Aktualno

Nakon Orebića, ukinut će Ston i Imoticu

Ivo Klaić

Problemima u Libertasu, čini se, nema kraja. Ponovno se aktualiziralo pitanje linije 21 Dubrovnik-Orebić koja je ukinuta u svibnju prošle godine.

Naime, Libertas se nije javio na natječaj za autobusnu liniju Orebić, već će njome izgleda prometovati riječki Autotrans. Time je za Libertas trajno izgubljena ta linija. Razljutilo je to predsjednika Radničkog vijeća Iva Klaića, koji smatra da je linija Dubrovnik – Orebić bila rentabilna, a ovakva odluka u vrlo kratkom roku dovest će do financijskih problema.

TIHO PROPADANJE
 

 
Problem je što naš direktor Deranja nema ovlasti, on ne može i ne smije pristati na ponude, jer je na vrhu Pero Vićan. Tu je i problem nogometa između Vićana i Jurjevića. Libertas je naše gradsko poduzeće i tu se ne smiju upletati osobni problemi. Libertas nije ni Vićanov, ni Deranjin, niti je Orebić Jurjevićev

– Navodno će Autotrans, nakon što dobije papire, u 5 i 15 voziti iz Orebića, a u 6 i 30 dolazi u Ston. Kupit će naše putnike od Stona i Imotice. To je za naše poduzeće katastrofa. Ukidanje ove linije novim troškovima opteretit će Grad Dubrovnik i druge općine kroz koje je ta linija bude prometovala. Ako direktor dozvoli da drugi prijevoznik uspostavi tu liniju u vremenskom terminu koji ozbiljno ugrožavaju opstojnost linija za Ston i Imoticu bit će još gore. Ovakvim radnjama svjesno se nagomilavaju daljnji problemi po druge Libertasove linije od Grada i Brsečina do općina Dubrovačko primorje, Ston, Janjina i Orebić, kroz koje je ta linija prometovala. Takvi problemi odrazit će se i na unutrašnju organizaciju firme, što će u konačnici biti nepovoljno za radnike – naglašava Klaić i ističe kako je to ni više ni manje nego „tiho propadanja Libertasa“.
– Javno i glasno im govorim da je to propadanje Libertasa koje odavno žele napraviti, ali im poručujem da to neće uspjeti – odlučan je Ivo Klaić.

RAZDVAJANJE ISTOKA I ZAPADA

Za sve optužuje predsjednika Nadzornog odbora Pera Vićana.
– Kad se govorilo o holdingu, pa spajanju, na što smo se bunili, pa onda raspajanju općina, lupali su se da treba odvojit općine. Papir koji je cirkulirao, mislim i u medijima o tome koliko autobusa, a koliko ljudi treba ići u Konavle, potpisao je Pero Vićan. Cilj im je bio razdvojiti istok i zapad, da ostane samo Grad Dubrovnik sa 100-tinjak ljudi i nekoliko desetaka autobusa koji će vozit od Kantafiga do Pila i okolo – prisjeća se Klaić te naglašava kako je Radničko vijeće protiv toga.

Osim Orebićke, ukinute su linije za Herceg Novi i za prijevoz djelatnika Zračne luke Dubrovnik, koje su također bile rentabilne. Sve se to radilo jer se mislilo da Libertasa neće biti, da će se Konavle odvojit, i da će doći  Čazmatrans. Ali mi znamo sve te zakulisne igre koje su se odvijale, tvrdi Klaić

– Konavle i Župa moraju zajedno disati, jer konavoske linije voze kroz Župu, a Konavljani voze župske pokaze, stoga se dio župskih primanja mora dijeliti s Konavlima. Ista stvar je i na Zapadu. Grad Dubrovnik je na relaciji do Brsečina, stoga mora pokrivat i orebićku liniju do Brsečina, jer ta linija vozi dosta pokaza sa područja Grada Dubrovnika. Ali to ne ide na dobitak linije Dubrovnik – Orebić, nego se skida – pojašnjava Klaić.
Dodaje kako nekadašnja linija 21 Dubrovnik-Orebić, sada vozi do Dubrave, a svega 3 puta tjedno do Orebića, dok je udaljenost od Dubrave do Orebića 30 kilometara.

– Prema izračunima zagrebačkog Prometnog fakulteta, Općina Orebić bi trebala za liniju 21 sufinancirat 350 tisuća, a prema libertasovim izračunima 430 tisuća kuna. Ne znam kako su došli do tih izračuna. Tijekom pregovora, načelnik Općine Orebić ponudio je 70 tisuća kuna da linija počne voziti, nakon čega će se izračunati troškovi. Pošto je politika bila drugačija, odnosno politika predsjednika NO-a Pera Vićana, do dogovora nije došlo. Problem je što naš direktor nema ovlasti, on ne može i ne smije pristati na ponude, jer je na vrhu Pero Vićan. Tu je i problem nogometa između Vićana i Jurjevića. Ali privatne stvari moramo ostaviti sa strane. Libertas je naše gradsko poduzeće, simbol Grada Dubrovnika, i tu se ne smiju upletati osobni problemi. Libertas nije ni Vićanov, ni Deranjin, niti je Orebić Jurjevićev, niti je orebićka linija Jurjevićeva. Linija Dubrovnik – Orebić je linija građana Orebića – dodaje Ivo Klaić i napominje kako Općina Orebić ima svega 0,82 posto suvlasništva u Libertasu.

TROŠKOVI OSTALI – PRIHOD PAO

– Prema tome Općina Orebić ima 112. 400 tisuća kuna vrijednosti u Libertasu, što je 3 puta manje nego što se od nje tražilo za sufinanciranje linije koja je prometovala kroz Grad, Dubrovačko primorje, Ston, Janjinu pa tek onda do Orebića. Linija 21 Dubrovnik – Orebić ukinuta je za samo 30-ak kilometara, jer u starim vremenskim terminima ta ista linija danas vozi do Dubrave. To znači da su troškovi ostali, a prihod se višestruko smanjio – zaključuje Klaić.
U prilog rentabilnosti navedene linije za Orebić, prema Klaićevim riječima, govori i broj prodanih autobusnih karata u 2010. godini.

– U 2010. godini u autobusu Orebićke linije prodalo se 7.328 karata, od toga za Orebić 3.120, za Grad Dubrovnik 757, Dubrovačko primorje 1005, Ston 2 224 te za Janjina 203 karte. Tu nema pokaza, kojih je bilo sigurno oko 15 tisuća. Ovi podaci govore da linija ne može biti nerentabilna kako oni pričaju – zaključuje Klaić.
Pripremio je zahtjev za inspekcijski nadzor Uredu državne uprave u DNŽ – Državnom inspektoratu za područje rada kojeg će predati, ukoliko direktor Đuro Deranja ne uloži žalbu na odluku da za Orebić vozi Riječki Autotrans.
-Također ću tražiti od sindikalnog povjerenika Balda Kovačevića da se svi pregovore oko kolektivnog ugovora obustave, ako direktor ne uloži žalbu na ovakvu štetnu odluku. Ovdje trebamo naglasiti i da su ukinute i linije za Herceg Novi, i za prijevoz djelatnika Zračne luke Dubrovnik, koje su također bile rentabilne. Sve se to radilo jer se mislilo da Libertasa neće biti, da će se Konavle odvojit, i da će doći Čazmatrans. Ali mi znamo sve te zakulisne igre koje su se odvijale – zaključio je Klaić.

PREGOVORI OKO KOLEKTIVNOG UGOVORA
Sve ispočetka

Kako ističu sve pregovaračke strane, pregovori oko kolektivnog ugovora se nastavljaju. No, radnici još uvijek nisu dobili prijedlog sistematizacije:
– Dugo su isticali kako sistematizacija ne može biti dio kolektivnog ugovora, a onda kao da se ne nešto prepolovilo popola i sve ulazi. Direktor nam stalno govori da ćemo je dobiti u dogledno vrijeme. Ja u njihovu sistematizaciju ne vjerujem, jer sistematizaciju ne mogu napraviti ljudi iz kruga poduzeća, već netko tko nema veze sa našom firmom, jer se ona ne može raditi po brcima. Kolektivni ugovor imamo i vrijedi stari dok se ne donese novi, i dapače molili smo direktora i na GSV da poništi tu odluku o raskidanju kolektivnog ugovora. Na procesu mirenja rekli smo mu da bi trebalo mijenjati neke stavke, jer neka radna mjesta više ne postoje, ali nije trebalo jednostrano i naprasito raskinuti kolektivni ugovor. Sad sve ide nanovo uz kompletnu proceduru – zaključio je Klaić.

Pročitajte još

‘TKO TJERA HRVATSKE GRAĐANE NA PERIFERIJU?’ Udruga Glas poduzetnika o visokim cijenama na Adventu

Dulist

ADVENT U PRIMORJU Radionica izrade božićnih kolača u Franjevačkom samostanu

Dulist

SUTRA OD 9 Dubrovački vatrogasci najavili vatrogasne vježbe na ovim adresama

Dulist