Državni inspektorat je i u 2021. godini provodio nadzor pojedinih hrvatskih web shopova.
— Sukladno godišnjem programu rada tržišni inspektori Državnog inspektorata u 2021. godini su provodili ciljane nadzorne aktivnosti sklapanja ugovora na daljinu putem Interneta te je obuhvaćeno ukupno 133 web trgovina koje posluju na području Hrvatske – naglasili su iz Državnog inspktorata za DuList. Nadzorima je utvrđena 81 nepravilnost, a najčešće su se odnosile na nepoštivanje obveze trgovca u vezi davanja propisanih predugovornih obavijesti prije nego što potrošač sklopi ugovor na daljinu, kao što su obavijesti o glavnim obilježjima robe, o načinu i uvjetima povrata novca te o pravu na jednostrani raskid ugovora kao i obrascu za jednostrani raskid ugovora. Nepravilnosti su bile i nedostavljanje potvrde o sklopljenom ugovoru na trajnom mediju, neisticanje uvjeta prodaje te povremeno nepoštena poslovna praksa odnosno utvrđeno je isticanje zavaravajućih informacija o osnovnim obilježjima proizvoda, cijeni proizvoda kao i pružanje potrošačima zavaravajućih informacija u odnosu na identitet trgovca.
– Nadalje, u dva slučaja trgovačka društva nisu bila registrirana za obavljanje djelatnosti usluga informacijskog društva zbog čega im je rješenjem zabranjeno obavljanja djelatnosti trgovine putem Interneta. Pojedini utvrđeni prekršaji otklonjeni su tijekom inspekcijskog nadzora, dok su za sve ostale utvrđene prekršaje poduzete zakonom propisane prekršajne mjere – istaknuli su.
U našoj županiji
Na području Dubrovačko-neretvanske županije nadzorom je bilo obuhvaćeno ukupno pet web trgovina te su utvrđene tri nepravilnosti.
—Odnosile su se na to da web trgovina nije pružila potrošačima sve propisane predugovorne informacije prije sklapanja ugovora putem web trgovine, zatim na nepoštenu poslovnu praksu te na to da nadzirani trgovac nije bio registriran za obavljanje djelatnosti usluga informacijskog društva – naglasili su iz Državnog inspektorata.
Raste online kupovina
Inače, početkom listopada smo pisali kako raste kupovina u ‘dva klika’, govoreći o temi selidbe prodaje u virtualne vode. E-trgovina je iz godine u godinu bilježila kontinuirani trend rasta, a s izbijanjem pandemije taj trend je dosegnuo rekordne rezultate, rečeno nam je tada iz Hrvatske pošte. Pandemija i novo normalno te nemogućnost kupovine uživo, ljudi su se sve više odlučivali na online shopping. Pa su tako među ostalim rekli i da na području Dubrovačko-neretvanske županije, od početka pandemijske krize, bilježimo značajan rast u paketnoj dostavi koja je bila veća za 10 posto u odnosu na razdoblje prije pandemije. Razlozi zbog kojeg većina ne kupuje proizvode preko Intereta su bojazan od prijevare ili zlouporabe te ih brine sigurnosni aspekt kupnje putem Interneta, istaknuto je iz Državnog zavoda za statistiku u analizama.
Objavljeno u tiskanom izdanju 15. prosinca 2021.