Kultura

FOTO Otvorena izložba turskog umjetnika Ekrema Yalcindaga u Umjetničkoj galeriji

ekrem yalcindag otvorenje izlozbe 44

Velika međunarodna izložba cijenjenog turskog suvremenog umjetnika Ekrema Yalcindaga pod nazivom ‘Prirode’ otvorena je u subotu navečer u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik.

Na otvorenju su o umjetnikovu radu i izložbi govorili Tonko Smokvina, ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, kustos izložbe Heinz Peter Schwerfel, kustosica izložbe Jelena Tamindžija Donnart.

Publici se kratko obratio zahvalivši i sam umjetnik, Ekrem Yalcindag, a izložbu je službeno otvorio predsjednik Gradskog vijeća Grada Dubrovnika Marko Potrebica koji je istaknuo značaj izložbe za kulturnu ponudu Dubrovnika te se osvrnuo na bogatu suradnju između gradova prijatelja Dubrovnika i Beyoğlua.

O Yalcindagovom stvaralaštvu u izložbenom katalogu kustos izložbe Heinz Peter Schwerfel između ostaloga zapisuje: ‘Ljepota može biti i umjetna – i to onda kada je ona umjetnička. ‘Priroda’ je naziv koji krasi novu seriju djela koja je 2023. godine stvorio u Istanbulu i Frankfurtu nastanjeni umjetnik Ekrem Yalcindag, mada njegovo stvaralaštvo u srži nema veliki doticaj s konvencionalnim prikazom prirodne ljepote. U njegovim djelima se priroda, naime, ne reproducira, ona se prikazuje; njezini tragovi postaju likovnim umjetničkim djelima, a da sami po sebi nikada ne predstavljaju središte slike. Priroda je pretočena u umjetnost, i to vrlo osobnim jezikom umjetnika koji je davno prevladao suprotnost između figuracije i apstrakcije. On voli spajati nejednakosti pa tako vješto kombinira intelektualnu konceptualnu umjetnost sa savršenim, vlastitom rukom izrađenim slikarstvom.’

Kustosica izložbe, Jelena Tamindžija Donnart o novoj seriji radova koja će biti izložena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik zapisuje: ‘Poput brodova na Bosporu, koji neprestano mijenjaju promatračevu vizuru svojim kretanjem, nova serija radova Ekrema Yalcindaga slijedi obrazac postavljanja in medias res, usred stvari ili u središte radnje, gdje forme ulaze i izlaze iz slika. Tako forme kao da nastavljaju svoj život i izvan zadanog okvira slike upućujući nas na prvotnu romantičarsku misao o našem vlastitom povezivanju s prirodom i zrcaljenju naše duše i misli u njoj. Yalcindag nas uspješno vodi na ovo putovanje, sugerirajući stazu svojim krugovima poput otisaka tabana u pijesku, koji nas vode u nepoznatom smjeru.’

Izložba ostaje otvorena do nedjelje, 17. rujna 2023.

Ekrem Yalcindag rođen je 1964. u Turskoj, a živi i radi u Frankfurtu, Berlinu i Istanbulu. Njegova su umjetnička djela međunarodno zastupljena u renomiranim kolekcijama moderne kao što su Istanbul Modern, Sammlung Goetz u Münchenu, EPO Art kolekcija u Münchenu/Hagu, Arthena Foundation u Düsseldorfu, Kunstmuseum u Stuttgartu, Museum Haus Konstruktiv u Zürichu ili Staatlichen Kunstsammlungen u Dresdenu. Nakon prvih studija umjetnosti na Sveučilištu Dokuz Eylül u Izmiru (1990. – 1993.), nastavio je umjetničku karijeru na akademiji Städelschule u Frankfurtu od 1994. do 1999., i to s Hermannom Nitschom (svojim mentorom) i Thomasom Bayrleom. Iduće murale stvara za galeriju Kai Middendorff u Frankfurtu (2009.), muzej Museum Morsbroich u Leverkusenu (2009.), galeriju Istanbul Modern (2010.), muzej Kunst and Kulturstiftung Opelvillen Rüsselsheim (2016.) i muzej Borusan Contemporary (2010./2021.). U 2014. odnosi s Alexanderom Rodtschenkom i Barnettom Newmanom iznjedrili su triptih ‘Crvena – žuta – plava’. U 2015. Yalcindag stvara još monokromatskih radova. Inspiriran siluetama Henrija Matissea, započinje sa šarenim varijacijama linijskih okvira. Za set „Obojene crne“ (2017.), Yalcindag se vraća zaobljenom formatu. U 2018. stvorio je radove pod nazivom „Beskraj“ koji se prvi put pojavljuju u galeriji Kai Middendorff. U 2020. Ekrem Yalcindag primjenjuje princip tehnike gradijenata razvijen za seriju ‘Beskraj’ na svoje zaobljene formate. U 2022. prvi put prenosi svoj princip akrilnih murala na platno. Manje tjelesni materijal dozvoljava izvedbu biljnog ornamenta velikih razmjera. U najnovijim radovima Yalcindag implementira svoj prijašnji rad predstavljajući oblike prirode i dramatično proširujući svoj tehnički repertoar: u ogromnim formatima kombinira svoju tipičnu delikatnu tehniku ulja na platnu s drvom i printanjem. Ovi umjetnički radovi prvi se put mogu vidjeti na zidovima muzeja Kunstforum Wien.

Foto UGD

Pročitajte još

PLAY DUBROVNIK Glazbene šetnje kroz povijest na Dubrovačkom zimskom festivalu

Dulist

(FOTO) Održan humanitarni koncert Linđa za pomoć slijepim i slabovidnim osobama

Dulist

U SUBOTU U MUZEJU CRVENE POVIJESTI Izložba ‘Smetnje u prijemu slike’

Dulist