Slušni aparat

Otkrića 2022. koja nećete čuti na radiju

Americana hibrid slowcorea i dream-popa i virtuozni suvremeni jazz… Teško je naći dva albuma koja dijele manje poveznica od ovotjed­nog izbora diskografskih ostvarenja koja su obilježila godinu na izmaku, a iz opravdanih razloga se nisu prije našla na ovim stranicama. Hayden Silas Anhedönia, profesionalnog imena Ethel Cain 24-godišnja je ame­rička glazbenica porijeklom s Floride čiji je debitantski uradak ‘Preacher’s Daughter’ jedan od ovogodišnjih naj­ugodnijih otkrića. Prema izboru više od 70 glazbenih publikacija i njihovih kritičara, konceptualni album duboko pržene južnjačke gotike zauzeo je 13. mjesto liste najboljih albuma 2022. portala Metacritic, dok je utjecajni Pitchfork.com singl ‘American Tee­nager’, himničko zarazni komad hear­tland rocka, uvrstio na vlastitu listu pjesama godine i to na također visoko jedanaesto mjesto.

Ethel Cain prva je dva izdanja kratkog formata objavila 2019., no tek joj je prošlogodišnji EP
‘Inbred’ s tri prepoznata singla priskr­bio više medijske pozornosti. Naju­spješniji u nizu bio je ‘Crush’ s urne­besnim stihom ‘dugujem ti modricu na oku i dva poljupca, javi kad će doći po njih’. Iako ‘Preacher’s Daughter’ s prethodnikom dijeli određene stilske i tematske odrednice, dugosvirajući prvijenac Ethel Cain je posve druk­čija zvijer. Pjesme su duže i turob­nije, a ambijentalni i eterični zvučni elementi (čitaj: slojevi reverba) još su naglašeniji. Vokalne dionice su bespri­jekorno izvedene i snimljene, a epske pjesme poput ‘House in Nebraska’, ‘Thoroughfare’ ili razoružavajuće ‘Sun Bleached Flies’ ujedno su i najimpre­sivniji trenuci. Svaka sekunda je stu­diozno promišljena, a Ethel Cain je u uradi-sam maniri odsvirala sve instru­mente i samostalno producirala album koji pokriva alt-country, srcedrapajuće piano balade, doom metal i gitarske solaže dostojne stadionskog rocka te još nekolicinu stilizacija u mračno, ali neodoljivo ostvarenje koje morate čuti više puta prije nego što vam se posve uvuče pod kožu.

Pokazatelj je to izra­zitog stvaralačkog samopouzdanja i vizije. Iako je čitava fabula albuma plod mašte, Cain dio inspiracije ned­vojbeno vuče iz vlastitih trauma. Odrasla je u zatvorenoj crkvenoj zajed­nici uz oca baptističkog svećenika. S 12 godina obitelji je priznala da je gay, sa 16 godina napustila je crkvu da bi se nekoliko godina kasnije identificirala kao transrodna osoba. Tada je rođen i alter ego Ethel Cain. U pola godine od izlaska ‘Preacher’s Daughter’ Cain je postigla puno, legije vjernih fanova obraćaju joj se nadimkom mother, a ostvarila je i san snimivši duet s osob­nim uzorom Florence Welch u live ver­ziji pjesme ‘Morning Elvis’ Florence + The Machine, koja je upravo objav­ljena kao singl.

O postojanju Domi & JDBeck, naj­veće jazz senzacije 2022., saznao sam slučajno i nedavno, zahvaljujući Insta­gram objavi londonske radijske i DJ legende Gillesa Petersona o intervjuu koji je s njima napravio za BBC Radio 6. Domi & JD Beck su Gen-Z jazz duo sastavljen od 22-godišnje francu­ske klavijaturistice Domi (Domitille Degalle) i 19-godišnjeg bubnjara iz Dallasa JDBecka, a njihov nastupni album ‘Not Tight’ objavila je legen­darna jazz etiketa Blue Note putem posredništva Andersona.Paaka i nje­gove diskografske kuće Apeshit. Prvi pogled na omot albuma izazvat će čuđenje zbog toga što Domi i JDizgle­daju kao polaznici nižih razreda sred­nje škole i to generacije 1986., a ne kao glazbeni virtuozi i nositelji dvije nominacije za Grammy u kategori­jama za najboljeg novog izvođača i najbolji suvremeni instrumentalni album, iako ‘Not Tight’ to nije jer Domi i JD ili njihovi gosti povremeno pjevaju ili repaju.

Prvi susret s njiho­vom glazbom izazvat će još veće čuđe­nje koje će pratiti trenutno oduševlje­nje. Zar je moguće da dvoje ‘klinaca’ s omota izvode ovako opaku glazbu samo s dva para nogu i ruku. Harmo­nije koje Domi servira na albumu su posvuda od početka do kraja, a njena frenetična izvedba ostavlja bez daha. Ritmovi JDBecka su ‘izokrenuti’, neu­krotivi i na momente neuhvatljivo brzi, poput fuzije drum ‘n’ bassa i nu-jazza u favoritu ‘Sniff’. U predivnoj ‘Moon’ uspjeli su osigurati gostovanje veli­kog Herbieja Hancocka, a 82-godiš­nja legenda ne samo da polaže svoj karakteristični piano nego i pjeva, a glas mu kroz vocoder odiše mlade­načkom svježinom. Pjesma se doima kao hibrid jazz fusiona i romantičnih izleta Daft Punka na albumu ‘Random Access Memories’.

Hancock je najsta­riji gost na ‘Not Tight’, ali ne i jedini. U jednako lijepoj ‘Take a Chance’ na vokalima im se priključio mentor Anderson.Paak. On se uz veterane repere Snoopa Dogga i Bustu Rhymesa pojavljuje i u ‘Pilot’. Američki basist i pjevač Thundercat svojim jednako virtuoznim sviranjem popunjava pra­znine u naslovnoj temi, a u ‘Bowling’ još i pjeva te sipa reference na ‘Big Lebowski’, kultni film braće Coen iz 1998. godine. Gostuje i kanadski indie-rocker Mac DeMarco. ‘Not Tight’ je ozbiljan jazz fusion album, pomalo neujednačen (ipak im je prvi), ali glaz­beno razigran i od početka do kraja zabavan. Za puni doživljaj u upozna­vanje s ovim neobičnim mladim glaz­benicima pođite na You Tube i pogle­dajte neki od njihovih nastupa uživo. Nećete se razočarati.

Foto www.daughtersofcain. com, twitter.com/ DOMiAndJDBECK

Pročitajte još

Razmišljaj drukčije

Ivan Jelčić

Zatvoren krug u žitu

Petar Ipšić

Ljubav i bol u hladnim zimskim noćima

Ivan Jelčić

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija