Zanimljivosti

“Ako se ne znate nasmijati gostu, nemate što tražiti na cruiseru”

Kapetan Srećko Ban

O životu i radu pomoraca na putničkim brodovima danas je na Sveučilištu u Dubrovniku predavanje održao kapetan Srećko Ban, zapovjednik na brodovima kompanije Royal Carribean International.

Ban je bivši student Pomorskog fakulteta, na kojem je nautički studij diplomirao 1988. godine. Potom je plovio na brojnim teretnim brodovima i 1998. godine prešao na putničke, zaposlivši se na RCI te 2007. godine postao najmlađi zapovjednik na kompaniji. Bio je i zapovjednik na tada najvećem putničkom brodu na svijetu, klase Voyager vrijednosti 600 milijuna dolara, dug 311 metara s oko 3800 putnika i 1200 članova posade.
– Iskoristit ću priliku reklamirati svoju kompaniju – kazao je na početku Ban, pa je dobar dio predavanja posvetio isticanju prednosti navegavanja na kompaniji RCI. Govorio je i o iskustvima s drugih kompanija.

– Prije su Skandinavci prevladavali i bilo se teško ‘ubaciti’, ali danas je to drukčije i ako si sposoban nametnut ćeš se. S druge strane danas su Talijani još uvijek privilegirani na Carvinalu, a Grci su dugo držali Celebrity Cruises. Za rad na putničkom brodu najveći naglasak treba staviti na engleski jezik, a vještine će se nadograđivati na brodu. RCI je usmjeren na internacionalni pristup poslu. Kadar je iz cijelog svijeta, ljudi dolaze s raznim pogledima na život – preporučio je Ban okupljenim studentima.

Istaknuo je kako tek tri posto Amerikanaca ima iskustvo odmora na cruiseru, dok je u Europi taj postotak još manji što tu industriju određuje kao jednu od perspektivnijih i traženijih.
– Sve se temelji na komunikaciji. Ako niste voljni komunicirati, nasmijati se gostima, izaći iz svog ureda i biti s njima, onda niste za život na cruiseru. Naš posao jest ‘zadovoljan gost’ i na tome je naglasak – kazao je Ban te kao najveći problem istaknuo nezadovoljstvo gostiju prevelikim gužvama u mjestima u koja se akostava.

Posebno se dotaknuo teme havarije broda Costa Concordie, za čijeg kapetana Schettina je kazao da je ‘ruglo profesije’.
– Schettino nije odradio posao po postulatima Bridge Team Managementa. Obrukao je sve nas. Osobno bih se sramio kad bih imao tako posložen tim na mostu da mi podređeni ne kaže ili prešuti moju grešku. Često namjerno napravim grešku da vidim kako će moj tim reagirati jer to je jako bitno. Rizici su veliki, greške skupe, a naši dioničari to nisu spremni prihvatiti – kazao je Ban.

Uspoređujući teretne i putničke brodove, Ban je rekao kako na cruiserima ‘nema provlačenja bez većeg znanja’, a na cruiserima vlada međusobno poštovanje. Kao najveći izazov gvardije ističe izbjegavanje naglih okreta broda, jer nagib od jednog stupnja može putnicima priuštiti probleme.

Ban je istaknuo kako život na cruiserima nije samo posao, već postoji vrijeme i za opuštanje, ili kroz sadržaje dostupne na brodu, ili prilikom posjeta raznim mjestima na svijetu.
– Naravno, morate stalno tetošiti goste, ići na večere s njima, ponekad se uključiti u neku njihovu aktivnost. Osobno sam imao priliku biti sudac na izboru za Miss Hong Konga – kazao je Ban, koji je po završteku svog izlaganja odgovarao i na pitanja studenata.

Predavanje je održano u organizaciji Pomorskog odjela Sveučilišta u Dubrovniku.

Pročitajte još

Dubrovački slikar Stjepko Mamić izlaže u Parizu na prestižnom Art Capitalu

Dulist

DJELO VRIJEDNIH UČENIKA Skulptura ‘Komad mora’ krasi Pomorsko-tehničku školu

Dulist

Antonia Rusković Radonić osnovala udrugu ‘Prijatelji konavoske baštine’

Dulist