GradUrednički izbor

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa

Ovog petka prvi je put dubrovačkoj javnosti predstavljen nacrt posebnog režima prometa oko povijesne jezgre. Stoga smo provjerili i prve reakcije gradskih vijećnika, ali i predstavnika Plavog taksija, na predloženi režim.

‘Imamo gotovo završen proizvod pred nama’

-Zamolili smo gradonačelnika da cijeli taj proces uspostavljanja prometnog režima napravi na najširi mogući participativni način. Znači da se sazovu određene interesne skupine kao što su taksisti, gradski kotari Grad, Ploče iza Grada i Pile, a naravno u taj predkorak trebali bi biti uključeni i gradski vijećnici. Međutim, dogodilo se to da sad imamo gotovo završen proizvod pred nama, koji je samo ‘bačen’ na e-savjetovanje. To e-savjetovanje se u praksi pokazalo kao ljudima dalek pojam i zaista se rijetko uključuju u taj cijeli proces. Na nama je sad da sjednemo i to dobro proučimo nacrt te da damo primjedbe i prijedloge. To je užasno kompleksna situacija – ističe za DuList Petra Marčinko. Ono što joj je na prvu upalo u oko jest činjenica da se nacrt objavio prije nego što će Prometni fakultet izračunati koji je to broj taksi vozila koji bi trebao biti u optjecaju oko Grada.

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa
Petra Marčinko

-To je korak koji smo trebali napraviti prije nego što smo donijeli režim – smatra ova gradska vijećnica.
Na naše pitanje je li, dakle, mišljenja kako se putem e-savjetovanja odluka neće drastično promijeniti, napominje kako su ljudi na neki način razočarani.
-Nije im to predstavljeno unaprijed, kao ni obično kod tih savjetovanja, a onda je većina tih prijedloga dosta često vrlo formalno odbijena. To je jednosmjerna komunikacija, jer vi date prijedlog koji je obično odbijen bez povratne informacije. To e-savjetovanje može nekad biti glumljenje participacije – smatra Marčinko. Mišljenja je kako se proces pred e-savjetovanje nije temeljito odradio pa se mogu očekivati prepravke i prilagodbe, o čemu se već svjedočilo kod nekih drugih odluka.

‘Zadnja riječ mora biti na struci’

Vijećnica SDP-a Anita Bonačić Obradović ističe kako je pohvalno da se napokon oko zaštićene UNESCO-ove povijesne jezgre regulira promet.
-Svugdje u svijetu gdje imate sličnu situaciju kao kod nas, promet je uvijek izoliran, odnosno nikad se ne može ulaziti s autom u takva područja. Zbog toga je ova odluka za pohvaliti – ističe vijećnica SDP-a.
-Treba razgovarati, a to je i najavljeno, i s gospodarstvenicima, sa stanovnicima, ali i zaposlenicima koji rade unutar gradske jezgre kako bi se čulo i njihovo mišljenje jer ovo jesu stvari za javno savjetovanje. Međutim, zadnji ‘amen’ definitivno mora dati struka da nam se opet ne dogodi da imamo neku kvazi super ideju, radi nekakvog populizma – mišljenja je.

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa
Anita Bonačić Obradović

Nadam se da će to sve skupa profunkcionirati budući da znamo da za sve nove odluke treba proći vrijeme prilagodbe. Hoće li to uzrokovati, a nadam se da neće, probleme pred sezonu, ne znam. Mislim da bi se novi režim trebao uvesti nakon sezone da imamo dovoljno vremena za sve uskladiti do iduće. Strah me je da ne dođe do većih nepotrebnih gužvi u fazi prilagođavanja – iznosi dalje Bonačić Obradović.

-Voljela bih da se ova priča proširi i na cijelu buffer zonu. Vidimo što se događa u njoj, svo zelenilo uništavamo. Nadam se da će se i ostali dijelovi grada malo bolje regulirati prometno, a i tu treba prije svega razgovarati sa strukom – zaključila je.

Smoljko: Ovo je jedini način da se zaštiti naša djelatnost

– Mi se u potpunosti slažemo s nacrtom predložene Odluke o posebnom režimu prometovanja oko Grada. Plavom taksiju ovakav prijedlog odgovara jer to jedini način da se zaštiti naša djelatnost. Sam je gradonačelnik rekao da će biti javna rasprava, pa ćemo vidjeti, ako bude nekih primjedbi ili prijedloga, iznijet ćemo ih. U nacrtu odluke nema, koliko smo mi uspjeli vidjeti, diskriminacije i svima je omogućena da se natječu i dobavljaju autotaxi prijevoz na području grada Dubrovnika – istaknuo je Ivica Smoljko u ime Plavog taksija.

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa
Ivica Smoljko

Nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić ističe pak kako se cijelo vrijeme zalaže da se u Zagrbečakoj ulici provede zona posebnog prometovanja.

-Više puta sam to pokazivao i objavljivao, a ova Odluka je na tom tragu. Grad ima tri ulaza koje treba regulirati, prvi je najlakši, a to je ulaz u povijesnu jezgru, što smo napravili davno, drugi je ulaz u Zagrebačku, može se svesti podvarijanta Vatrogasci – Buža jer nije nužno da svi koji prolaze Zagrebačkom mogu proći preko Pila jer mogu proći direktno Ulicom druge dalmatinske brigade. Treći dio, koji je isto tako reguliran novim Zakonom, jest ulaz na Ilijinu glavicu i Sustjepan. Daleko najvažnija priča je oko ulaska u Zagrebačku. Odluka može biti znatno bolja i poboljšanija, treba ovisiti o tome da tko i kada od vozila može uopće prometovati da dođe na Pile. Prvo je trebalo riješiti u Zagrebačkoj obratni smjer, postoje videi i prezentacija kako to realizirati. Moramo imati dinamički ulazak, a to znači ako je u povijesnog jezgri 10 tisuća ljudi tijekom jutra, tada bi se Zagrebačka trebala zatvarati za sve, osim za domaće stanovništvo zato što je prevelika gužva na Pilama i u Gradu. Turiste koji dolaze, trebalo bi iskrcati na Ilijinoj glavici, koji će za desetak minuta pješke doći do Pila – rekao je Andro Vlahušić.

Donosimo prve reakcije na prijedlog novog režima prometa
Andro Vlahušić

– Odluka je na dobrom tragu, samo mora biti dinamička, a dinamička se onda zove pametna. Nema potrebe propuštati turiste kroz Zagrebačku, odnosno vozila koja prevoze turiste u trenutku kada je velika gužva. Taksisti koji imaju ugovor sa Zračnom lukom i Lučkom upravom imaju mogućnost da nesmetano prolaze. To zakonski nije u redu. Trebao bi prednost imati turist koji odsjeda u hotelu u Gružu ili Lapadu i ako želi doći do povijesne jezgre, nalazi se u lošijem položaju, nego gost s kruzera koji dođe na jednodnevni izlet. Turist je po definicji svjetske turističke organizacije osoba koja provede najmanje jednu noć u destinaciji, a jednodnevni posjetitelji su oni koji zagušuju promet. Primjer su i autobusi kada primjerice, s Babinog kuka voze goste u Grad, moraju platiti 800 kuna, a kada vozi agencija, autobus ima vinjetu, koja dođe jednu kunu, odnosno 800 puta manje. Ova odluka je dobar put, ali za taksiste i kruzere je potpuno pogrešna priča. Mislim da je potrebno goste vratiti na Ilijinu glavicu i Čingriju, a zabraniti prijevoz gostiju do Pila, osim ako ne ideš na ručak ili večeru, a kada je gužva, trebalo bi zabraniti dovoziti goste. Da grad preuzme vidikovce, zidine, žičaru, Lovrjenac, Revelin i Orsulu i to počne naplaćivati, mi bismo živjeli u gradu kao turisti i mogli bismo uživati u njemu. Gosti će pritom također uživati u pogledu na grad, a puštalo bi ih se u povijesnu jezgru bez da je zaguše. To je ta brojka od šest, osam i povremeno kada su koncerti 10 tisuća ljudi – naglasio je Andro Vlahušić.

Pročitajte još

Pri kraju radovi Spomen sobe poginulih dubrovačkih branitelja u Sponzi

Dulist

SASTANAK USUSRET SEZONI Vozila će na Stradun ulaziti prema točnom rasporedu, Sanitatu stižu nova vozila

Dulist

PIROTEHNIČARI U DOMOVINSKOM RATU Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima od mina

Dulist