Grad

OD 1. TRAVNJA 2017. Novi sustav upravljat će prometom, pješacima, parkingom…

OD 1. TRAVNJA 2017. Novi sustav upravljat će prometom, pješacima, parkingom...

Ovo je najnapredniji svjetski integrirani sustav upravljanja prometom i pješacima. Samoisplativ je i samoodrživ, utemeljen na dubrovačkoj pameti, a nema plaćenog znanja ‘sa strane’ – izjavio je gradonačelnik Andro Vlahušić na današnjem predstavljanju integriranog upravljanja pješacima i vozilima u povijesnoj jezgri i kontaktnoj zoni grada.

-Želimo riješiti ključni problem Dubrovnika, a to su gužve pješaka i vozila u i oko povijesne jezgre. To je cilj ovog sustava – dodao je Vlahušić, istaknuvši kako je ukupna vrijednost projekta oko tri milijuna kuna te zasad neodređena cijena godišnjeg održavanja.

-Taj trošak će biti smiješno mali, jer je sve u tom sustavu dubrovačko, rađeno i osmišljeno u Dubrovniku – istaknuo je gradonačelnik.

Inače, sustavom je obuhvaćeno područje koje pokrivaju prometnice u Zagrebačkoj ulici prema Ulici II. Dalmatinske i Vidikovcu, preko Ulice Frana Supila, Branitelja Dubrovnika do Čingrije. Sastoji se od nekoliko sastavnica, kao što su videonadzor, sustavi upravljanja pješacima, parkiralištima, osobnim vozilima, taksi vozilima i autobusima te ‘DuAdvisor’ totemi za informiranje.

-Sustav video nadzora javnih površina postoji već dvije godine, a uveden je u suradnji s Policijskom upravom te je pridonio podizanju razine sigurnosti. Imamo 81 kameru na 37 lokacija, uglavnom na križanjima prometnica te na javnim prostorima. Naravno, sve u skladu sa Zakonom o zaštiti privatnosti. Još čekamo dozvolu konzervatora za postavljanje pet kamera u povijesnoj jezgri te ugradnju opreme u centru pri PU – istaknuo je viši savjetnik u Odjelu za obrazovanje, šport, socijalnu skrb i civilno društvo Grada Dubrovnika Marko Grgurević.

-Upravljanje pješacima osmišljeno je uz pomoć pet kamera na lokacijama ulaza u povijesnu jezgru: Pile, Ploče, Buža te dva ulaza kroz Porat. U svakom trenutku ćemo znati koliko je posjetitelja ušlo, a koliko izašlo. Imat ćemo tri modusa: slobodan ulaz s opterećenjem do šest tisuća, usporavanje kretanja i preusmjeravanje na opterećenju do osam tisuća te zabrana organiziranog ulaska iznad osam tisuća posjetitelja – izjavio je stručni suradnik DURA-e Nikša Vlahušić.

Inače, od 1. travnja 2017. godine i taksi služba radit će po ‘diktatu’ senzora, kojima će u prvoj fazi biti pokrivena tri mjesta na Taboru, pet na Pločama, sedam na Pilama te dvadeset ispod Minčete.

-Taksi vozilima će biti dozvoljen ulaz u zonu, ako postoji slobodno mjesto. Ako ne postoji, bit će preusmjereni – rečeno je na predstavljanju.

-Totemi DuAdvisora već su postavljeni na šest lokacija, a osim vanjskog oglašavanja projekt će uključivati i poseban software te web aplikaciju. Na njima će se na jednom mjestu moći saznati sve informacije o događanjima i drugim sadržajima – riječi su direktora Sanitata Vedrana Kunice, koji je najavio kako se do 1. travnja 2017. godine očekuje pokrivanje senzorima parkirnih mjesta s područja ispod Žičare (123 mjesta) na područje Tabora (56).

-Kad uspostavimo taj sustav u cijelosti, onda će kretanje vozilima u kontaktnoj zoni biti omogućeno samo ako ima mjesta za parkiranje – ustvrdio je Kunica, dok je gradonačelnik Vlahušić dodao kako će se za domaće uvijek naći do deset posto mjesta.

Na prostoru Ilijine Glavice i zagrebačke ulice do 1. travnja 2017. godine trebao bi biti uveden ITS – inteligentni transportni sustav, kojim ćemo upravljati sustavom informiranja, kontrole semafora, ulazaka i izlazaka te parkiranja – objasnio je stručni suradnik u Odjelu za promet Ivo Cvjetković.

Gradonačelnik Vlahušić ovom je dodao kako će postojati tri trake (za osobna vozila, autobuse te traka za okretanje prema Gružu), a da će na Pilama od devet zaustavnih mjesta za shuttle busove, koji će također biti pokriveni senzorima, tri biti moguće unaprijed rezervirati.

-Ostali će morati čekati u Gružu – dodao je Vlahušić.

-Želja nam je kroz projekt ‘E-Libertas’ do 2030. godine u vozni park Libertasa uvesti samo električna i hibridna vozila te proširiti mrežu skutera i punionica – smatra direktorica Razvoje agencije grada Dubrovnika DURA-e Andrea Novaković.

-Ne smijemo sebi onemogućiti život u gradu – istaknuo je u zaključku gradonačelnik Vlahušić, dodavši kako se projekt radi uz suglasnost svih nadležnih institucija te uz pomoć Prometnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koji je recenzent svega zamišljenog.

-Do ljeta 2018. godine sustav bi trebao biti u potpunosti integriran – najavio je na kraju Vlahušić.

Pročitajte još

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Andro Vidak na Orsuli je ostavio četiri apartmana! Ima nove velike planove za taj gradski park!

Barbara Đurasović

UŽIVO OD 10 SATI Pratite otvaranje ponuda za dodjelu dozvola na pomorskom dobru

Dulist

JAVNI POZIV Grad sufinancira nabavu, instaliranje i ugradnju solarnih modula na obiteljskim kućama

Dulist