Najljepši vizual najnovijeg John Wicka je Keanu na taraci hotela Continental u Osaki, pod procvalim stablom japanske Sakura trešnje čije se grane nježno povijaju na povjetarcu. Početak travnja je tradicionalni termin procvata tog stabla i cijeli Japan je pokriven rozo-bijelim pokrivačem od latica. Stoga je i potpuno logično da istovremeno dobivamo i novi album najčudnije heavy-metal atrakcije u povijesti glazbe koja svoje korijene dijeli s trešnjom.
Japan je unikatan po mnogo čemu pa tako i po svojoj zabavnoj industriji u kojoj značajnu poziciju zauzimaju ‘Idoli’, mlade Japanke i Japanci koji kroz pjesmu i ples omladini predstavljaju pozitivne vrijednosti. Jedna od idol grupa pod nazivom ‘Sakura Gakuin’ (Akademija trešnjinog cvijeta) tako je poznata po cijelom nizu performerskih točaka sazdanih od izvođačica više osnovnoškolske dobi (od 10 do 15 godina).
Cijela trupa sastoji se od raznovrsnih grupacija koje tijekom školske godine nastupaju diljem Japana, da bi na kraju školske godine (kraj ožujka) izdali godišnji album, članice koje ostvare malu maturu napuštaju grupu, a nove, mlade ih zamjenjuju. Jedna od sporednih atrakcija tako je neko vrijeme bila i heavy metal grupa Babymetal (nazvana zbog vrlo sličnog japanskog izgovora riječi baby i heavy – bebi / hebi).
Predvođena pjevačicom Nakamoto Suzukom (Su-Metal) te pozadinskim vokalima Kikuchi Moa (Moametal) i Mizuno Yui (Yuimetal) nastupali su u sklopu turneje sve dok u proljeće 2013. Suzuka nije završila osnovnu školu. Menadžment prepoznaje potencijal za daljnji uspjeh, izdvaja Babymetal iz Sakura Gakuina, pridružuje im vrsne metal glazbenike te izdaje istoimeni debitantski album, i više-manje slučajno dolazi do njihovog prvog prodora izvan granica Japana sa singlicom ‘Gimme Chocolate!’.
Čudna kombinacija metal glazbe u stilu System of a Down ili Slipknota i sladunjavih J-Pop vokala brzo dobiva i svoj službeni naziv Kawaii (slatki) Metal. Iako su tekstovi potpuno na japanskom jeziku, fanovi širom svijeta pozitivno su reagirali na band i zaslužili im mjesta na velikim svjetskim festivalima i turnejama, kao predgrupa Metallici, Avenged Sevenfoldu ili pak Lady Gagi. Vrhunac prihvaćanja u metal društvo bilo je izvođenje pjesme ‘Karate’s drugog albuma ‘Metal Resistance’ i ‘Painkiller’ s Robom Halfordom.
Nakon tog albuma, a prije snimanja trećeg albuma ‘Metal Galaxy’ Yuimetal se povlači iz grupe iz zdravstvenih razloga te band postaje duet, a za potrebe albuma angažiraju goste iz Sabatona i Arch Enemyja. Najnoviji album ‘The Other One’ njihov je prvi konceptualni album, tematski naslonjen na fiktivnu priču o Meta(L) verzumu u kojem su članice grupe otkrile deset novih svjetova (pjesama).
Tu priču koriste kako bi predstavile široku lepezu svojih utjecaja, od uvodne orkestralne ‘Metal Kingdom’, slipknotovske ‘Divine Attack – Shingeki’, math-core agresije na ‘Mirror Mirror’ ili ‘Believing’, laganice ‘The Legend’ u stilu Ghosta, ‘Metalizm’ bi vrlo skladno pristajao u bilo kojem noćnom dance-klubu, a da se kojim geografskim čudom Japan smije natjecati na Euroviziji, ‘Light and Darkness’ bila bi jedna od ozbiljnih favorita za pobjedu.
Iako je Suzuka centar Babymetal univerzuma sa svojim zavidnim vokalnim sposobnostima, nimalo se ne smije zapostaviti njihov prateći ‘Kami’ band, kombinacija vrhunskih glazbenika koji bi u trenutku mogli kvalitetno popuniti svako upražnjeno mjesto u bilo kojem vrhunskom metal bandu. Ne više djevojčice, već iskusne glazbenice Su-metal i Moametal na ‘The Other One’ pokazuju novi stupanj svoje glazbene evolucije i obećavaju dugu i uspješnu karijeru.
Foto Babymetal.com