AktualnoUrednički izbor

REAKCIJA GRADONAČELNIKA ‘HNS je najveći slučaj. Njihov krajnji cilj je privatizacija Libertasa’

gradsko vijece frankovic 1

Gradonačelnik Mato Franković reagirao je na tvrdnje HNS-a u kojima su se osvrnuli na troškove plaćanja ZET-ovih vozača. Ustanovili su, naime, da su ih za dva mjeseca rada platili tri puta više nego što plaćaju Libertasove vozače. Među ostalim – traže ostavku direktora Libertasa Ante Vojvodića.

-Ja ne znam što HNS-ovi gradski vijećnici tražili, niti me briga. 800 tisuća kuna je ukupni trošak koji smo platili za ZET-ove vozače uključujući sve troškove smještaja i svega onoga što je bilo. Znate zbog čega su došli ZET-ovi vozači ovdje. Zato što jedan dio djelatnika koji su pod kontrolom HNS-a željeli napraviti od Grada Dubrovnika ‘Grad slučaj’, da se određene linije isproblematiziraju, da se smanje i da se na taj način Libertas konačno privatizira. To je njihov krajnji cilj. Mi čak znamo kome su ga htjeli dati prije par godina za vrijeme dok su oni bili na vlasti, a imamo i podatke da s tim ljudima i dalje održavaju dobre kontakte – istaknuo je Franković. O kojim se ljudima radi, nije htio reći. Dodao je kako će prvi put u 15 godina, Grad Dubrovnik izdvojiti najmanji iznos subvencioniranja za tvrtku Libertas. Također je istaknuo da će, nakon što bude provedena financijska konsolidacija Liberatasa, ‘u idućoj godini krenuti s boljim finacijskim uvjetima, ne samo za vozače Libertasa, nego i za sve djelatnike Libertasa’.

-Dug koji je Libertas imao kad smo ga mi naslijedili, bio je viši od 15 milijuna kuna, dizanjem kratkoročnih kredita. Taj dug smo smanjili na 5 milijuna kuna. Prekovremeni sati vozača posljednjih iz 7 godina nisu isplaćivani. Mi smo ih mogli isplatiti sukladno zakonu posljednjih 5 godina, sve drugo je pošlo u zastaru. Svi dugovi prekovremenih sati vozačima su isplaćeni. U potpunosti su riješeni imovinsko-pravni problemi i problemi uvjeta poslovanja u zoni u Komolcu. I taj dio je riješen. To vam sve govori tko, kako i na koji način gospodari Libertasom. Sve ono što smo obećali, napravili smo. Libertas je sada stabilna tvrtka koja financijski dobro posluje. Za usporedbu ću vam reći kako će Grad Dubrovnik ove godine izdvojiti 15 milijuna kuna za sufinanciranje tvrtke Libertas. U prošlim godinama je to bilo između 19 i 21 milijun kuna. I tako najmanje u posljednjih 15 godina – naglasio je.

Na novinarski upit o tome je li ‘istinit podatak da je 25 ljudi dalo ostavku od dolaska Ante Vojvodića na čelo Libertasa te zbog toga od njega traže ostavku’.

– Znam da HNS-ovcima jako teško pada činjenica da je većina njihovih članova koje su zaposlili u Libertasu dalo ostavku jer su tamo željeli biti uhljebi i ništa ne raditi. Onda je to nažalost stalo jer je trebalo početi raditi. Meni je žao ako im se zbog toga ‘osulo’ članstvo. Ali nema veze, došli su neki drugi ljudi koji su voljni raditi. Libertas danas dobro radi i funkcionira. Prisjetit ćemo se trenutaka prosvjeda, pokušaja gašenja, trenutaka razdvajanja Libertasa na dva dijela – jedan poslovni dio kolodvor, a drugi poslovni dio Libertas. Samo zato što se tadašnji koalicijski partneri nisu mogli dogovoriti oko direktora. Pa je trebalo napraviti dvije tvrtke da bi postojala dva direktora. Možemo se prisjetiti kad su odustali od vožnji do škola jer nije bilo isplativo, ili kada su gasili određene linije. Dakle, sve je to nešto što je HNS radio u vrijeme njihove vladavine. Sve se jako dobro zna – rekao je.

-Činjenica je da kad vi ulažete u građevinu, dižete minuse na računu da biste izbjegli Gradsko vijeće koje vam treba dati suglasnost, dovoljno govori o načinu postupanja i poslovanja u Libertasu. Dobro mi znamo koliko je kamata na minus, a kolika je kamata na dugoročni kredit za ulaganje u investiciju. Kad smo htjeli zatvoriti te minuse, trebalo smo od Ministarstva financija dobiti suglasnost za zatvaranje jer su isti korišteni za investicije. Ministarstvo je reklo da nisu nikad čuli da je netko minuse koristi za investicije i nisu nam željeli dati odobrenje da dignemo kredit kako bismo pokrili te minuse. Nego je uprava Libertasa, zahvaljujući svom načinu poslovanja, u dvije godine, spustila minus na 5 milijuna kuna – naglasio je.

‘Ako je Libertas tvrtka slučaj, koja danas ima uspješno financijsko poslovanje, koja je vratila sve dugove vozačima po pitanju prekovremenih sati, tvrtku koja je i ove godine isplatila vozačima dodatke za rad od 400 kuna mjesečno… Tvrtku koja je riješila sve dugove iz prošlosti, ako je to slučaj, ja mislim da je najveći slučaj HNS’ – rekao je gradonačelnik.

O ukidanju Libertasova ‘Cabrio busa’, kako bi se pogodovalo privatnicima, što su spomenuli HNS-ovci, gradonačelnik je naglasio: ‘Smiješne tvrdnje, neću uopće komentirati’.

 

Pročitajte još

U SPOMEN GORANU KOMLENCU Više od 250 trkača sudjelovalo u utrci u Orašcu

Dulist

[FOTO] PREDSTAVLJEN ROMAN ‘BLANK’ Životna ispovijest glumca Feđe Štukana

Dulist

DOBRE VIJESTI ZA VOZAČE Od utorka niže cijene goriva

Dulist