Aktualno

SEKUNDA JE DOVOLJNA ‘Jednom nepromišljenom greškom prekidate svoj ili tuđi život’

SEKUNDA JE DOVOLJNA 'Jednom nepromišljenom greškom prekidate svoj ili tuđi život'

Jedna sekunda – toliko treba da budemo zdravi i živi ili da nas više nema, odnosno da ostanemo invalidi – poručio je Denis Pavela iz udruge Sigurnost u prometu na javnoj tribini o prometnim nesrećama i njihovim posljedicama.
Mladima je poručio kako automobili, motocikli, mopedi i ostala prijevozna sredstva služe nama za doći od točke A do točke B.
-Ne služimo mi njima, nemojmo im biti robovi i oni sigurno nisu sredstva za dokazivanje – naglasio je Pavela, dodavši kako je jedan od najgorih osjećaja kada moraš doći na vrata i reći majci da njenog sina jedinca više nema.
Okupljenima se obratio i Damir Ogresta, otac Marijana Ogreste koji je prije 5 godina i sedam mjeseci teško stradao u prometnoj nesreći.
– Danas sam ovdje u namjeri da pomognem, prije svega vama mladim ljudima da jednom svojom nepromišljenom greškom ne prekinete svoj ili nečiji tuđi život – istaknuo je Ogresta, dodavši kako je njegov sin od posljedica prometne nesreće postao potpuni invalid.
-Užas koji smo prošli svi mi ovih godina je nezamisliv. Borba za život od prvoga dana prešla je u jad koji smo proživljavali prvu godinu i pol dana provedenih po hrvatskim bolnicama sve dok se nismo vratili doma. Svih ovih godina borimo se da pružimo svome sinu najbolju moguću njegu i terapiju, šetnje po Cavtatu, odlazak na terapije, sve najbolje što možemo i što smo u mogućnosti. Svi smo svjedoci da se u Hrvatskoj tjedno, a najviše vikendom dogodi desetak teških prometnih nesreća u kojima nažalost više mladih osoba pogine ili teško strada. Većina ovih nesreća izazvana je nemarom i nepažnjom vozača izazvanih prevelikim utjecajem alkohola. Nitko vam ne brani da se zabavljate, ali ne sjedajte nakon toga za volan jer najviše ćete naškoditi sebi i to je bit svega – rekao je vidno potresen Damir Ogresta.
O stradavanju na hrvatskim cestama govorio je prof.dr.sc. Željko Marušić, koji je istaknuo kako je prošle godine zabilježeno povećanje smrtno stradalih u prometu, a slično je počela i ova, 2016. godina.
-Sredinom travnja imali smo 19 posto više poginulih nego lani. Međutim na nesreću ili sreću, nakon dvije brutalne nesreće u Zagrebu, uzbunila se javnost. Ono što nisu odradili u ministarstvu i u vladinim službama odradili su mediji. Mediji su se dignuli na noge i senzibilizirali su javnost da treba nešto bitno mijenjati u sigurnosti. To je potaklo ljude da voze sigurnije i policija je počela ažurnije raditi, ali na smanjenje stradalih djelovale su i vremenske prilike. Znatno manji broj sunčanih dana utjecao je na manji udio motorističkog, mopedističkog i biciklističkog prometa. Ta dva faktora dovela su do poboljšanja tako da na današnji dan imamo 99 poginulih u odnosu na 105 u prošloj godini što je poboljšanje od 6 posto prema lani – istaknuo je Marušić.
Nažalost, u prometu najviše stradavaju najranjivije skupine – mopedisti, motociklisti, biciklisti i pješaci.
-Hrvatska je poznata po velikom udjelu stradavanja najugroženijih skupina. Kada zbrojimo bicikliste, mopediste, motocikliste i pješake lani ih je bilo 48,8 posto. Njihov udio se godinama kreće od 47 do 49 posto, a to pokazuje da imamo lošu prometnu kulturu. Hrvatska je također s udjelom poginulih motorista u vrhu. Mi jesmo mediteranska zemlja, ali taj udio je neprihvatljiv. Ta vozila su deset puta pogibeljnija, a kad to zbrojimo s nekvalitetnim asfaltom na većini promentica u Dalmaciji i južnom dijelu Hrvatske, s lošom kulturom i velikim brojem vozača koji krše prometna pravila, ali i s prevencijom koja nije odgovarajuća. Građani s pravom procjenjuju i žale se da se kažnjava najviše kad je lijepo vrijeme, kada sigurnost nije ugrožena i kad se najlakše naplaćuju kazne. Mi bismo trebali akcije usmjeriti na najrizičnije trenutke, na vremena kad se najviše stradava, a to su noći vikenda i jutra poslije. Mjere treba provoditi kontinuirano, a recidiviste staviti pod kontrolu – naglasio je Željko Marušić.
Kako je zaključno istaknuo Denis Pavela tribina je bila edukativno-poučno-tragičnog sadržaja kako bi se kroz žive primjere kod mlade populacije stvorio osjećaj veće odgovornosti i odgovornijeg ponašanja u prometu kako bi se izbjegla teška stradanja u prometu.

Pročitajte još

[VIDEO/FOTO] ‘SA REGALA, IZ BURALA’ Modna revija nošnji i nakita Župe dubrovačke

Dulist

IZBRIŠITE IH Ove Android aplikacije kradu osobne i bankovne podatke!

Dulist

ZBOG POLUMARATONA Kuda sutra voze Libertasovi autobusi?

Dulist