Okolnosti pandemije koronavirusa utjecale su i na poslovanje Sanitata Dubrovnik i njegove Pauk službe. Pandemijsku 2020. godinu ‘zaokružili’ su s ukupno 781 intervencijom, što je za 41 posto manje intervencija u odnosu na 2019. kada pandemije nije ni bilo na vidiku. Te 2019. ostvarili su 1325 intervencija, odgovorili su DuListu iz Sanitata Dubrovnik.
-Od početka 2021. godine Pauk služba imala je ukupno 96 intervencija od čega se najčešća vrsta intervencije odnosila na prekršaj kada je vozilo zaustavljeno ili parkirano na mjestu na kojem je onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište, ispred i na vatrogasnim i drugim komunalnim javnim prolazima i prilazima, odnosno tri metra od podzemnog ili nadzemnog hidranta – istaknuli su iz Sanitata.
Intervencija po nalogu
I Pauk služba bila je primorana prilagoditi se funkcioniranju u uvjetima pandemije koronavirusa pa tako posluje po skraćenom radnom vremenu od 8 do 20 sati s time da se formiraju i 24-satna dežurstva kako bi bili na usluzi Prometnom redarstvu i policiji.
-S obzirom na to da je pandemija virusa Covid-19 paralizirala cijeli svijet, logično je da se to odrazilo i na pad prometa na prometnicama, a samim time i na rad Prometnog redarstva, MUP, a time i na rad Pauk službe. Moramo napomenuti da Pauk služba funkcionira na način da isključivo Prometno redarstvo ili Ministarstvo unutarnjih poslova izdaju nalog Pauk službi za uklanjanje vozila koje je počinilo prekršaj te Sanitat Dubrovnik sam ne može ukloniti vozilo bez naloga. Pauk služba izlazi na intervenciju po izdanom nalogu i na taj način je u potpunosti ovisna o radu Prometnog redarstva i MUP-a. Pauk vozilo ne smije izaći na intervenciju i ukloniti vozilo bez naloga kojeg je izdalo Prometno redarstvo ili MUP – podcrtali su iz Sanitata Dubrovnik.
Pauk služba inače obavlja poslove premještanja, blokiranja i uklanjanja nepropisno parkiranih i ostavljenih vozila i strojeva na javnim površinama grada Dubrovnika. Navedene poslove radi na temelju Odluke Gradskog vijeća Grada Dubrovnika. Vozila zaustavljena ili parkirana na prometnoj površini na kojoj ugrožavaju sigurnost prometa ili ometaju njegov normalan tijek, premještaju se po nalogu policijskog službenika ili prometnog redara (Članak 84. Zakona o sigurnosti prometa na cestama). Vozila parkirana na javnim površinama koja nisu namijenjena za parkiranje te neregistrirana vozila i olupine, radni strojevi ili prikolice ostavljeni na javnim površinama, uklanjaju se po nalogu komunalnog redarstva Grada Dubrovnika.
Dugovanja turista
A, s obzirom da se bližimo razdoblju u kojem bismo već naveliko kretali sa sezonom, a poznato je da i Pauk služba te Sanitat s dolaskom prvih većih grupa turista itekako imaju najviše posla, provjerili smo sa Sanitatom koliko dugovanje turisti trenutno imaju prema njima i koje su nacionalnosti najčešći ‘neplatiše’. Naime, mnogi turisti posjećuju naš grad sa svojim limenim ljubimcima, a nerijetko se dogodi i da ponekima možda i nije jasan sustav naplate parkinga pa tako iskoriste usluge Sanitata, kupe parkirne karte, ali ih i ne plate te se vrate u svoju zemlju ostavljajući za sobom dug.
-Strani turisti društvu Sanitat Dubrovnik d.o.o. trenutno duguju 6.706.261,00 kunu, a najstariji neplaćeni parkirni nalog datira iz 2014. godine. Najveći broj višesatnih parkirališnih karti izdan je osobama iz Bosne i Hercegovine i to 6043 naloga. Slijede građani Italije s 4231 izdanim nalogom. Tu su potom državljani Crne Gore s 2845 naloga, Francuske s 2323 naloga, Poljaci kojima je izdano ukupno 1979 naloga, državljani Češke s 1098 naloga, Austrije s 1046 naloga, Albanije s 990 naloga. Po pitanju Švicaraca bilježimo 893 naloga za plaćanje, tu su i Rumunji s 934 naloga, Slovenci s 821 nalogom, Mađari sa 772 naloga te građani Srbije sa 631 nalogom – naglasili su iz Sanitata Dubrovnik dodavši kako su ostale zemlje po pitanju dugovanja za višesatne dnevne karte zastupljene u jako malom broju. Istaknuli su i kako najbolju naplatu imaju u Austriji, dok je među francuskim državljanima najveći postotak neplaćenih dugovanja.
Ipak, u protekle četiri godine, Sanitat je uspješno izišao na kraj s dijelom dugova stranih državljana te je uspio naplatiti 3.100.960,00 kuna potraživanja koja se odnose na neplaćene parkirne naloge. Inače, Sanitat naplatu neplaćenih potraživanja po izdanim parkirališnim kartama za vozila stranih državljana vrši putem za to ovlaštenih agenata. Ukoliko se vlasnik vozila ogluši na njihov dopis o potrebi plaćanja duga, slijedi opomena te na kraju i ovršni postupak. Dakle, odlaskom nazad u svoju zemlju turisti ‘neplatiše’ si ne rješavaju problem, već su taj dug itekako dužni podmiriti. Dodajmo i kako prema hrvatskim propisima, ako je karta izdana za fizičke osobe i u međuvremenu nije postala predmetom ovrhe, dnevna karta zastarijeva u roku pet godina. LR
Iz tiskanog izdanja od 14. travnja 2021.