Slušni aparat

Tragedija i trijumf

Zamijeniti vrlo važnog člana grupe niti jednom bandu nije lagan posao, a posebno u situaciji kad taj član tragično premine. Četiri godine nakon pogibije basista Caleba Scofi­elda, Cave In svojim novim albumom ‘Heavy Pendulum’ dokazuju da su odu­vijek bili doista poseban band kreiravši moderno remek-djelo.
Cave In osnovali su 1995. Stephen Brodsky (gitara) i Jay Frechette (vokal), a od prvog dana pridružuju im se i Adam McGrath na gitari, JRConners na bubnjevima i Justin Matthes na basu. Frechette vrlo brzo napušta band zbog prethodnih obaveza, Brodsky pre­uzima vokalne dužnosti, a Matthesa prije snimanja prvog albuma mijenja Caleb Scofield čime grupa dobija svoju standardnu postavu koja će ostati zajedno puna dva desetljeća.

Njihov inauguralni album ‘Until Your Heart Stops’ na scenu donosi vrlo zanimljivu i dinamičnu verziju metalcorea, a velike zasluge za krea­ciju specifičnog Cave In zvuka pripa­daju i njihovim prijateljima iz grupe Converge – Jacobu Bannonu i legendi scene Kurtu Ballou koji je ujedno i pro­ducirao album. Na sljedećem albumu ‘Jupiter’ uz metalcore­ eksperimenti­raju i s psihodeličnim i space-rockom, a zahvaljujući stvarima poput ‘Big Riff’, ‘Innuendo and Out the Other’ i ‘Requiem’ poznati metal časopis Deci­bel album proglašava drugim najbo­ljim albumom desetljeća – zanimljivo, odmah iza albuma ‘Jane Doe’ grupe Converge. Treći album ‘Antenna’, prvi za veliku diskografsku kuću RCA, donosi im još veću slavu, nastup na Lollapaloozi i europsku turneju kao predgrupa Foo Fightersima i Muse, no njihov pripitomljeni zvuk nije baš naj­bolje sjeo ni fanovima niti, kako se čini, samim članovima grupe pa raskidaju ugovor s RCAi vraćaju se svojim korije­nima albumom ‘Perfect Pitch Black’ iz 2005. na kojem u pjesmi ‘Trepanning’ slikovito opisuju svoje mainstream iskustvo pranja mozga.

Nakon poduže stanke ekipa se ponovno okuplja i 2011. izdaju fanta­stičan album ‘White Silence’. Iako vrlo uspješan i među publikom i kritikom, kvartet je započeo shvaćati Cave In više kao ekskluzivni klub za prijateljsko druženje te se ekipa ponovno razilazi po mnogobrojnim projektima. Brod­sky zajedno s bubnjarom Convergea Benom Kollerom osniva hardcore/punk band Mutoid Man, a Scofield se priključuje post/doom bandu Old Man Gloom legendarnog Aarona Turnera (Isis, Sumac). Cave In je nastavio posto­jati i 2018. ekipa se ponovno sastaje kako bi započela snimanje novog albuma, no nakon samo nekoliko dana svirke Caleb Scofield pogiba u promet­noj nesreći. Band uz pomoć Scofieldo­vog brata Kylea i Natea Newtona, Cale­bovog kolege iz Convergea nastupa na nekoliko humanitarnih koncerata za prikupljanje pomoći obitelji, s kulmi­nacijom na kultnom Roadburnu.
Sljedeće godine preostali članovi uz pomoć producenta Andrewa Schnei­dera zvučne zapise s njihovih posljed­njih svirki pretvaraju u šesti studijski album ‘Final Transmission’, naziv koji simbolizira posljednje odsvirane Sco­fieldove note, a na pjesmi ‘All Illusion’ i njegov posljednji vokalni nastup. Iako su mnogi smatrali da naslov albuma ujedno znači i najavu kraja grupe, to na sreću nije bilo točno. Jedina osoba koja je mogla zamijeniti Scofielda bio je Nate Newton, pa smo tako ovog vikenda dobili i njihov sedmi studijski album ‘Heavy Pendulum’. Dvostruki album sa svojih sedamdeset minuta označava i producentski povratak Kurta Balloua, a dobri Calebov duh i dalje je prisutan na pjesmama ‘New Reality’, uvodnoj stvari za koju je skla­dao glazbu i ‘Amaranthine’ koja sadr­žava Scofieldove stihove. Žestine ne nedostaje na stvarima poput ‘Floa­ting Skulls’, ‘Blood Spiller’ i ‘Waiting For Love’, psihodelija sporijeg tempa prisutna je na ‘Nightmare Eyes’, epski post-metal briljantno je obrađen na ‘Blinded By A Blaze’, a naslovna stvar i ‘Reckoning’ poprilično podsjećaju na klasični Alice in Chains. No, šećer dolazi na kraju u obliku dvanaest-minutne cepelinoidne ‘Wavering Angel’, pjesme koju neprestano vrtim na repeat.
Tragedija ipak nije uspjela uništiti Cave In, a sva ljubav i prijateljstvo susreću vrhunsku profesionalnost na ovom izvrsnom albumu koji nas pod­sjeća na bogatu četvrt-stoljeća dugačku povijest banda, a ujedno i postavlja oznaku svježeg početka i uvod u slje­dećih dvadeset pet godina glazbe.

Foto: Relapse Records

Pročitajte još

Nulta razina civilizacije

Ivan Jelčić

Stare pjesme koje ‘ubijaju’ nove

Petar Ipšić

Svemirske džukele u novom mračnom dobu

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija