DuList IN

BREND ‘FIGURAI’ Nives je stvorila basic odjeću s potpisom vječnosti

Još tijekom djetinjstva, u vrtićkim danima, zavoljela je crtanje. Jednostavno, za nju je bilo prirodno svaki dan crtati, a čest motiv kojeg je voljela prenositi na papir bile su – ptice. Sve nam to priča Nives Dravinec, Zagrepčanka s dubrovačkom adresom već sedam godina. Ova diplomirana ekonomistica, tijekom pandemije koronavirusa ‘zaplovila’ je poduzetničkim vodama te se upustila u dizajniranje kvalitetne, basic odjeće s potpisom – vječnosti. Stvorila je brend ‘Figurai’.

Osjećaj za lijepo
No, kako je krenula njena priča? Dravinec ističe kako dolazi iz obitelji u kojoj svaki član posjeduje i njeguje kreativnu crtu.

— Baka je oduvijek podupirala talente svih svojih unuka pa tako i moje, od samog trenutka kad bismo pokazali inicijativu za nešto. Moja majka je dizajner-aranžer, a otac je isto tako odličan u crtanju. Oduvijek sam gajila osjećaj za lijepo i potrebu za kreativnim izražavanjem kroz svoju svakodnevicu – kazala je ova 24-godišnjakinja. Dosta dugo je trenirala plivanje te je uložila dosta truda, rada i vremena u ovaj sport. Kad je imala 10 godina, njen klub je raspisao natječaj za dizajn kupaćih kostima koji su se trebali nosili na profesionalnim natjecanjima.
— Odlučila sam napraviti dizajn kostima. To je prva situacija u kojoj sam se išla upustiti u dizajniranje nečega odjevnog. Čisto iz puke znatiželje, da provjerim je li uopće to mogu. Naravno, to sam zadržala za sebe. Nisam bila dovoljno hrabra kako bih pokazala svoj dizajn – naglasila je Dravinec.

Sve mi je bilo novo
Priča nam kako je dosta truda uložila u svoje školovanje i znanje te je htjela upisati fakultet u Zagrebu. No, onda se dogodila ljubav. U njen je život ušao mladić, Dubrovčanin Antonio.
— Upoznala sam ga u četvrtom razredu srednje škole i tada se sve promijenilo. Došla sam u Dubrovnik gdje sam upisala Ekonomski fakultet. Antonio je imao u tome veliku ulogu i nikako drukčije ne bih došla u ovaj grad da nije bilo njega. Moram reći kako mi život u nekom drugome gradu nikad nije bio opcija. Povezanost s njime rezultirala je time da već s 18 godina razmislim o promjeni svoje životne sredine – prisjeća se. Na samom je početku, kako kaže kroz smijeh, s Dubrovnikom imala love-hate
odnos.
—Došla sam iz velikog grada. Sve mi je bilo novo! Doživjela sam određeni kulturni šok. No, s vremenom sam prihvatila situaciju kakva jest i naviknula se na život u Dubrovniku – naglasila je. Tijekom treće godine fakulteta, počela je promišljati o svojoj budućnosti. Funkcionalno, vječno te neutralno Naša sugovornica je potom stavila na papir svoje dobre i loše strane, odnosno ono u čemu je dobra, ali i ono u čemu nije.
—Kad sam uzela u obzir sve u čemu sam dobra, od kreativnosti do svog znanja kojeg sam stekla kroz fakultet i razne poslove, i sve to stavila na papir – jedini logičan izbor bio je poduzetništvo. No trebalo je pronaći nešto što će biti spoj svega navedenog, nešto u čemu ću se moći izraziti i s poslovne i kreativne strane, a da ništa od toga ne pati. Tako je došlo do mode koja to sve dozvoljava. Modni svijet pruža mi prostor za kreativno izražavanje te ostvarivanje planova u poduzetništvu – naglasila je. Odlučila je stvoriti vlastiti brend odjeće ‘Figurai’.
— ’Figurai’ je zasnovan na mojoj osobnoj potrebi i vječnoj nestašici basic stvari, onih esencijalnih komada odjeće. Veliki sam ‘klasičar’ što se robe tiče. Nisam osobiti ljubitelj uzoraka niti boja. Uvijek sam se suočavala s tim problemom nemogućnosti pronalaska kvalitetnih, običnih komada koji su nosivi i koji se neće brzo raspasti. Iz tog mog nezadovoljstva proizašla je želja za stvaranjem nečega što je funkcionalno, vječno te neutralno. To je oznaka brenda ‘Figurai’.

Osjećaj poštovanja
Ističe nam kako joj bilo posebno važno izabrati dobro ime.
—Bilo je to vrijeme kad sam se već prilagodila na Dubrovnik i imao je posebno mjesto u mom srcu. Od jednog love-hate odnosa, stvorila sam divljenje prema gradu, jedan osjećaj poštovanja. Kroz brend sam htjela pokazati ljubav prema Hrvatskoj, što i danas radim, a kroz ime odati počast Dubrovniku. Tijekom promišljanja o imenu brenda, htjela sam iskoristiti neku dubrovačku riječ. To je dugo trajalo, dok nismo došli do riječi ‘figurati’. Ta je riječ toliko lijepa i toliko jaka. Dala sam joj svoj štih s dodatkom ‘ai’ i rodilo se ime brenda – ‘Figurai’ – rekla je Dravinec. Također, snimanje posljednje kolekcije htjela je povezati s ljubavi i divljenjem prema Dubrovniku.
—More i obzor bili su u fokusu te su u ovogodišnjem editorijalu predstavljali beskraj i vječnost, što je misao vodilja samog brenda. Tako se u ovogodišnjoj kolekciji može pronaći ‘mala crna haljina’ koja se može vezati na više različitih načina čineći ju toliko jedinstvenom da čak tri osobe mogu biti obučene u istu haljinu bez da se to primijeti – navodi. U stvaranju brenda, kako kaže, postoji puno prepreka i riječ je o izazovnom procesu.
—Sve to te ispituje koliko zapravo nešto žarko želiš. Osnivanje obrta je najlakši dio. Stvaranje brenda je izazovno. Sadržava puno segmenata koje je potrebno proći, kao što je, primjerice, poznavanje ciljanog tržišta, psihologije ponašanja potencijalnih klijenata, pronalazak pouzdanih dobavljača i suradnika, proizvođača i slično.

Nova kolekcija
U procesu stvaranja odjeće fokusirana je na kvalitetnu izradu, bezvremensku jednostavnost i nosivost što našu sugovornicu posebno ističe u vremenu ‘brze mode’.
—Brza moda je konstantno ‘štancanje’ novih stilova. Svaki tjedan se nešto novo ‘izbacuje’, a tu odjeću obilježava brza prolaznost. Svaki tjedan možete ući u dućan i pronaći nešto novo. Konzumacija je itekako velika. S jedne strane imamo ljude koji stalno ulažu novac u brzu modu, a s druge strane se nalaze ljudi koji su shvatili da je to sve neodrživo. Zbog svega toga stvara se jedan jaz u društvu. Vjerujem u koncept spore mode koji kupce potiče na investiranje u odjeću kvalitetnije izrade s ciljem manjeg utjecaja na okoliš. Osobno mislim kako s modom treba stvarati povjerenje, a to mogu pružiti kupcima jedino kroz kreiranje odjeće koja će im dugo trajati – ističe Dravinec. Na modnoj je sceni prisutna već dvije godine, a ističe da je iskreno zadovoljna. Redovito dobiva povratne pozitivne komentare na svoju odjeću. Zasada iza sebe ima dvije ljetne kolekcije, a uskoro priprema i zimsku kolekciju. ‘Nadam se da će ljudi dobro reagirati’, rekla je. Kad nam govori o budućnosti u poslovanju, naglašava kako joj je jedan od glavnih ciljeva postati vodeći brend basic odjeće u Hrvatskoj. Mi joj u tome želimo puno sreće!

Iz tiskanog izdanja od 28. rujna 2022.

Foto Ana Kutija / Sven Bulava / Privatna arhiva

 

Pročitajte još

#ADVENTNAVOJNOVIĆU Navijačku atmosferu ‘podgrijali’ Matko i Brane

[FOTO/VIDEO] #ADVENTNAVOJNOVIĆU Sveti Niko podijelio je poklone mališanima!

Dulist

[FOTOGALERIJA] Kad padne noć – u Gradu nastane čarolija!

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija