DuList IN

USKORO OTVARANJE Andrea Klemenčić otkriva gastro tajne župskog ‘Lokala’

andrea klemencic

Dubrovnik mora biti prozor za cijelu Hrvatsku, za goste koji dolaze u Dubrovnik, te u svom odmoru ne stignu obići ostatak Hrvatske. Želimo predstaviti cijelu našu zemlju u konceptu One Suite hotela i Lokala unutar njega, kako bi gost doživio cjelokupnu našu ponudu u jednom. Radimo koncept koji će se u budućnosti moći prilagoditi svakome, no jedna stvar je osnovna – iza koncepta mora stajati samo kvaliteta, ništa manje od toga – govori nam Andrea Klemenčić, sjajna gastro konzultantica koja dolazi u Dubrovnik otvoriti svijet vrhunskog gastro iskustva, kako za posjetitelje grada, tako i za domaće ljude.

Do otvorenja One Suite Hotela dijeli nas nešto više od mjesec dana, a priča koja se ovdje pomno slaže uz pomoć gastro ponude postaje primamljiva ugostiteljska filozofija, životni stil, novi gastro ritam juga Hrvatske… Unutar One Suite Hotela je Lokal, bistro otvorenog tipa, a služi i za serviranje doručka za goste i sve ostale. Apart hotel ima 18 smještajnih jedinica, 16 apartmana i dvije premium sobe, a ukupni kapacitet je 64 osobe. Tu je i podzemna garaža s 32 mjesta, a arhitekturu cijelog One Suite Hotela potpisuje 3LHD studio, kao i interijersko uređenje Lokala, dok je za vizualni identitet zadužena tvrtka Flomaster d.o.o.. Cijela priča prati i koncept Lokala, dijele restoraterski i gastro dio – jednostavno, kvalitetom žele odstupiti od ostale ponude.

-Vidjeli smo kako u Dubrovniku još ima mjesta za promjene, a kad kažem kvaliteta, mislim na onu kako usluge, tako i proizvoda. Da se gost osjeća, zaista, kao ‘kod kuće’ – pojašnjava Klemenčić, koja će kao konzultantica razviti Lokal i koncept doručka za One Suite Hotel, a posebnu pažnju posvetiti doručku i svemu što uz dobar doručak ide, kako bi sve bilo kvalitetno i rustikalno. Dakle, reći će, ne pričaju ‘o razrijeđenom soku od naranče, već o stvaranju branda unutar branda’. One Suite Hotel je sjajan, a Lokal zatvara cjelinu s njime funkcionirajući i kao zaseban segment. Vizija je širiti tu kvalitetu i dalje, te u budućnosti otvorili Lokal na drugim pozicijama, prodavati franšize. To je velika želja kreativaca okupljenih oko ovog projekta, koji ju pretvaraju u stvarnost.

Samo probrano, s naglaskom na lokalno
Kad gost, stranac, dođe u hotel, često on ne može ili nema vremena obići druge dijelove Hrvatske, te će se u Lokalu potruditi da ponuda obuhvaća i proizvode iz drugih dijelova Hrvatske. Ako gost nije bio u Istri, ipak će moći komparirati malvaziju i dubrovačku malvasiju, probati autohtoni Teran, domaću kobasicu… Samo probrano! Tu je i veliki naglasak na lokalno. Birat će lokalne proizvode i to od OPG-ova te tako potaknuti pokretanje dobre priče, nuditi čim više proizvoda od manjih, lokalnih, kvalitetnijih – uz opasku kako nije plan dići ljestvicu ponude, već ostati i dizati kvalitetu. Kroz život, dodaje Klemenčić, osnovni cilj joj je bio kvaliteta.

-Ako radimo na njoj u svim segmentima hotela, ne samo gastro segmentu već i na profesionalnosti One Suite Hotel tima, te njihovom fokusu na kvalitetu, mislim da uspjeh ne može izostati – kaže Klemenčić koja je s timom stvorila viziju nuđenja drukčijeg, boljeg, zanimljivijeg.

-Ne želim reći kako ponuda u Dubrovniku nije dobra, postoji kvaliteta, ali nekako mislim da ima mjesta za napraviti pomak. Uzmimo jednostavan primjer – većina objekata u ponudi ima Julius Meinl ili Franck kavu, eventualno Illy. Mi ćemo imati posebnu kavu, koje još uvijek nema u Dubrovniku, u ostatku Hrvatske se može naći, pogotovo u Zagrebu. Cogito Coffee, pržionica u Zagrebu svoje sirovine dovozi iz različitih dijelova svijeta, ovisno o sezoni, od Brazila do Kenije, te tu sirovinu prže u svojoj pržionici u Zagrebu. Po sezoni ćemo imati dvije vrste kave, obje single origin. Međutim, trebat će naviknuti goste na to – opisuje kroz široki osmijeh neobičnu, ukusnu, ‘voćnu kavu’ za koju kaže kako se gosti ‘neće samo prilagoditi, već će postati ovisni o njoj’.

Itekako je svjesna kako raditi novu gastro stazu znači i suptilno educirati goste, no taj teži put ni Klemenčić ni njezinom timu ne predstavlja problem. Smatra se kako će edukacija biti teža kod domaćih nego kod stranaca, a marketing će se pak sam dogoditi prirodnim putem. Bitno je to da je lokal kao brend otvoren za sve, za domaće, sve koji žele doći, naravno – od jutra do navečer. Od bogatog doručka, gdje će vas na pjatu čekati cijela hrvatska bogata gastro priča, bit će tu i kokteli s vrhunskim alkoholima iz cijelog svijeta kao i isključivo hrvatske craft pive, gdje se, ističe Klemenčić, dogodila jedna ‘fantastična revolucija’, te naravno i nezaobilazno vino na čaše, što je opet tako važan detalj ponude. I tu je naša gastro konzultantica, kaže, ‘svoja na svome’.

-Napravit ćemo kvalitetnu vinsku kartu. Želimo da gost može probati sorte iz različitih podneblja Hrvatske. Ne želimo da može uzeti samo plavac i malvasiju, ili pošip i da drugo ne može probati, a opet da mu je previše uzeti bocu – mišljenja je Klemenčić. Kad nešto radite srcem, uspjeh ne može izostati. Kad dajete sebe, gosti će to prepoznati. Stoga će Lokal gostima biti na stopostotnoj usluzi. Naime, radit će od 7 ujutro do 24 sata, što se ne može vidjeti često. Neće, kažu, pustiti gosta da ‘izvisi’ samo zato što je došao zadnjim letom, već će raditi cijele godine svaki dan u tjednu i pratiti sezonski ritam ponude namirnica, a velika im je želja da im se u tome priključe ljudi koji razmišljaju kao ovaj kreativni tim.

-Nadam se personalu koji ne razmišlja po ‘defaultu’ događa nam se turizam, pa ne moramo ulagati truda. Želimo ljude koji su željni naučiti i ne pristajemo na ništa manje od toga. Svaki segment mora biti odličan jer na kraju krajeva, cijeli proces mora biti sjajan. Ukratko, želimo stvoriti oazu dobrog osjećaja, uz dobro piće, finu glazbu, dobru hranu… A gdje god se bude moglo i gdje god to hrvatska ponuda podržava, i mi ćemo podržati proizvodnju – nastavlja dalje Klemenčić, uz napomenu kako se ne može baš sve imati iz lokalnih resursa, no svakako i tu u priču ulazi originalnost. Primjer za to su alkoholna pića. Naravno, bazirat će se na lokalne alkohole od lokalnih proizvoda, a ostala pića bit će svjetska razina opet s probranim proizvodima.

-Nećemo komercijalne brendove, već posebnu priču, što će strancima biti puno prepoznatljivije, no sigurna sam kako će i domaći uživati u njoj. Domaći se moraju osjećati svjetski, što mislim da Dubrovčani uistinu i jesu. Na kraju krajeva cijene dobro i kad putuju po svijetu. Cijene kvalitetu. Baš zato je dodatno zanimljivo raditi ovakvu priču u Dubrovniku – iskreno dodaje i kako je stvaranje iste bio veliki izazov.

-Često su mi Dubrovčani znali govoriti: ‘Kad će ovakvo nešto biti u Dubrovniku? Ajde dođi! Fali ovakva ponuda!’. Zato i jest izazov i zato sam odmah pristala uz ‘uvjet’ stvaranja dobre i posebne priče. Malo i izvan okvira. Imamo puno pozitivnih stvari što se tiče i lokacije One Suitea Hotela, vrata smo prema Dubrovniku, brzo se dođe u grad, a nudimo mir. Ponuda kreira potražnju – ne možemo čekati da nas gosti pitaju imamo li nešto. Ako jednom gostu ponudiš kvalitetu, on je tvoj. Jednostavno ti vjeruje, pa je tako lakše raditi – zaključuje šarmantna ‘gasto maherica’ u čijoj priči ćemo uskoro uživati…

U gastro vodama od malih nogu
Andrea Klemenčić za sebe će reći kako je u posao ušla pomalo i – ‘ilegalno’! Naime, dok je bila mlađa, njezini roditelji su imali restorane u okolici Opatije i Kostreni, te je već s deset godina ulazila u kuhinju i šank… Taj put prirodno ju je odveo na konstantnu edukaciju u gastro vodama. — Završila sam hotelijersku školu u Opatiji i nakon toga sam odmah htjela raditi, te sam sa svojim roditeljima i vodila restorane. Kad ste dijete vlasnika, gledate to drugim očima. Ponekad bi se dogodile i nezgodne situacije, gdje s 18 godina morate usmjeravati nekog s 30 ili 40 godina, no ponavljam, gledala sam isključivo očima vlasnika, a moji su, baš kao i ja, perfekcionisti. Tako da drukčije ne mogu niti gledati. Nakon toga sam završila Fakultet za hotelijerski i turistički management u Iki, smjer Gastronomija i restoraterstvo. Imali smo dva restorana, kafić u Kostreni, a onda sam se odučila malo ‘odmaknuti’ te raditi na uvozu i distribuciji vina u Zagrebu. Za vrijeme vođenja restorana završila sam prvu razinu sommelierstva, a nakon toga i drugu razinu, te osposobljavanje za brand managera. Dobila sam zanimljivu ponudu za otvaranje Dežman bara, gdje sam s vlasnikom iskreirala viziju, te mislim da smo napravili odličan posao. Treba raditi srcem i onda sve ide po planu. Obavezna je konstantna edukacija, a s One Suite Hotelom također učim, ipak je to jedan širi segment gastronomije koji se veže uz hotel, zato me cijela ova priča zaista jako veseli – kaže nam Klemenčić.

Pročitajte još

NOVI KINO TJEDAN Od animiranog spektakla do nagrađivanog dokumentarca

Dulist

#HRABRO SRCE, NAŠA DORIS BENDER Godina puna uspona i padova, ispred mene puno i previše, ali sam krenula naprijed!

Dulist

(FOTO) Psihomodo pop rasplesao Dubrovčane

Dulist