Politika

DDS-ovci predstavili program za cijelu županiju, a zalažu se i za prometno rješenje oko Orsule

dds001

Dubrovački demokratski sabor predstavio je ovog utorka kandidate za županiju, Konavle te Primorje s njihovim listama, te programe i projekte od 2017. do 2021. godine.

Marko Vidović i Ivo Car zamjenici su kandidatu za župana mr. sc. Ivanu Jelčiću, kandidat za načelnika Primorja je Mato Mišković, a zamjenica mu je Marina Jonjić. U utrci za Konavle kandidiraju se doktorica Vilma Kosović i njen zamjenik Ivan Banović, a svi kandidati ukratko su predstavili svoj program, dok je na kraju press konferencije ‘kao posebnu poslasticu’, kako je to najavio predsjednik DDS-a Pero Vićan, kandidatkinja za gradonačelnicu Terezina Orlić iznijela zanimljivo prometno rješenje za Grad Dubrovnik.

U svom trećem izbornom ciklusu mr. sc. Ivan Jelčić iznio je osnovne smjernice svog programa, odnosno ono što će se ‘potruditi napraviti u iduće četiri godine’. One su komunalna i prometna infrastruktura, gospodarstvo, obrazovanje, znanost zdravlje i uprava.

– Prva stvar koju me zamolio moj zamjenik Marko Vidović jest nazvati Pelješki most, koji će zasigurno biti izgrađen u mom četverogodišnjem mandatu, po Ivanu Šprlji, bivšem županu, najviše zaslužnom za to što ćemo taj most napokon i imati. Usprkos svim podmetanjima i objašnjavanjima kako je most nepotreban, on je ipak potreban i bila bi čast nazvati ga po ovom važnom čovjeku – kazao je Jelčić za početak, te nastavio dalje izlagati program kroz brzu cestu, grad, ZL Dubrovnik kao ideje ‘koje nisu njihove, ali već po dvadeset, trideset godina postoje i svi ih spominju’, a dodao je kako, ako DDS pobjedi u Županiji, ovo neće biti tema izborne kampanje 2021.

– Smatram kako se te stvari mogu i moraju riješiti unutar četiri godine. Fondovi su uloženi u ZLD i ona će biti jedna od najmodernijih u ovom dijelu Europe. Brza cesta Dubrovnik – Ploče kao alternativa za autocestu – ne bismo se trebali zamarati time kako ćemo brzo vidjeti autocestu. Obećavali su nam je, ali nemamo mogućnosti da sami to napravimo, to je puno veći projekt koji nas ne smije kočiti u napretku. Prometna povezanost s otocima je nužna i potrebno je urgirati – istaknuo je Jelčić, dalje spominjući iduću točku.

‘Nismo protiv toga da mladi odlaze studirati u inozemstvo, ali smo protiv toga da ostanu u inozemstvu’

Projekt Lučino razdolje nije najidealnije rješenje, međutim je jedino koje imamo. I ne rješava se. Nedopustivo je da se događa ovo što se događa. Također, trebamo sustavno rješavati otpadne vode i potrebno je uložiti velike napore u to – naglasio je, kazavši kako su uvijek otvoreni potencijalnim novim investitorima, te za diskusiju i pomoć, no ‘ne kao na dosadašnji način’.

-Investicije moraju biti u skladu s održivim razvojem i zaštitom okoliša – naglasio je Jelčić, koji, budući da je i sam profesor na Sveučilištu u Dubrovniku, posebnu pažnju pridodaje obrazovanju u županiji.

-Priključit ćemo se ideji gradskog ogranka DDS-a da svi osnovnoškolci pod ingerencijom županije dobiju tablet računala, kako bi ušli u modernije doba. Tu je pilot projekt Raspberry kompjutera koji će pomoći djeci naučiti osnove i pravila programiranja, u partnerstvu sa studentima računalstva Sveučilišta u Dubrovniku – naglasio je, dodavši sufinanciranje učenika i besplatan prijevoz u što većem postotku te stipendije za sve, osobito one s lošijim imovinskim stanjem. Spomenuo je među ostalim i projekt Studentskog doma, koji će se, naglašava Jelčić, sigurno izgraditi u iduće četiri godine, te pomoć našim mladima koji studiraju izvan Hrvatske.

– Nismo protiv toga da mladi odlaze studirati u inozemstvo, ali smo protiv toga da ostanu u inozemstvu. Poslat ćemo ih da steknu znanja koja će vratiti i time oplemeniti našu županiju – naglasio je Jelčić.

Nedopustiv je način na koji se danas financira zdravstvo, kazao je Jelčić, dodavši kako će se truditi da sredstva budu decentralizirana, te da županija dobije više sredstava ‘od sitniša’. Obećao je nove medicinske aparate te pomoć ljudima, osobito djeci, s posebnim potrebama, na čemu će posebno raditi. Stipendirat će, naglasio je zdravstvene struke, općenito stimulirati mlade ljude i zadržati ih u gradu.

Naglasio je i reformu uprave, u čemu kaže ‘neće biti velikih potresa’, no svi će zaposlenici doprinositi maksimalno, te biti u potpunosti posvećeni građanima.

‘Ne smijemo zaboraviti da Konavljani nikad svoju domovinu nisu prodavali’

Dr. Vilma Kosović predstavila je projekte koji će poboljšati život Konavljana, uz zahvalu što joj je predsjedništvo DDs-a i ove godine ukazalo povjerenje za kandidaturu za načelnicu Općine Konavle. Kosović je zadužena za gospodarstvo i infrastrukturu, dok je njezin zamjenik Ivan Banović zadužen za društvene djelatnosti.

– U Konavlima je poljoprivreda godinama u potpunosti zapuštena i danas se ne koristi niti 15 posto poljoprivredne površine koja je postojala prije rata, a Konavle pružaju ogromni potencijal. Ne možemo ne primijetiti zapušteno Konavosko polje, stoga ćemo osnovati Upravni odjel za rješavanje povrata i imovinsko pravnih odnosa Konavoskog polja, ali i kompletnog pitanja Prevlake – istaknula je Kosović, koja je naglasila i poticanje razvitka OPG-ova ‘bez obzira koje stranačke pripadnosti’. Spomenula je i konkretne primjere revitalizacije, izgradnju trgovačkog centra, a spomenula je i hotele ‘koji više nisu u rukama Konavljana’.

– Stranim ćemo kupcima nekretnina uvesti poreze na iste ako u roku od tri godine od kupnje ne započnu s investicijama – kazala je te naglasila i rješavanje imovinsko pravnih odnosa na Prevlaci upravo kao pretpostavku turističke izgradnje.

– Ne smijemo zaboraviti da Konavljani nikad svoju domovinu nisu prodavali – zaključila je Kosović, te prešla na obrazovanje, ističući kako će u trećoj godini mandata početi s izgradnjom suvremenog vrtića na Zvekovici, te subvencioniranje jaslica i vrtića, kao i izgradnju suvremene Osnovne škole Cavtat, te raditi na digitalnoj pismenosti.
– Bitno ćemo poboljšati model stipendiranja studenata, te socijalno ugroženih, te uvesti stipendiranje deficitarnih zanimanja, poput liječnika, informatičara, elektroinženjera, ali i onih na najvišoj akademskoj razini. Otvorit ćemo i kreditiranje studenata, tako da će oni plaćati glavnicu godinu dana nakon što se zaposle. Četiri puta godišnje omogućit će se studentima koji studiraju izvan općine besplatne avionske i autobusne karte – naglasila je Kosović, a po pitanju novorođene djece tu je naknada od 5 tisuća kuna, naglasila je. Uz razne subvencije i poticaje, istaknula je Kosović, povećat će se razina standarda općine, a tu je i niz različitih poboljšanja po pitanju zdravstva i infrastrukture, kao i promet te niz beneficija za umirovljenike, kao i niz zabavno rekreativnih sadržaja, te subvencioniranje avionskih karata.

Kako je za kraj naglasila Kosović, utemeljit će se što prije konavoska razvojna agencija za povlačenje sredstava EU fondova u suradnji s Vladom RH i ministarstvima.

‘Bogatstvo leži u raznolikosti’
Kandidat za načelnika Općine Primorje Mato Mišković istaknuo je u nekoliko točaka programa kojeg predstavlja sa zamjenicom Jonjić.
– Želimo poboljšati socijalni standard, komunalnu i prometnu infrastrukturu, gospodarstvo, ekologiju, kulturu, sport te upravu. Program kojeg zastupam temelji se na brizi za djecu i mlade, te mlade obitelji, kao i poboljšanje uvjeta života osoba treće životne dobi. Najveći problem leži u prometnoj i komunalnoj infrastrukturi, što namjeravamo riješiti konačnim spajanjem svih mjesta općine – kazao je Mišković, spomenuvši problem otpada, koji će se nastojati riješiti, a poseban naglasak stavio je na razvoj turizma, odnosno dodatnih aktivnosti unutar istog, kao što su marikultura, proizvodnja eko proizvoda, pčelarstvo, uzgoj ljekovitog bilja, te oživljavanje tradicije, poticanje sportova…
– Ne smijemo se osloniti samo na jednu gospodarsku granu, jer bogatstvo leži u raznolikosti, a za to je potrebno strpljenje i potpora stanovništva – naglasio je Mišković.

Orsula bi mogla biti recepcija grada, rješenje vrlo jednostavno!

Kao posebnost današnje konferencije kandidatkinja za gradonačelnicu Terezina Orlić istaknula je prometno rješenje Parka Orsula, odnosno ‘moguće buduće recepcije Dubrovnika’.

– Postoje prometna rješenja za koja ću se kao buduća gradonačelnica snažno založiti jer držim da kad je rijč o infrastrukturnim projektima, regulacija prometa i njegovih zakrčenih žila kucavica treba biti primarna za rješavanje – kazala je Orlić predstavljajući idejno rješenje arhitektonske studije prostora Parka Orsula.

-Ovaj projekt osmislili su ljudi koji se vrijedno bave ovim prostorom, a kako pratim sa svog radnog mjesta čitav niz godina. Za nju se dosad javno nije zauzeo niti jedan gradski političar a osobno mislim kako studija nudi zaista vrllo konkretne prijedloge koji strateški rješavaju niz problema istodobno otvarajući prostor za brojne razvojne mogućnosti i u kulturnom smislu – istaknula je Orlić, dodavši kako se podhitno mora poduzeti nešto za prijem na Ilijinoj glavici s istočne strane, a upravo ova studija omogućava ‘roaticju prometa’.

– Rješenje je vidljivo u trećem ulazu u grad. Na taj način rješava se gužva na Ilijinoj glavici, rasterećuje se Zagrebačka ulica, a sadašnji izlazak iz grada na vidikovac postaje izlazak jednostavnim rješenjem – pothodnikom ispod magistrale i revitalizacijom stare, već postojeće ceste pod Orsulom – naglasila je Orlić.

– Cestu je potrebno samo rekonstruirati i pustiti u promet. To bi značilo veliko rasterećenje u smislu da sva vozila koja dolaze s istoka, osim putem Ilijine glavice s vidikovca pothodnikom mogu direktno preko Ploča na ono što su autori nazvali ‘kružnim tokom’. Prometna zova Ploče Grad tako bi dobila svoj autonomni izlaz, te bi funkcionirala odvojeno od prometa oko ostatka zidina, što bi direkto rasteretilo Pile, a rješenje bi značajno podiglo kvalitetu života – naglasila je Orlić, te dodala kako bi ovim prometnim rješenjem Orsula postala recepcija grada, spojem dvaju postojećih vidiokovaca u jedan organizirani, dostupan iz oba smjera, s mogućnošću prihvata do 20 autobusa istovremeno. Time bi Orsula postala zaokružena cjelina koja bi svojom izuzetnom privlačnošću bila dodatno obogaćena nizom različitih sadržaja, ponude i slično, uz važnu napomenu kako je ovaj dio u potpunosti u gradskom vlasništvu, te kako je idejno rješenje u skladu s GUP-om, a tijekom izrade idejne studije nije naglašena niti jedna zamjerka projektu.

Pročitajte još

Srđevci: Grad je u Zatonu pao na ispitu hitnih situacija

Dulist

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Igor Legaz nije na listi kandidata za predsjednika Hrvatske

Dulist