Politika

Gradonačelnik: Na zemljištu Zaklade Mihanović neće se dogoditi mega gradnja!

Gradonačelnik: Na zemljištu Zaklade Mihanović neće se dogoditi mega gradnja!

Zona posebnog prometnog režima tema je koja je izazvala veliku pozornost javnosti. Riječ je o jedinstvenom sustavu upravljanja prometom i svi smo očekivali da je to gotova stvar no od svega se odustalo bez obrazloženja – rekao je nezavisni vijećnik Maro Kristić tijekom vijećničkih pitanja. Zanimalo ga je što je s tom odlukom. Drugo pitanje odnosilo se na stanje u sportu, odnosno na najavljenu tematsku sjednicu.
-Odmah na početku predstavljanje prijedloga odluke o zoni posebnog prometnog režima tražili smo uključenost maksimalnog broja naših sugrađana. Tada sam rekao kako će puna primjena ići od proljeća iduće godine, a ove godine je testna faza. Siguran sam da ćemo s dokumentom biti spremni za iduću sjednicu, a potom ćemo ići korak po korak u testnu fazu – objasnio je gradonačelnik Mato Franković dodavši kako će se trebati osigurati i dodatna sredstva za implementaciju sustava.
Napomenuo je kako je intencija bila smanjenje broja taksi vozila.
-Smanjio se značajan broj taksi izvršitelja koji dolaze sa strane, ali se povećao broj izvršitelja iz grada Dubrovnika. Imamo preko tisuću novih dozvola, a preko 8 tisuća vozila ima pravo vožnje na području grada. To je uistinu veliki broj – rekao je te naglasio kako vjeruje da će se to dovesti u red.
Kad je riječ o stanju u sportu, rekao je kako mislim da puno toga treba promijeniti, uvesti maksimalnu razinu transparentnosti te da sport treba biti posvećen najviše djeci.
-Od svih vas očekujem da se napravi tematska sjednica na kojoj ćemo raspravljati o dubrovačkom sportu – rekao je dalje gradonačelnik.
Vijećnik Đuro Capor (Srđ je Grad) osvrnuo se na prometni kolaps.
-Dosad ste odgovarali da je to normalno. Počinjemo se navikavati na potpuni raspad sustava. Smatrate li i dalje opravdanim planiranje kongresnog centra na Babinom kuku, dva nova hotela, izgradnju Arene Lapad… – rekao je Capor.
Gradonačelnik mu je rekao kako očito davno nije bio u Zagrebu gdje se ujutro, kad se ide na posao, stoji u velikim gužvama.
-U Dubrovniku to nije svakodnevnica. Za prošlotjedno zagušenje krivo je nekoliko faktora. Prvi je broj taksi vozila, imamo veliki broj kombi vozila, a tu su i autobusi. Bilo je i loše vrijeme pa su svi jednodnevni izletnici željeli ući u grad – objasnio je.
-U posudu od dvije litre ne možete uliti šest litara. Prilikom upravljanja jedan dio prometa smo skrenuli prema Gružu i sve to skupa utječe na opterećenje prometa od 15 do 17 sati. Veliki broj ljudi iz susjednih općina sa svojim vlastitim automobilima dolazi na posao te se dodatno stvara pritisak na ulice. Zato se stvara prometni čep. Nema čarobnog štapića koji bi to mogao riješiti – rekao je te dodao kako ćemo se prometno rasteretiti kad se napravi Park and Ride sustav. Veliki projekti, poput Arene, trebaju biti usmjereni na komunikaciju javnim prijevozom.
-Gužve subotom i nedjeljom nema. Ulice su napola prazne. Svi mi koji koristimo automobil smo mali generator gužve jer svi u isto vrijeme idemo s posla – dodao je gradonačelnik. Ponovno je istaknuo kako će se restrikcijama smanjiti gužve. Dodao je kako je turistička sezona vrijeme u kojem grad živi i zarađuje novac te da se treba zahvaliti Bogu na tome prisjetivši se pri tome vremena covid krize kad su nam ulice bile prazne.
Capor mu je odgovorio kako je i on kao saborski zastupnik glasao za liberalizaciju autotaksi tržišta.
Vijećnica SDP-a Anita Bonačić Obradović pitala je gradonačelnika na temu smještaja dubrovačkih umirovljenika.
-Koliko smo blizu ili daleko željama da nam budući domovi uđu u mrežu domova? – pitala je, a zanimalo ju je je li istina da se imenovana vršiteljica dužnosti ravnateljice Doma Ragusa povukla s dužnosti.
Drugo pitanje odnosilo se na planove u Sustjepanu, između osaloga i vezano za proširenje ceste, a dotaknula je i benzinske postaje za plovila budući da ljudi moraju po gorivo ići u Komolac.
-Priča se po kuloarima svašta, ali ne mora to nužno značiti da je to istina. Nije istina to za vršiteljicu dužnosti ravnateljice. Vjerujem da ćemo ući u sustav mreže domova i za to nam je nužan dom ispod bolnice – objasnio je.
-Godinama se puno obećavalo za Sustjepan, slažem se. Što sam obećao to smo i napravili – napomenuo je. Rekao je kako nije bilo inicijative dosad da se cesta proširi te da treba vidjeti što je moguće i koliko košta.
-Pumpa nije obveza jedinice lokalne samouprave. INA je u obvezi ishodovanja koncesije na Orsanu, a Lučka uprava Dubrovnik odabrala je koncesionara za novu pumpu na Batahovini – rekao je vijećnici. Smatra kako bi uz Batahovinu svakako trebala ostati i pumpa na Orsanu jer je većinom koristi domaće stanovništvo.
Vijećnik Ivo Lučić (HDZ) pitao je za radove na Lapadskoj obali te hoće li biti ispoštovan rok do kraja godine.
-Kreće se s izgradnjom autoceste Doli – Dubrovnik. Delegacija Gornjih sela išla je na sastanak u Hrvatske autoceste. Mi nismo sretni s tom autocestom. Razumijevajući strateško povezivanje grada s ostatkom RH, znamo da se nas neće puno pitati – rekao je Lučić te napomenuo kako su stare dozvole istekle te će se trebati raditi novi projekti i ishoditi nove dozvole. Najviše će, dodao je, stradati Mrčevo i Ljubač.
Gradonačelnik je po pitanju Lapadske obale rekao kako vjeruje da će biti gotova u zacrtanim rokovima, što je važno jer se projekt financira europskim i nacionalnim sredstvima.
-Nakon što je Vlada premijera Plenkovića završila izgradnju Pelješkog mosta i brze pelješke ceste, na red je došla izgradnja autoceste od Dola do Osojnika. Pronašla su se financijska sredstva. Cesta kad prolazi, uvijek nekome smeta. Da će svi biti zadovoljni, neće, ali treba postići maksimalno zadovoljstvo svih. Ako je vaš zahtjev izvediv, imat ćete moju podršku. Imat ćete i županovu ako su zahtjevi opravdani, ali ako to nešto mijenja i remeti, prioritet države je izgradnja autoceste – objasnio je.
Vijećnik Ivan Maslać (HDZ) dotaknuo se Hotela Belvedere.
-Je li istina da je problem samo granica pomorskog dobra ili ima i drugih problema. Kad možemo očekivati da će se taj projekt početi realizirati? – pitao je Maslać.
Gradonačelnik Mato Franković rekao je kako se želio usvojiti UPU, no zapelo se na definiranju granice pomorskog dobra.
-To je projekt koji je dobio zeleno svjetlo za HIA-u. Dogovorili smo sve sa županijom, DORH-om i investitorom. Tada se dogodila blokada imovine investitora, a u međuvremenu smo doznali da se investitor promijenio. Ne znam kakve su intencije tog novog vlasnika. Nije nam se obratio – rekao je. Napomenuo je kako je veliki broj svjetskih brendova, koji im se javljao, bio zainteresiran za rekonstrukciju hotela.
-Ne znamo što novi vlasnik želi niti znamo tko su ti ljudi. Naša vrata su im otvorena, želimo biti partner – proučio je.
Vijećnik Saša Škrabić (SDP) pitao je o privremenom azilu.
-Jesu li radovi započeli u roku? – pitao je. Drugo pitanje odnosilo se na sve veći broj mačaka u povijesnoj jezgri.
-Radi li se na nekom rješenju i što se planira poduzeti? – postavio je Škrabić pitanje jednog sugrađanina.
Gradonačelnik je rekao kako su radovi na privremenom azilu u tijeku te će sve biti gotovo u roku, kako je ugovorom i definirano.
Odbacio je još jednom sumnje da će se na Žarkovici graditi objekt. Rekao je kako će se ići u pošumljavanje pozvavši i sve vijećnike na sadnju.
-Nemam dojam da je veći broj mačaka. Čak su mi neke gospođe rekle da je nikad manji broj mačaka. Radimo kastraciju mačaka i sve su označene. Stoga bi trebalo doći do njihovog smanjivanja. One predstavljaju svojevrstan dekor i ne predstavljaju, barem ne meni osobno, problem. Nemam dojam da ih je veći broj – rekao je gradonačelnik.
Jasmin Deraković (DDS) pitao je u kojoj je fazi novi sustav gospodarenja otpadom i kad će se početi s njegovom primjenom.
Gradonačelnik je rekao kako je napravljen model novog sustava gospodarenja otpadom te će se ići u implementaciju korak po korak.
-Promijenila se Uprava Čistoće. Dat ćemo direktorici mjesec dana adaptacije, a potom idemo užurbano u implementaciju – rekao je te napomenuo kako naši građani moraju postati svjesni kako se odvajanje isplati.
Krešimir Marković (Suverenisti) pitao je što je s uređenjem Gornjeg Konala od depozita do depozita. Drugo pitanje odnosilo se na inicijativu promjene imena Zračne luke Dubrovnik.
-Rekli ste mi da su konzervatori odobrili uređenje Poljane Ruđera Boškovića. Kad će se početi s uređenjem tog jako ružnog prostora? – pitao je.
-Više puta spominjete problem Konala. Ima dva mjeseca da je izdan nalog Tehnogradnji da to naprave, ali još uvijek nisu. Imamo problem s izvođačem radova – rekao je.
Nije mogao reći kad će započeti radovi na Poljani jer se treba napraviti projektna dokumentacija te riješiti problem odvodnje oborinskih voda.
Slavica Grkeš (DDS) rekla je kako je Kino Lapad vrijedan prostor te pitala kakav je daljnji plan. Gradonačelnik je rekao kako je velik broj ljudi oduševljen početkom radova na nekadašnjem ljetnom kinu. Na osnovu inicijalni ponuda, trebat će se rebalansom osigurati sredstva.
-Intencija je da prostorom gospodare Kinematografi – dodao je.
Petra Marčinko (Srđ je Grad) rekla je kako se često u medijima miješa financiranje gradskih kotara i participativno budžetiranje. Pitala je stoga kad će se donijeti odluka o financiranju mjesne samouprave. Gradonačelnik joj je rekao kako je ambasadorica participativnog budžetiranja.
-Ljudi su to prepoznali kao ideju, a važno je da im mi to predočimo u djela – dodao je. Rekao je kako će se odluka o financiranju pripremiti prije donošenja idućeg proračuna.
Nezavisni vijećnik Andro Vlahušić dotaknuo se prometa i zone posebnog prometnog režima. Rekao je kako je dobio podatak  od gradskog komunalnog odjelakako je od 2017. do 18. svibnja izdano 1100 dozvola ili 7 puta manje nego što vi pričate. Pitao je stoga koliko je vozača na tih 1100 dozvola te koliko je među njima dubrovačkih vozača, a koliko ostalih.
Osvrnuo se i na odluku Visokog upravnog suda koji je ukinuo odluku Grada o proglašenju staze na nekadašnjem zemljištu Mihanović javnim dobrom.
-Što će Grad učiniti kako bi se spriječila mega zgrada? – pitao je.
Franković je po pitanju taksista rekao kako je točan podatak da je izdano 1100 dozvola. No, na jednu dozvolu može biti i po 60 automobila te se tako došlo do procjene od 8000 taksista.
-Čini mi se da ste skloni zaboraviti neke stvari koje ste mogli napraviti, a niste. Jedna od njih je vezana i za zemljište zaklade Mihanović. Radili ste izmjene GUP-a te ste to mogli pretvoriti u zelenu zonu. Niste to napravili već ste dignuli obvezu izrade arhitektonsko urbanističkog natječaja. Visoki upravni sud je poništio ono što mi smatramo da je oduvijek bilo gradsko. Poštujem institucije pravosuđa i na tome treba temeljiti ispravnost postupaka, ali me zabrinjava činjenica da presudu saznam prije 15 dana iz kuloara. Za sve one koji su se zabrinuli da će se tamo dogoditi mega gradnja, neće. Mi smo u međuvremenu izmijenili GUP. Sad mogu podnijeti novi zahtjev, ali po novom GUP-u pa će se trebati odmaknuti pet metara tu, pet metara tamo, smanjiti katnost… – rekao je.
O problemima povezanosti Elafita s gradom govorila je vijećnica HSU-a Olga Muratti.
-Otočani trebaju sigurnu i kvalitetnu prometnu povezanost jer im jedino to osigurava kvalitetno življenje – rekla je između ostaloga vijećnica.
Pitala je i što će Grad Dubrovnik poduzeti po pitanju dekarbonizacije kako bi se smanjilo onečišćenje.
Odgovarajući na prvo pitanje, gradonačelnik Mato Franković rekao je kako se od Grada očekuje djelovanje i po pitanju državnih linija. Rekao je kako je održao sastanak s Jadrolinijom i Agencijom za linijski obalni promet gdje je dogovoreno kako će se povećati broj trajektnih linija, što je i učinjeno.
-Drugi problem odnosi se na nedostatak Postire, što je problem jer su ove godine vremenski uvjeti lošiji nego lani. Stoga se događa da brodovi ne isplovljavaju na vrijeme, kasne, a došlo je i do prekida u liniji zbog kvara na liniji. Poslali smo zahtjev za sastanak s Jadrolinijom i Agencijom na koji ćemo pozvati predstavnike mjesnih odbora Elafita – rekao je to istaknuo kako vjeruje da mora neko postojati rješenje.

-Nadam se i uvjeren sam da ćemo pronaći zajedničko rješenje za kvalitetnije povezivanje otoka s gradom – rekao je.

Kad je riječ o dekarbonizaciji, smatra da je to sjajan projekt.

Vijećnica Muratti rekla je kako se stariji ljudi ne sjećaju da je ikada brod došao do Lopuda te se vratio u Gruž.

Vijećnicu Katarinu Doršner (HDZ) zanimalo je gdje će se prikazivati novi animirani film namijenjen našim posjetiteljima, te kako gradonačelnik komentira sjajne rezultate Dubrovnik Pass-a. Gradonačelnik je rekao kako je namjera filma educirati naše posjetitelje te im pokazati kakva su naša očekivanja, a ne ih vući za rukav i kažnjavati.

-Dubrovnik Pass je najprodavanija turistička kartica u Europi – rekao je gradonačelnik. Rekoa je kako je u tom projektu i vijećnik Vlahušić imao veliku ulogu.

-Svi dolaze sa željom da postanu dio Du Pass-a, ali on ne može biti beskonačno dug i o tome ćemo morati raspraviti – rekao je te dodao kako želi da kartica bude komunikacijsko sredstvo s gostima. Da im se može reći koje je najbolje vrijeme za posjetiti Grad.

Nezavisni vijećnik Ivica Roko pitao je što se događa u Libertasu zbog najave štrajka o čemu je čitao po medijima. Drugo pitanje odnosilo se na mogućnost otvaranja javne kuće.

-Ja bih došao prvi, odmah. Ljudi me stalno zaustavljaju i pitaju o tome – rekao je. A predsjednik Marko Potrebica izrekao mu je već drugu opomenu danas.

Gradonačelnik mu je odgovorio kako je krajem siječnja postigao dogovor sa sindikatom Libertasa i potpisao dodatak kolektivnom ugovoru koji je osigurao veća primanja svim djelatnicima.

O javnoj kući rekao je kako on osobno i nije za to.

-Osobno i nisam baš za to. Nisam ja taj koji donosi zakone. Vidjet ćemo što će se u budućnosti percipirati – rekao je.

Ivica Roko je na kraju vijećničkih pitanja dobio ‘crveni karton’ te je isključen s današnje sjednice!

Pročitajte još

Ivica Todorić osnovao stranku i najavio izlazak na parlamentarne izbore

Dulist.hr

REALDU KONFERENCIJA Dubrovnik ima 4 tisuće praznih stanova, a pitanje dugoročnog najma nije riješeno

Dulist

[FOTO] DOSTA JE! Na prosvjedu u Zagrebu i dubrovačka oporba

Dulist