Slušni aparat

U ritmu doša

Izdavač Dancing Bear nedavno je ponosno oglasio da je vinilno reizdanje albuma ‘Pandorina kutija’ Dina Dvor­nika, objavljeno na prozirnom crvenom vinilu, luksuzno opremljeno i ispunjeno već poznatim bonus pjesmama, najpro­davanije izdanje mjeseca rujna. Prema objavi izdavača povod izlaska LP-ja su trinaesta godišnjica smrti (7. rujna 2008.) i ‘nedavni rođendan’ glazbenika (20. kolovoza 1964.), što su nimalo okru­gle obljetnice. No, reizdanje Porinom višestruko nagrađenog albuma svakako je dobrodošlo jer ispravlja nepravdu ‘siromašnog’ originalnog vinilnog izda­nja, koje je 2008. objavljeno u žurbi i gurnuto u jeftini kartonski omot.
Snimanje tog albuma, koji je Dina Dvornika nakon dugogodišnje disko­grafske pauze trebao vratiti na top liste i restituirati ga kao starješinu funka u Hrvata, slavno je prikazano u seri­jalu ‘Dvornikovi’. Odlasci u studio kod Srđana Sekulovića Skansija, dubro­vačkog producenta, autora i glazbe­nika sa zagrebačkom adresom, onim gledateljima koje je više od Dinovih ‘kućnih čarolija’ i igranja Play Stationa zanimala glazbena komponenta priče, bili su najzanimljiviji dio reality šoua. Dvornik je velike nade polagao u taj album, istovremeno duboko strepeći od dana njegovog izlaska, jer ‘Big Mamma’ iz 1999. i ‘Svicky’ iz 2002., iako se nikako ne mogu nazvati lošim radovima, nisu bili najbolje prihvaćeni, a nekadaš­njem hitmejkeru nisu podarili nijedan punokrvni hit, barem ne kalibra jed­nog ‘Slona’ ili ‘Manijaka’, o ‘Africi’ da i ne govorimo. O pritisku koji je osjećao, iskren i izravan kakav je bio naš enfant terrible, nije se ustručavao govoriti ni pred kamerama, a iznad svega na površinu je isplivavao njegov autorski žar i želja da snimi opaku funky ploču dosljednu ‘Kreativnog nereda’ na kojoj su mu suradnici bili Rambo Amadeus, Gibonni i Luky ili’Live in München’ sa Songkillersima, bez premca najboljeg hrvatskogalbuma snimljenog uživo.
‘Pandorinu kutiju’, izvorno najav­ljenu za listopad 2008. godine, Dvor­nik je predstavio s praskom. Uz zara­zni elektro-rock ritam, ‘Hipnotiziran’, u cijelosti autorsko djelo Srđana Seku­lovića Skansija, odmah po izlasku u srpnju postaje hit ljeta, a očekivanja od albuma i povratka Kralja su opravdano narasla. Nažalost, Dino Dvornik rad na albumu nije stigao privesti kraju. To je učinio Skansi pa ‘Pandorina kutija’ s manjim zakašnjenjem izlazi krajem iste godine. I takav, ‘nedovršen’, album osvaja srca slušatelja i 2009. uzima čak četiri Porina, među njima i one za Album godine i Najbolji pop album, a Dvorniku posthumno odlazi nagrada za životno djelo. Već 2010. dobili smo dopunjeno CDi digitalno reizdanje ‘Pandorine kutije’ s nadodane tri pje­sme. ‘Shlapa (Daj mi još tog funka)’ suradnja je s TBF-om i funkcionira kao hommage splitskih repera liku i djelu Dina Dvornika, dok on u pjesmi sudje­luje tek s nesuvislim vokalnim frazi­ranjima. ‘Shlapa’ iste godine osvaja Porinaza najbolju vokalnu suradnju, no kipić je u ovom slučaju nezaslužen. Preostale dvije pjesme – ‘Splitska noć’ i ‘Ko sam onda ja’ plod su suradnje s još jednim Dubrovčaninom – DJ-em, producentom i glazbenikom Harisom Čustovićem koji uspješnu karijeru gradi u Londonu, gradu čiji su klubovi 25-godišnjem Dvorniku poslužili kao inspiracija za legendarni prvijenac iz 1989. godine.Ove pjesme starije su od većine materijala na albumu i pitanje je bi li ih Dvornik uvrstio na finalni proizvod da su ga Skansi i on stigli zajedno završiti.
‘Pandorina kutija’ donijela je nekoliko kvalitetnih funk komada. Izdvajaju se uvodna ‘Iden ća ka i moj ćaća’, koja je najsličnija njegovom klasičnom mate­rijalu, a nepravedno su ostale zapostav­ljene ’Ljubav do boli’ i ‘Zašto mi radiš to’. Posljednju tekstualno potpisuje Dani­jela Dvornik. Skansijeva ‘Više ili manje’, a posebno ‘Nadahnuće’ autora Željka Banića plivaju u prepoznatljivim funky house vodama, dok ‘Pelin i Med’, tako­đer Skansijev autorski rad, nastavlja niz sjajnih Dvornikovih balada. Na novom reizdanju ‘Pelin’ se nalazi i u akustičnoj verziji. Nažalost, izostavljena je superi­ornija verzija pjesme koja je korištena u spotu, a do danas je dostupna samo digitalno. Uz odmak od 13 godina, ‘Pan­dorina kutija’ uspješno zadržava svoj status prikladnog epitafa posve jedin­stvenom i nikada prežaljenom glazbe­nom vizionaru čije 30 godina stare pje­sme i danas jednako pale plesne podije. Ostaje samo žaljenje što Dino nije dobio priliku doživjeti svoj povratak na prije­stolje kralja funka, mjesto koje će vjero­jatno zavazda ostati upražnjeno.

Foto: Dancing Bear

Pročitajte još

Vidimo se, svemirski kauboju!

Ivan Jelčić

ABBA za Tik Tok generaciju

Petar Ipšić

Na streamingu nešto novo

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija