Zanimljivosti

Psi potiču razvojne procese kod djece

vodic slijepi invsalid024

Hrvatska udruga za pse vodiče je dosta radila na programu pasa vodiča slijepih, pasa kao pomagača osobama u invalidskim kolicima te terapijskih pasa

koje uključujemo u razvojne procese djece s teškoćama u razvoju – izjavila je na predavanju o terapijskim psima „ Mogućnosti i pozitivni učinci rada s terapijskim psom“ Mira Katalenić, predsjednica Udruge za školovanje pasa vodiča i mobilitet.

– Razlog zbog kojeg smo u Dubrovniku je da informiramo kako roditelje, tako i stručni kadar, te sa željom da prenesemo ulogu terapijskih pasa u obitelji, dakle u individualan rad sa razvojem djece s poteškoćama u razvoju ili u grupni rad kada stručnjak uključuje u svoj rad djecu i terapijskog psa u raznim oblicima terapija – nastavila je.

– Obzirom da se program počeo razvijati 2002. godine, što nije puno obzirom na školovanje pasa, pogotovo u ekonomskim prilikama, do sada je kroz udrugu, kroz centar za pomoć djeci s poteškoćama u razvoju provedeno ukupno 68 terapijskih pasa. Na području Dubrovnika ima ih dva, uz  osam pasa vodiča slijepih. Dakle ti se psi dodjeljuju sukladno potrebama djece i prijavama roditelja koji su spremni biti voditelji terapijskog psa, jer istrenirati psa ne znači ništa ukoliko se roditelji ne educiraju za rad i prilagode psa svome djetetu.

Lucija Katalenić, stručna savjetnica za podršku obiteljima korisnika terapijskih pasa, uvela je prisutne u rad sa psima te istaknula neke ključne faktore u radu s djecom u suradnji s terapijskim psima kroz prezentaciju.  

– Psi potiču razvojne procese kod djece, te se djeca kroz igru s psom uče i najbolje opuštaju, jer rade stvari spontano – naglasila je.
– Postoje različite podjele pasa, ovisno o stupnju pomoći, pa tako su tu psi vodiči, rehabilitacijski psi i terapijski psi. U planu je još edukacija pasa za dijabetes, pse vodiče za osobe s oštećenjem sluha te pse pomagače osobama sa psihičkim oštećenjima.

Osnovni cilj i smisao rada s terapijskim psom je interakcija između djeteta i psa uz vodstvo voditelja psa s ciljem ubrzavanja napretka razvojnog procesa djeteta. Pas može biti terapijski u smislu aktivan ili pasivan, kontinuirano ili povremeno te individualno ili grupno. Također, pas se može uključiti unutar obitelji ili institucije, gdje će imati svog voditelja, a sve s ciljem podizanja nivoa motivacije za rad djece s poteškoćama u razvoju.

Pročitajte još

NA DANAŠNJI DAN 1927. Rođen skladatelj Mario Nardelli

Dulist

U HILTON IMPERIALU DUBROVNIK Predstavljanje premium turističke ponude

Dulist

ŠTO RADITI U SLUČAJU PUKNUĆA GUME U VOŽNJI? Odmjereno kočiti i ne raditi nagle pokrete

Dulist