Aktualno

Ministar Ostojić se pohvalio turističkim rezultatima

ostojic turizam

 
U prvih šest ovogodišnjih mjeseci ostvareno je 5 posto više dolazaka i noćenja nego lani, a porast ostvarenog broja noćenja zabilježen je u svim jadranskim županijama i u Gradu Zagrebu.

Najbrojniji su u prvoj polovici bili turisti iz Njemačke, koji su ostvarili četvrtinu ukupnog turističkog prometa, a među najbrojnijima bili su i gosti iz Austrije, Slovenije, Češke, Italije, Velike Britanije, Poljske, Francuske, Nizozemske i Rusije.

„Rezultati turističkog prometa ostvareni u prvih šest mjeseci, rezultat su ozbiljnog rada tijekom pripreme ove sezone, intenzivnih tržišnih aktivnosti privatnog i javnog sektora i promjena u komunikaciji s tržištima te pokazatelj atraktivnosti i konkurentnosti hrvatskog turizma“, rekao je ministar turizma Veljko Ostojić prilikom prvog predstavljanja ovogodišnjih rezultata turističkog prometa Hrvatske, ponovivši kako se ove godine očekuje ponavljanje prošlogodišnjeg broja dolazaka i noćenja, uz rast prihoda od turizma od 3 do 5 posto.

Od siječnja do lipnja 2012. godine u Hrvatskoj je ostvareno 3,6 milijuna dolazaka i 14,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isti period 2011. godine rast od 5 posto u dolascima i noćenjima, pokazuju prvi podaci sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Gradu Zagrebu. U ukupnoj strukturi turističkog prometa, strani turisti su ostvarili 3 milijuna dolazaka (+8 posto) i 13 milijuna noćenja (+7 posto).

Sve jadranske županije i Grad Zagreb ostvarili su od siječnja do lipnja rast turističkog prometa. Trećina turističkog prometa ostvarena je u Istri, u kojoj je zabilježeno gotovo milijun dolazaka (+5 posto) i 5 milijuna noćenja (+4 posto). Prema udjelu u ukupnom turističkom prometu, slijedi Kvarner – 652 tisuće dolazaka (+3 posto) i 2,6 milijuna noćenja (+3 posto), Splitsko-dalmatinska županija – pola milijuna dolazaka (+8 posto) i 2,2 milijuna noćenja (+5 posto), Dubrovačko-neretvanska županija – 380 tisuća dolazaka (+13 posto) i 1,5 milijuna noćenja (+15 posto), Zadarska županija – 300 tisuća dolazaka (+7 posto) i 1,4 milijuna noćenja (+5 posto), Šibensko-kninska županija – 184 tisuće dolazaka (-1 posto) i 868 tisuća noćenja (+1 posto), Grad Zagreb – 300 tisuća dolazaka (+5 posto) i 553 tisuće noćenja (+11 posto) i Ličko-senjska županija – 129 tisuća dolazaka (+13 posto) i 331 tisuća noćenja (+10 posto).
„Posebno me veseli rast broj dolazaka i noćenja turista iz Njemačke, našeg najvećeg emitivnog tržišta, koji već nekoliko godina čine najveći udio u ukupnom turističkom prometu Hrvatske. Smanjen broj turista iz Italije i Poljske u skladu je sa očekivanjima. Uzevši u obzir činjenicu da veliki broj Poljaka nije putovao izvan zemlje zbog Europskog nogometnog prvenstva te podatak da ove godine na odmor planira putovati oko 30 posto manje Talijana, postignuti rezultati iz tih zemalja su sasvim objektivni“, istaknuo je ministar.

Porast turističkog prometa, u odnosu na 2011. godinu, ostvaren je i iz gotovo svih važnih emitivnih tržišta, pa su tako turisti iz Njemačke ostvarili – 538 tisuća dolazaka (+9 posto) i 3,4 milijuna noćenja (+9 posto), Austrije – 339 tisuća dolazaka (+6 posto) i 1,5 milijuna noćenja (+6 posto), Slovenije – 381 tisuća dolazaka (+6 posto) i 1,5 milijuna noćenja (+6 posto), Češke – 152 tisuće dolazaka (+18 posto) i 818 tisuće noćenja (+5 posto). Značajan porast noćenja ostvaren je iz Velike Britanije (+26 posto), Nizozemske (+ 25 posto) i Rusije (+12 posto), koje se također nalaze među deset zemalja s najvećim udjelom u ukupnom turističkom prometu Hrvatske.

„S obzirom na činjenicu da je u svim županijama zabilježen porast broja noćenja te da pozitivne brojke bilježimo i sa svih važnih emitivnih tržišta, imamo pravo biti optimistični u pogledu rezultata ovogodišnje sezone koju kvalitetno i koncentrirano moramo odraditi do zadnjeg dana ove godine“, izjavio je ministar. Nadalje je zahvalio i čestitao svima koji su sudjelovali u pripremi ove turističke sezone te pozvao sve turističke djelatnike, pogotovo one koji dolaze u direktni kontakt s gostima da u svoj posao i dalje ulažu maksimum jer je najbolja promocija hrvatskog turizma – gost koji sa odmora odlazi zadovoljan.

Pročitajte još

‘TKO TJERA HRVATSKE GRAĐANE NA PERIFERIJU?’ Udruga Glas poduzetnika o visokim cijenama na Adventu

Dulist

ADVENT U PRIMORJU Radionica izrade božićnih kolača u Franjevačkom samostanu

Dulist

SUTRA OD 9 Dubrovački vatrogasci najavili vatrogasne vježbe na ovim adresama

Dulist