Aktualno

MASLAĆ O STANJU U ZRAČNOM PROMETU ‘Pod opterećenjem smo zbog problema u europskim zračnim lukama’

Kaos i gužve koje se proteklih tjedana događaju u europskim zračnim lukama zbog nedostatka osoblja, itekako se odražava na zaposlenike Zračne luke Dubrovnik. Ne iz razloga što ih nema dovoljan broj, već zbog toga što su posljedično pod većim opterećenjem posla zbog nedostatka radnika na emitivnim aerodromima.

Operativno opterećenje
—Kad se otkaže let, gotovo svi ti putnici dođu u konačnici do Dubrovnika jer budu stavljeni na druge letove. Međutim, problemi u europskim zračnim lukama, nama stvaraju operativno opterećenje naših djelatnika, no za sada apsolutno pružamo maksimalnu uslugu i naši korisnici gotovo i ne osjećaju probleme, a koji se događaju zbog drugih aerodroma – rekao je za DuList Ivan Maslać, komercijalni direktor Zračne luke Dubrovnik. Objasnio je to ovako. Kad let iz određene europske destinacije sleti u Čilipe pun putnika, a bez ijednog kufera, svi ti kuferi dolaze naknadnim letovima. Tada je ‘Lost and found’ služba Zračne luke Dubrovnik pod ekstremnim pritiskom jer za cijeli zrakoplov moraju odraditi dostavu prtljage, izvan standardne procedure.
—I naše transportno osoblje u tim situacijama ima opterećenje jer po određenim letovima moraju dvostruko više kufera iskrcati, a limitirani su vremenom jer je vrijeme opsluživanja otprilike 45 minuta, tako da to stvara opterećenje za ljude, ali odrađuju to za svaku pohvalu. Jednaki pritisak na cijeli putnički sektor izazivaju kašnjenja u dolasku koja posljedično kasne u odlasku te povećavaju ionako vršna opterećenja opsluživanja– objašnjava Maslać.

Minimalno otkazan broj letova
Sve više do nas stižu i vijesti o otkazanim letovima, no Maslać ističe kako je taj broj uobičajen i minimalan. Za primjer nam je dao sedam dana proteklog tjedna kada je od 313 letova otkazano njih sedam, što je 2 posto ukupnog broja letova.
—To je možda čak i bolja situacija od pretpandemijskih vremena – uvjerava nas Maslać. Napomenuo je i kako je u lipnju Zračna luka zabilježila 75 posto prometa od 2019. Naime, kroz Zračnu luku Dubrovnik u lipnju je prošlo 313 tisuća putnika.
—Te su brojke iznad naših za tada realnih procjena koje smo radili u ožujku ove godine – rekao je. Napomenuo je kako je tu važan i ‘load faktor’, odnosno popunjenost zrakoplova koja je u lipnju bila 78 posto, što je gotovo jednako brojkama iz 2019. godine.
—U srpnju očekujemo preko 400 tisuća putnika s ‘load faktorom’ od 80 posto što je zadovoljavajući broj – iznio je dalje.

Kredit neće biti konzumiran
Za kraj smo se dotaknuli i kredita od 8,5 milijuna eura koji je Zračnoj luci Dubrovnik odobren u veljači ove godine. Kako ističe Maslać, kredit je samo odobren te kako stvari stoje, neće biti ni konzumiran.
—Mi smo radi Europske investicijske banke, morali zadovoljiti određene pokazatelje likvidnosti i to smo premostili na način da imamo odobrenu liniju koju ne konzumiramo i nećemo je konzumirati. Pokazatelji su već sada odlični unatoč zabilježenom gubitku i padu prometa od 90 posto tijekom pandemijskog razdoblja. Prošle godine smo vratili preko 40 milijuna kuna kredita prema HABOR-u i Europskoj investicijskoj banci iako smo u računu dobiti i gubitka iskazali gubitak. Da smo tražili odgodu otplate kao neki drugi subjekti, imali bismo dobit. Ali nije bilo potrebe. To je samo linija potrebna Europskoj investicijskoj banci da bude 100 post sigurna da ćemo moći vraćati kredit – objasnio je Ivan Maslać.

Objavljeno u tiskanom izdanju 6. srpnja 2022.

Pročitajte još

Kapetanić, Macan, Milinković i Šuljak počasni članovi DPDS-a

Dulist

Rendžeri pomogli odsukati jedrilicu kraj Polača

Dulist

[SPCO DSUBROVNIK] ‘Nismo ni pretpostavljali da za tako nešto treba tražiti dozvolu’

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija