Grad

Što su u Sao Paulu tražili šefovi dubrovačke hotelske kuće?

maestrali u brazilu

Miho Balija i Mladen Miović, predsjednik i član Uprave dubrovačke hotelske kuće Hoteli Maestral, kraj travnja proveli su u Brazilu, točnije u Sao Paulu, gdje se od 25. do 27. travnja održao World Travel Market Latin America, najveći južnoamerički turistički sajam. Balija i Miović tamo su bili, naravno, poslovno, i to s ciljem privlačenja još većeg broja brazilskih turista u hotele kojima su na čelu.

– Hoteli Maestral d.d. proteklih godina bilježe porast udjela brazilskih gostiju u ukupnim noćenjima za 45 posto – pohvalili su se iz hotela, ali i dodali kako su Brazilci u prošloj godini u hotelu ostvarili svega 700 noćenja.
Prema izvještaju za 2013. godinu, koji se može pronaći na internetskim stranicama Hotela Maestral, navodi se kako je u prošloj godini u Maestralima ukupno zabilježeno 138.377 noćenja. U odnosu na tu brojku spomenutih 700 Brazilaca predstavlja udio od svega 0,5 posto. A kakav je prihod od naših prijatelja Brazilaca?

Prema službenom izvještaju, prosječna cijena jednog noćenja iznosi 309 kuna. Pomnožimo li taj broj s brojem brazilskih noćenja dobijemo iznos od 216.300 kuna zarade od ‘Carioca’. Taj bi pak iznos u ukupnom prihodu (oko 50 milijuna kuna) bio udio od svega 0,4 posto.

– Očekivanja za ovu godinu su više nego optimistična i sigurni smo da će se navedena realizacija iz prošle godine utrostručiti – ističu iz Hotela Maestral. Dakle, noćenja će po tim najavama dosegnuti 1,5 posto ukupnih noćenja u hotelu, a zarada će ‘buknuti’ na 1,2 posto udjela u ukupnom prihodu. To se zove ciljano tržište!

Potencijal s 0,4 posto

– Radi se o tržištu potencijala kakav u Europi ne postoji, o zemlji čija srednja klasa daleko nadmašuje ukupan broj stanovnika cijele Skandinavije. Aktivnosti koje provodi HTZ, a osobito TZ Dubrovačko-neretvanske županije i TZ Grada Dubrovnika čiji su predstavnici u dva navrata ove godine posjetili Brazil i predstavili turističku ponudu, sigurno će doprinijeti porastu dolazaka. Susret Brazila i Hrvatske kojim počinje skorašnje prvenstvo svijeta u nogometu, bit će promocija naše zemlje kakva se ne pamti – opravdala je svoje južnoameričke aktivnosti uprava Hotela Maestral.

Na kraju, dodali su i kako ‘ostala tržišta Južne Amerike nisu za sada značajna za naše poslovanje’. Što, zapravo, čudi kad se zna da je cijela Južna Amerika katolički kontinent, s velikim brojem hodočasnika, posebno iz Argentine, ali i Čilea i Perua, iznimno zainteresiranih za vjerski turizam. Stanovnici Južne Amerike svake godine upućuju se ‘preko bare’, ponajviše u Rim (posebno odkad je papa Franjo ustoličen), a potom i u Međugorje, marijansko svetište koje je za njihove pojmove tik do Dubrovnika.

Vrijedi pritom napomenuti kako je ovaj ‘dinamični duo’ od početka svog mandata intenzivno putovao po svijetu šireći svoja tržišta. Između ostalog bili su u Londonu, Berlinu, Španjolskoj…

Inače, ovo putovanje došlo je baš u tijeku natječaja za iskazivanje interesa za Hotele Maestral. Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) je početkom godine pokrenuo natječaj, u nadi da će kroz iskaz neobvezujućih ponuda moći procijeniti mogući utržak od buduće privatizacije. Očekuje se da će na bubnju završiti 68,25 posto temeljnog kapitala u vrijednosti 70,4 milijuna kuna. Možda su Balija i Miović na južnoj polutki tražili partnere za buduća ulaganja.

Pročitajte još

(FOTO) Mate Bulić bezvremenskim hitovima rasplesao publiku na Vojnoviću

Dulist

Zbog uklanjanja dijela dimnjaka privremena prometna regulacija u Ulici Andrije Hebranga

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist