Retropektivnom izložbom Marka Rašice 'Nijedan dan bez crte' koja je večeras otvorena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik obilježava se 130 godina od rođenja i 50 godina od smrti ovog dubrovačkog slikara.
U svom stvaralaštvu, Marko Rašica se razvija od početnog plenerizma obogaćenog bečkim secesijskim i simbolističkim iskustvima do magično-realističkih kompozicija, art decoa i poetskog realizma, tek povremeno se dodirujući s ekspresionizmom i neoklasicizmom. Posljednja izložba Marka Rašice održana je 1986. u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik, a recentne izložbe Sesecija u Hrvatskoj i Art deco, Umjetnost u Hrvatskoj između dva rata (MUO, 2003. i 2010.) ponovno su skrenule pažnju na ovog zanemarenog umjetnika.
Ovo je ujedno i treća samostalna Rašičina izložba u UGD-u, nakon prve otvorene 1963, nakon njegove smrti.
Njegova djela dio su stalnih postava naših muzeja moderne umjetnosti. Iznimna je svestranost njegova djelovanja, zapisano je u kataloga koji prati ovu izložbu, pored ulja na platnu, akvarela, crteža,, on izvodi radove u različitim tehnikama – drvorezu, linorezu i litigrafiji, radi reljef tehnikom iskucavanja metalnih ploča, izvodi zidne slike, freske, vitraje i mozaike. Izgubivši vid osmislio je vlastitu tehniku slikanja redis perom, temperom i akvarelom.
Autorica izložbe je Sanja Žaja Vrbica, docentica na Odjelu za umjetnost i restauraciju na Sveučilištu u Dubrovniku, koja se prigodnim riječima obratila na otvaranju izložbe, uz ravnateljicu UGD-a Vesnu Delić Gozze.
Izložba se može pogledati do 16. veljače iduće godine.
Marko Rašica (Dubrovnik, 1883.- Koločep, 1963.) hrvatski je slikar školovan na bečkoj Akademiji (1903.-1907.) Do 1917. živio je u Ljubljani, Münchenu, Pragu, Parizu i Nizozemskoj, a potom dolazi u Zagreb i postaje profesor na Obrtnoj školi. Rašica je bio izuzetno svestran umjetnik, pored ulja na platnu i akvarela, zidnih slika, okušao se u grafičkim tehnikama, iskucavanju metala, vitrajima, mozaicima, primijenjenim umjetnostima, grafičkom i tekstilnom dizajnu. Bio je član grupa Vesna, Medulić, Lada i Djelo. Sudjelovao je na 70-ak samostalnih i skupnih izložbi, kontinuirano praćen značajnim perima naše likovne kritike s više od 300 bibliografskih jedinica.