine. Izuzetak je ‘Love & Mercy’, s njegova prvog solo albuma iz 1989. godine. Prema Wilsonovim rije­čima, Beach Boysi su, na neodobrava­nje ostatka benda, mjesecima radili na pjesmi ‘Wouldn’t It Be Nice’ s kultnog ‘Pet Sounds’ jer je autor težio na vrpci zabilježiti osjećaj velike radosti. Ta se karakterna odrednica može primijeniti i na gotovo sve njihove najbolje pjesme pa će vam ‘At My Piano’ dobrim vibra­cijama bez sumnje uljepšati blagdan­ska jutra. U ogoljenim instrumental­nim verzijama sva iskonska ljepota ovih pjesama još više dolazi do izražaja.

Foto: https://www.imdb.com/

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić