Dubrovnik je prometna oaza unatoč prometnoj opterećenosti, rekao je uvodno profesor Damir Pološki sa Građevinskog fakulteta u Zagrebu, na predstavljanju konačne verzije Prometne studije Grada Dubrovnika.
– Maksimalna prometna opterećenost je u Luci Gruž sa 1300000 putnika u sezoni i ZL Dubrovnik sa sličnim brojem putnika – istaknuo je Pološki naglasivši kako temeljne postavke studije nisu mijenjane te su dopunjene s komentarima i primjedbama svih učesnika. Također je naglasio kako će se prometna opterećenost rasteretiti uvođenjem jednosmjernih prstena, u kojem je centralni dio "Dubrovnik City" kojeg čine sklop Ulica Ante Starčevića, Splitski put i Ulica Vladimira Nazora.
Najavio je i novu regulaciju semaforskog sustava na Doma zdravlja, Ulicama Bana Josipa Jelačića, na Lapad stadionu. Mjere koje bi se trebale uvesti su i uvođenje jednosmjernog sustava u Dubrovnik Cityju, dok srednjoročne mjere uključuju i gradnju dvosmjernog tunela do Minčete, a dugoročne mjere prema studiji su uvođenje Metroa između Luke Gruž, Buže i Viktorije.
– Ovaj Metro daje najveće efekte, uštede i koristi i po pitanju prijevoza putnika. Studija je obuhvatila i parkirne prostore grada, dubrovačku pomorsku luku, park za turističke autobuse na Babinom kuku i Dupcu – obrazložio je Pološki.
Prema riječima pročelnice Jelene Lončarić prethodna rasprava po pitanja konačne verzije Prometne studije Grada Dubrovnika održat će se 4. i 5. lipnja, a nakon nje ide prijedlog Javne rasprave i konačno Javna rasprava.
Zlatko Vuković iz tvrtke Promet Projekt istaknuo je kako će se u fazi izrade Prometne studije ići i na izradu segmenata koje je moguće odmah poboljšati. To je prema njegovim riječima, regulacija semafora koja su zaostala.
– U prvoj fazi je uvod u inteligentniji prometni sustav. Očekujemo kroz analizu projekta da bi se stanje po pitanju semafora moglo poboljšati za 30, 40 ili pak 50 posto. Riječ je o križanju na Pošti Lapad, koji se već radi. Na stanici Lapad također ide križanje i kružni tok, za koji kad se prihvati idejno rješenje ide u izvedbeni projekt – naglasio je Vuković.
Zamjenik gradonačelnika zadužen za komunalne poslove Niko Šalja istaknuo je kako je Konačan prijedlog prometne studije Grada Dubrovnika dokument koji je temelj i smjernica za buduće radove te kako više neće više biti ad hoc rješenja.
– Dio te priče je kružni tok na Solskoj bazi, kružni tok na Pošti Lapad koji će se završiti početkom lipnja. Tu je i kružni tok na Lapad stanici koji bi se trebao početi raditi na jesen ili početkom iduće godine. Završen je natječaj za Ilijinu glavicu, a početak radove očekujemo po sezoni. Očekuje se i stavljanje kolektora za odvodnju u Ulici Put od Batale, a križanje bi se preuredilo u kružni tok. Sve skupa bi se zaokružilo uređenjem državne ceste D8 od Mosta do Ilijine glavice s trećom trakom. Time će se riješiti i parkirališna mjesta i autobusne stanice, pristup Nuncijati, a pristupit će se i uređenju vatrogasnog doma – istaknuo je Šalja.
No, Dubrovnik će dobiti još jedan kružni tok, na Domu zdravlja.
– Ta lokacija ima 25, a ljeti 28 000 vozila dnevno. Tu će se promet rasteretiti uvođenjem jednosmjernih križanja – istaknuo je Pološki.
Na novinarsko pitanje što će od svega iznesenog odmah pomoći u poboljšanju cestovnog prometa u Dubrovniku, Pološki je odgovorio je kako su to uvođenje 9 jednosmjernih sustava u cestovnu mrežu, srednjoročno tunel Minčeta koji će također ulaziti u jednosmjerni sustav i na taj način rasteretiti Pile, a kako će najkorisnije rješenje biti Metro na 5 kilometara između Luke Gruž i Viktorije.
– Njegova cijena je oko 100 milijuna eura, ali godišnje uštede koje bi on trebao dati iznose oko 20 milijuna eura godišnje. On bi i reducirao individualni promet za 15 posto – pojasnio je Pološki.