Aktualno

‘Pa ne mogu se voziti u karioli!’

celnici autici

Sjeća li se više itko 2000. godine kada je tadašnji ministar gospodarstva Goranko Fižulić na svoj novi posao u Vladi dolazio na biciklu, a njegov kolega, ministar financija Mato Crkvenac, u starom Golfu?

Ta su vremena davno iza nas, danas je gotovo normalno da političari 'furaju' skupe aute, najčešće se pravdajući kako ne bi bilo u redu predstavljati svoju državu u starim kramama. Mercedesi, BMW-i, Audiji ipak su puno reprezentativniji od običnog bicikla.

Marina Lovrić Menzel (SDP), županica Sisačko-moslovačke županije, jedne od najsiromašnijih u Hrvatskoj, odlučila je uložiti 433 tisuća kuna za kupnju novog Audija A6, te još 248 tisuća kuna za još jedno vozilo. I izazvala osudu javnosti i medija. Za dva auta potrošit će ukupno 681 tisuću kuna, bez obzira što joj više od 40 posto stanovništva županije živi na rubu siromaštva.

Vratimo se ipak onima na vrhu. Vlada RH raspolaže s ukupno 40 službenih vozila, a na primjer Ministarstvo zdravstva 33, a Ministarstvo obrane 68. Tek za usporedbu, Vlada Kraljevine Norveške raspolaže s 23 vozila, dakle 17 manje od Hrvatske, a još bolji primjer su Finci, koji imaju tek 20 vozila. A obje države imaju nekoliko puta veći BDP i veći broj stanovnika (Norvežana je 4,9 milijuna, a Finaca 5,4 milijuna).

Ma skromnost ni ne treba tražiti tako daleko. Kontroverzni načelnik Primoštena Stipe Petrina svakodnevno vozi 20 godina staru Renault Lagunu, koja je dosad prešla nevjerojatnih milijun i 150 tisuća kilometara. Zanimljivo je i da Državna revizija već godinama od Petrine traži da otpiše staro vozilo jer mu je vrijednost nula kuna, no Petrina se ne odriče vjernog druga.

Nas je pak zanimalo kakva 'kolica' posjeduju naši lokalni čelnici i jesu li rastrošni po pitanju službenih vozila. Htjeli smo saznati i jesu li zadovoljni svojim voznim parkom i imaju li namjeru možda ga u budućnosti još i uvećati.

Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije
Volkswagen Passat
Župan Dobroslavić svog je Passata naslijedio od bivše županice Mire Buconić. Kako saznajemo iz Županije, jako je zadovoljan s tim vozilom i dobro ga služi u protokolarnim aktivnostima ne pada mu na pamet nabavljati novo. Osim njega, Passat voze i njegovi zamjenici.

Andro Vlahušić, gradonačelnik Dubrovnika
Volkswagen Golf 1.4
Kako smo saznali iz gradske uprave, gradonačelnik Andro Vlahušić svakodnevno koristi službeni automobil Volkswagen Golf 1.4 koji je 2009. godine kupljen preko leasinga. U ovom trenutku Grad Dubrovnik ne razmišlja o produljenju leasinga koji će uskoro isteći kupnjom novog automobila sličnih karakteristika, budući da trenutno službeno vozilo zadovoljava sve potrebe gradonačelnika Grada Dubrovnika. Iako moramo priznati kako smo očekivali da će iz gradske uprave spomenuti i onaj famozni BMW 525d, kojeg je svojedobno gradonačelnik koristio i u privatne svrhe, točnije za put u Split na ročište tijekom suđenja za aferu Šipan.

Luka Korda, načelnik Općine Konavle
Volkswagen Passat
Za svakodnevni rad na terenu i sastanke u Dubrovniku koristi dva vozila, Peugeot star 18 godina s prijeđenih 300-injak tisuća kilometara i Ford star 10-ak godina s također velikom kilometražom. Korda ističe kako su, bez obzira na starost vozila, oba u dobrom stanju uz povremene popravke. Za protokolarne aktivnosti, ali i dalja putovanja (npr. u Zagreb) načelnik Korda koristi VW Passat.
– Ne mogu se zaputiti Peugeotom ili Fordom za Zagreb pa stati na pola puta – objašnjava Korda te ističe kako do kraja mandata sigurno neće nabavljati novo vozilo.

Silvio Nardelli, načelnik Općine Župa dubrovačka
Opel Vectra
Načelnik Nardelli vozi Opel Vectru, koju je općina kupila davne 1998. godine.
– Koristim ga za službene potrebe od 7 do 15 sati. S obzirom na stanje vozila planiramo kupovinu novog. Opel je kupljen u prvom mandatu nakon osnutka općine – kazao nam je načelnik Nardelli, dodajući kako još uvijek nije odlučio koje vozilo bi moglo biti nasljednik Opela.

Nikola Knežić, načelnik Općine Dubrovačko primorje
Volkswagen Passat Caravan
Načelnik Knežić ističe kako je općinsko vozilo nabavljeno još prije njegovog mandata, i to 'po pola' s državom, jer se koristi i za udrugu Blage ruke i obilazak nemoćnih po manjim primorskim mjestima. Knežić dodaje kako općina ne namjerava kupovati novo jer nema otkud.
– Imamo i jednog malo starijeg VW Golfa 3, koji je prešao oko 350 tisuća kilometara, a kojeg koriste komunalne službe. Iskreno govoreći, ljudi na funkciji, koji na primjer primaju strane goste ili moraju na sastanak u neko ministarstvo, ne mogu se voziti u kariolama! Tko ne drži do sebe, ne drži ni do drugoga – istaknuo je Knežić.

Vedran Antunica, načelnik Općine Ston
Audi A4
Općina Ston rasprostranjena je od Žuljane do Zaton Dola, a za pokriti toliko područje načelnik Antunica koristi službeno vozilo Audi A4.
– Vozilo je staro nekih 16 godina i s njim obilazimo općinu. Ne planiramo kupovinu novog, ovo vozilo nam je dovoljno, uz redovit servis – ističe Antunica.

Đivo Market, načelnik Općine Mljet
Mazda 6
Za obići cijeli otok načelniku Marketu potrebno je močno vozilo. Općinska Mazda je osam godina stara i prešla je 300 tisuća kilometara.
– Auto je već dotrajalo i bilo bi zrelo za zamjenu. Češće koristimo svoja privatna vozila. Od službenog vozila će svakako biti više troškova nego koristi. Budući da su vremena kakva jesu, a općina je u lošem financijskom stanju, ni na kraj pameti nam nije kupovati nešto novo – ističe Market.

Božo Petrov, gradonačelnik Metkovića
Renault Clio (privatni)
Božo Petrov za obavljanje svojih gradonačelničkih dužnosti i poslova koristi se svojim privatnim vozilom.
– Vozim Renault Clio, star sedam godina. Grad Metković je imao službeno vozilo, ali ga je stukao mjesec dana prije izbora. Još 2008. godine bivša vlast kupila je vozilo Audi 6 Tiptronic 3.0, vrijedno 550 tisuća kuna, a i nakon toga su obavili neke dorade. I slupali su ga. Totalna šteta na vozilu. Osiguravateljska kuća bi ga trebala uzeti za 75 tisuća kuna, a za njega imamo neplaćenih računa 30 tisuća kuna. Znači za auto od 550 tisuća kuna na kraju nećemo dobiti ni 40 tisuća – objašnjava Petrov.
Ističe kako nema šanse da bi Grad Metković išao u kupnju novog vozila, jer su uštede na vozilu trenutno oko 300 tisuća kuna godišnje.

Pročitajte još

TRNOVIT PUT Priča Biljane Brdar i Ivice Miložića Miže o 3.333 kilometra Camina

Dulist

MUZEJI I GALERIJE KONAVALA Poziv na dječje božićne radionice

Dulist

DANAŠNJI RASPORED CISTERNI Vrbica, Štikovica, Mali i Veliki Zaton

Dulist