Grad

Ove zime Dubrovnik osuđen na letove za Zagreb i Split s vezom za Rijeku i Osijek

Ove zime Dubrovnik osuđen na letove za Zagreb i Split s vezom za Rijeku i Osijek

‘Point to point’ letove, odnosno direktne letove između Dubrovnika i interkontinentalnih destinacija nije realno za očekivati u idućoj godini.

— Prema procjeni, tek bi se 2025. godine mogli ponoviti brojevi iz 2019. godine, što se tiče prekoocenskih destinacija. No, to neće značiti da ti gosti iz prekooceanskih zemalja neće dolaziti. Hoće, preko hub-ova, kao što je bio slučaj prije porasta interkontinetalnih letova. Prije svega mislim na London, Istanbul, Frankfurt… Dakle, očekujemo da će doći, ali će putovati povezanim letovima – rekao je direktor sektora komercijalnih
poslova Zračne luke Dubrovnik Ivan Maslać.

Dubrovnik je i dalje ‘vidljiv’ na tržištima Amerike, Australije i Južne Koreje. ‘Bit će im samo kompliciranije doći’, kaže. Pretpostavka je, navodi, kako bi Dubrovnik trebao biti prvo povezan direktnim letom s Dubaijem.

—No opet, trenutno je realno teško iznositi neke ozbiljnije pretpostavke – rekao je Maslać.

Zimski red letenja
Kad govorimo o zimskom redu letenja, Maslać ističe kako je trenutno po ovom pitanju, nažalost, vrlo jednostavno za iznijeti podatke.

—Croatia Airlines će imati dnevne letove za Zagreb te Trade Air koji nas preko Splita povezuje s Rijekom, a onda iz Rijeke postoji mogućnost povezivanja s Osijekom. To su takozvane poticajne linije, imaju ‘Public Service Obligation’ (PSO) koje su sufinancirane od ministarstva – kaže Maslać. I to je to što se tiče zime, u odnosu na prošlu godinu, podsjetio je, kada je Zračna luka Dubrovnik imala sedam međunarodnih letova.

—To je bila rekordna zima. Bili smo povezani s Atenom, Istanbulom, Varšavom, Madridom, Rimom, Barcelonom i Frankfurtom. Ovu zimu, s obzirom na pandemiju koronavirusa, kada su u tijeku ogromne restrikcije na međunarodnim putovanjima, nije ni realno bilo za očekivati direktne međunarodne linije – rekao je Maslać.

Puno upitnika
Nemoguće je, kaže, prognozirati iduću godinu.

—Aviokompanije inicijalno najavljuju broj letova kao što je bio u 2019. godini, što apsolutno i oni znaju da nije realno. Sve ovisi dokad će zdravstvena ugroza trajati. U trenutku kad se ‘opusti’ zdravstvena situacija, tada počinje razvoj potražnje, a potražnja generira međunarodne letove. Očekivano je kako će se mijenjati navike u putovanjima, prvenstveno što se tiče vremena boravka u jednoj destinaciji. Trebamo vidjeti što će se dogoditi s određenim aviokompanijama ove zime obzirom na stanje njihove likvidnosti. Puno je upitnika – zaključio je Maslać.

Cijeli tekst je objavljen u tiskanom izdanju DuLista 28.10.2020.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

GRAD ZAPOŠLJAVA Raspisan natječaj za komunalne redare

Dulist

Dvije obitelji s ukupno devetoro djece uselit će u gradske stanove

Dulist