Slušni aparat

Moj brat od druge majke

Moj brat od druge majke

Još od vremena Buddyja Hollyja i prvih proroka rocka, ključ kreativnosti pa i dugovječnosti rock’n’roll benda krije se u prijateljstvu, pripadnosti, dijeljenju. Ponekad su veze među članovima klape toliko snažne da se prije može govoriti o bratstvu (ili sestrinstvu), nego samo o prijateljstvu. Uvijek vesele dispozicije i imidža simpatičnog drznika, Taylor Hawkins, bubnjar Foo Fightersa koji je iznenada preminuo 25. ožujka, Daveu Grohlu bio je upravo to – brat. Hawkins je umro u Bogoti, Kolumbija gdje su Foosi tog dana trebali nastupiti. Samo pet dana ranije u Buenos Airesu odsvi­rao je svoj posljednji koncert. Kao dio putujućeg festivala Lollapalooza, Foo Fighters su pred karakteristično entuzi­jastičnom latinoameričkom publikom izveli energični dvosatni headlinerski nastup. Prema uvriježenoj praksi, Taylor je stao za mikrofon za izvedbu neke od klasičnih rock pjesama, ovaj put ‘Some­body to Love’ grupe Queen, jednog od mnogih bendova koje su on i Dave obo­žavali. Te večeri, pred milijunima Argen­tinaca, izmijenjene su i nježne poruke, onako poluzafrkantski, kako su već običavali. Taylor se vratio za bubnjeve, a Foosi su nastup sat vremena kasnije završili s ‘Everlong’, jednom od svojih himni. ‘Breathe out, so I can breathe you in’.

Moj brat od druge majke

Dave Grohl postao je svjestan posto­janja i izvanredne umješnosti Taylor Hawkinsa dok je ovaj još svirao s Alanis Morissette, a nakon njegovog ulaska u bend 1997. godine dotadašnji ‘najbolji bubnjar na svijetu’ više nikada u studiju nije trebao popravljati ono što bi netko drugi snimio. Hawkins se dokazao na promotivnoj turneji albuma ‘The Colour and the Shape’ da bi potom s Grohlom i basistom Nateom Mendelom snimio remek djelo ‘There Is Nothing Left to Lose’ (1999.), album koji ih je konačno instalirao u mainstream. Duboka pove­zanost između bivšeg bubnjara Nir­vane i novog Foo Fightersa postala je okosnica benda. Preživjeli su i umalo raspad grupe za vrijeme stvaranja idu­ćeg albuma, problematičnog i mračnog ‘One by One’, postavši jednom od rijet­kih postojanih rock formacija u visoko­tiražnom glazbenom univerzumu kojim caruju auto tune i iritantni bezlični pop. Trijumfalni kasniji album ‘Wasting Light’ (2011.), uz pomoć Nirvaninog produ­centa Butcha Viga, snimili su u garaži svoga frontmena koristeći se isključivo analognom opremom. Vijest o preranoj i tragičnoj smrti Taylora Hawkinsa odje­knula je glazbenim svijetom i odmah je postalo jasno koliko je svojih kolega, i to daleko izvan žanrovskih odrednica, osvojio vrhunskim muziciranjem, ali i tipičnom kalifornijskom happy-go-lucky osobnošću (ako Daveu Grohlu tepaju da je ‘the nicest guy in rock’, Taylor mora da je držao drugo mjesto). Taylor je umno­gome pomogao Fightersima da dose­gnu status rock bogova i da 2008. dva­put rasprodaju Wembley. Njegova smrt bez dvojbe imat će golemi utjecaj na tijek daljnje karijere Foo Fightersa. Dave Grohl je već jednom, prije 28 godina, preživio strahoviti gubitak, a sad je ostao bez partnera s kojim je dijelio dobro i zlo. ‘Ain’t it the life, Just sail on by’.

Počast Tayloru Hawkinsu nastavljaju odavati Red Hot Chili Peppers koji su u petak, 1. travnja izdali dvanaesti studij­ski album ‘Unlimited Love’, prvi otkad se u krdo (po treći put) vratio gitarist John Frusciante (1992. je otišao premlad i pod teretom slave, a 2009. iz holistič­kih pobuda). Fruscianteov povratak u bend donio je Chili Peppersima novu injekciju kreativnosti. Nakon što je rav­noteža sustava resetirana na originalne postavke koje samo ta četvorka može postići (kad god se Chad, Flea i John zaključaju u groove čarolija će se dogo­diti), bend je ponovno angažirao Ricka Rubina, svog kućnog producenta i nei­menovanog petog člana benda. U naletu inspiracije snimaju preko 50 pjesama, a 17 ih nalazi svoje mjesto na ‘Unlimited Love’. Bez obzira što neki recenzenti pisali, album donosi sve što od Peppersa možete očekivati. Pokazuju poštovanje prema svojoj ostavštini, ali ne recikliraju. Autorski su inspirirani i istražuju. Braća su na okupu. Ima odjeka i ranih funk rock ploča, ali i zrelije faze omeđene albumima ‘Californication’ i ‘Stadium Arcadium’. Tijekom nedavne ceremo­nije na holivudskom Šetalištu slavnih, bubnjar Peppersa Chad Smith (čiji bas bubanj krasi Taylorovo ime) prisjetio se dugog prijateljstva s Foo Fightersima. U dane zajedničkih turneja krajem 90-ih bendovi su se zdušno trudili jedni dru­gima prirediti maštovite spačke, a naj­poznatija anegdota kaže da su tijekom zadnjeg koncerta na turneji Grohl i Hawkins po Peppersima istresli stotine golf loptica. Nakon što ih to nije zado­voljilo, nastavili su ih zasipati gomi­lom raskuhane tjestenine. ‘There goes my hero, Watch him as he goes…He’s ordinary’.

Foto
twitter.com/foofighters,
Liliana Estrada / OCESA

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić