GradUrednički izbor

IZ GRADSKIH TVRTKI PORUČUJU Do ponovnog smanjenja plaća i otpuštanja radnika za sada neće doći

komunalci

Krizom izazvanom epidemijom koronavirusa poslovanje mnogih našlo se na tankom ledu. Sa zebnjom čekao se kraj lipnja kako bi se zbrojili gubitci i odredilo kako dalje. U Gradu Dubrovniku već u travnju pristupilo se smanjivanju troškova te su jednak prin­cip preuzele komunalne tvrtke. Upitali smo koji im je plan za mjesece pred nama te hoće li morati pribjegavati ranijim mjerama štednje. Iz Vodovoda Dubrovnik tako su nam poručili kako su u skladu s osnovnim pravilima vođenja svih uspješnih tvrtki – racionalnosti i odgovornosti, rebalansirali proračun za 2020., prilagodivši ga novonastaloj situ­aciji. Novčane rezerve i redovna naplata potraživanja su dovoljni za podmirenje tekućih troškova u razdoblju koje sli­jedi. Već u začetku krize, napomenuli su, smanjena je plaća Upravi Vodovoda te su ukinute naknade članovima nad­zornog odbora.

U Vodovodu racionalno i odgovor­no suočavanje s problemom
— Odgovorno upravljanje uključuje razmišljanje o svim opcijama, ali fokus Uprave Vodovoda je na racionalizaciji i smanjenju troškova poslovanja. Sniže­nje plaća, odnosno otpuštanje radnika, zadnje su mjere koje će se provoditi i tek ukoliko se za njima pokaže realna potreba – rekli su. Ne miruje se ni s pro­jektnim aktivnostima te će se sve već pokrenute nastaviti dok će se za nove pojedinačno donositi odluka. Podsje­timo, trenutno Vodovod izvodi inve­sticije u izgradnju sustava vodoop­skrbe i odvodnje u Mokošici, Štikovici i Malom Zatonu vrijednosti 44 milijuna kuna, izgradnju sustava vodoopskrbe i odvodnje u Orašcu vrijednosti oko 28 milijuna kuna te izgradnju sustava odvodnje na otoku Lopudu vrijednosti 12 milijuna kuna. Racionalno i odgo­vorno suočili su se s aktualnim proble­mom i u Čistoći.
— Čistoća d.o.o. je već početkom krize izazvane pandemijom virusa COVID-19 uvelo stroge mjere štednje i prilagodilo se nastaloj situaciji svjesno neizvjesnog razdoblja pred nama i izostankom pri­hoda od prave turističke sezone. U ovom trenutku podmirujemo sve svoje obveze uredno i na vrijeme. Ovisno o situaciji, odnosno manjem priljevu planiranih sredstava poduzet ćemo potrebne korake za očuvanje likvidno­sti. Ne razmišlja se o ponovnom sniža­vanju plaća zaposlenicima, a pogotovo ne o otpuštanju radnika. Redovno se prati eventualna pojava mjera Vlade RH o očuvanju radnih mjesta za druš­tva čiji su osnivači jedinice lokalne samouprave te ćemo iste svakako i kori­stiti ako zadovoljimo tražene kriterije – poručio je Marko Iveković koji je na čelu Čistoće od 2017.

Čistoća i Vrtlar obustavili investicije
Na upit namjeravaju li provesti dugo­očekivanu edukaciju građana Dubrov­nika o odvajanju otpada, rastumačio nam je kako je ona zaustavljena te će biti nastavljena sukladno mogućno­stima i situaciji u cjelini. Jednako je s planiranim projektima nabave novih specijalnih vozila različite namjene i nabave opreme za utvrđivanje koli­čine predanog otpada, odnosno otpa­domjera. Slično je i u Vrtlaru gdje, kaže nam dugogodišnja direktorica Alma Majstorović, također neće ići dalje s planiranim projektima i investici­jama. Njihova težina je bila otprilike 1.000.000,00 kuna te su se uglavnom odnosili na uređenje površina. Jedini projekt s kojim nastavljaju je onaj vezan za EUfondove, a rade ga u suradnji s Ministarstvom zaštite okoliša i energe­tike – LIFECONTRAAILANTHUS.
— Planirane investicije u iznosu od otprilike 1.100.000,00 kuna su za sada obustavljene, a to su izrada kata­stra površina, zamjena vozila i sana­cija krova upravne zgrade – objasnila je. Hoće li ovo društvo imati dovoljno novaca za podmirenje tekućih troškova u mjesecima pred njima, Majstorović
putu’. Kako je iznijela, u Vrtlaru intenam je odgovorila kako su ‘na dobrom zivno razmišljaju o povećanju prihoda te o smanjenju troškova što su već napravili. O rezanju plaća nisu razmi­šljali kao niti o davanju otkaza zaposle­nicima. Ta izdvajanja namiruju u cijelo­sti. Podsjetimo, još u travnju ove godine Majstorović je kazala za DuList kako im aktualna situacija nije nova. Ne uživaju status kao druge gradske komunalne tvrtke pa su iznova prisiljeni pronaći način funkcioniranja usprkos lošim poslovanjima iz povijesti i ostvarenim gubitcima. ­

U Sanitatu spremni za jesen
— Prošla godina je bila rekordna za Sanitat te je samim time prikupljeno dovoljno zadržane dobiti pa ne moramo brinuti o nastavku 2020. te ćemo lakše prebroditi cjelokupnu krizu. Nastavit ćemo s ulaganjima i izradama projekata počevši od graže iza OTP banke, par­kinga na Gracu do gruške tržnice. Izra­đuje se glavni projekt za garažu iza OTP banke i očekujemo da će on biti gotov u mjesecima pred nama, tijekom ovog ili sljedećeg tjedna objavit ćemo javni natječaj za izvođenja parkinga na Gracu, a za tržnicu u Gružu bi uskoro trebali ishoditi dozvole. Realizacija Graca se očekuje krajem ove sezone pa ćemo s radovima započeti u siječnju ili veljači 2021., za ostalo ne ovisimo isključivo o sami sebi pa ne možemo točno odrediti – poručio je za DuList prvi čovjek Sani­tata Tomislav Tabak.
Istaknuo je kako su u ovoj gradskoj tvrtci prvi reagirali u smislu umanje­nja troškova građanima pa su ukinuli naplatu parkinga te će slično nastaviti i u budućnosti – pratit će situaciju i gle­dati kako ljudima olakšati život iako su im prihodi u padu. Pri ovome nužno je napomenuti kako cijene parkinga ne snižava sam Sanitat već se ono ostva­ruje sukladno odluci Gradskog vijeća Grada Dubrovnika. Dakle, pravno oni sami ne mogu mijenjati uvjete. Kad smo kod sniženja plaća zaposleni­cima, Tabak dodaje, a s obzirom da se situacija nije ispravila, kako je još uvijek na snazi smanjenje od 10 posto. Jesen prema njihovim procjenama ne bi trebala biti izazovna. Imaju potpisan ugovor o cash pullingu za sve gradske tvrtke pa će u skladu s tim te u dogo­voru s vlasnicima društva dogovarati se o financijskoj pomoći ostalima.

Banner 300x250 DU 1

Luka Dubrovnik bez financijskih dubioza
Mada se Luka Dubrovnik ne svrstava u redove ‘komunalaca’, a s obzirom da imaju niz uspješnih godina za pojasom, upitali smo ih hoće li oni poput Sani­tata možda dati ruke tvrtkama koje su se pronašle u nezavidnijem položaju. Predsjednik Uprave Željko Raguž obja­snio je kako bez pristanka svih vlasnika to nije moguće. Naime, Grad Dubrov­nik jest najveći pojedinačni, ali nije većinski vlasnik društva te kao pred­sjednik Uprave sam ne može donijeti tu odluku. Ipak spremni su itekako pomoći na druge načine. Zbog odgo­vornog poslovanja posljednjih godina Luka Dubrovnika se, naglasio je Raguž, iako će ovo razdoblje biti teško, ne nalazi u nikakvim financijskim dubio­zama. Dapače, nisu prestali s djelova­njem i koliko god je moguće izlazili su ususret klijentima u cijenama.

c raguz001
— Određeni broj jahti ipak će doći, cruisera s putnicima doduše neće biti, ali smo dogovorili dolazak jednoga koji će ovdje ostati devet mjeseci. U zim­skim mjesecima do ožujka, kada se nadamo da će cruising sezona krenuti, imat ćemo barem neke prihode. Kolika će to zarada okvirno biti, ne znamo, ali ako dođe 100 članova posade, zara­dit ćemo nešto na struji i vodi. U ova­kom vremenu svaka kuna dobro dođe – rekao je. Mada na to nisu bili primorani, već 1. travnja, a zbog smanjenog obujma posla, srezali su za 10 posto plaće djelat­nicima. Daljnih sniženja, tvrdi, neće biti. Godina 2019. je za njih bila rekordna, a ova će biti u mogućem blagom minusu. No, to, kaže, nije strašno. Novac su šte­dili pa neće imati problema pri finan­ciranju svojih obveza. ‘Na današnji dan nismo nikome dužni niti lipe’, zaključio je Raguž.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 1. srpnja 2020.

Pročitajte još

BROJKE KROZ GODINE Gradska uprava s gotovo 300 zaposlenih!

Krenula trinaesta po redu filmska festa – DUff

Dulist

‘GRAD OD RIJEČI’ Inspirativna predavanja, predstavljanje knjiga i poezije

Dulist