Većinom glasova bez prethodne rasprave prihvaćen je Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Luke Dubrovnik d.d. za 2020. godinu. Nakon njega pred vijećnicima se našao Prijedlog zaključka o prihvaćanju godišnjeg izvješća o poslovanju Sanitata Dubrovnik d.o.o. za 2020. godinu koji je potaknuo Krešimira Markovića postaviti pitanje zašto je imenovan novi direktor, odnosno direktorica Sanitata Klaudia Barčot ako je njezin prethodnik Tomislav Tabak dobro radio.
– Ovo je prošireni ustroj Gradske uprave u kojem gradonačelnik po javnom natječaju bira direktore. Za direktora Sanitata imali smo dobrog i čestitog čovjeka, izvrsnog menadžera koji je na računu ostavio oko 15 milijuna kuna. Zašto se on promijenio ako je dobro radio? Nemam ništa protiv nove direktorice, ali što se to dogodilo da je Tabak morao poći? – upitao je Marković.
Odgovor mu je spremno ponudio gradonačelnik Franković koji je kazao da je na njemu da upravlja društvima u najboljem smjeru za kojeg misli da oni trebaju ići.
– Očekujem da će nova direktorica Sanitata jednako uspješno voditi navedenu tvrtku, a da će gospodin Tabak s izvrsnim menadžerskim sposobnostima na novoj dužnosti koju je preuzeo, dužnosti tvrtke Čistoće, a koja ima značajnih problema, unaprijediti njeno poslovanje, dodatno poboljšati radna prava svim radnicima i osigurati ono što je ključno i po čemu se svaka jedinica lokalne samouprave mjeri – kvalitetno gospodarenje otpadom – komentirao je Franković.
Srđevca Đura Capora zanimalo je zašto se pored evidentnog problema s parkingom kojeg imaju stanovnici povijesne jezgre i njene uže okolice ide u investiciju kao što je izgradnja garaže iza izgrade OTP banke.
– Koliko sam shvatio Sanitat je u fazi dobivanja idejnog projekta za izgradnju garaže iza zgrade OTP banke. Preko svake mjere stanovnicima od povijesne jezgre do Mokošice nedostaje parkinga. Čini mi se da bi to trebalo biti prioritet, a ne izgradnja skupih garaža u samom centru Dubrovnika. Zar ne bi trebalo planirati da stanovnici koji dolaze raditi u centar grada više koriste usluge Libertas, a ne dovlačiti tamo promet na trošak tvrtke Sanitat? – iznio je Capor.
Franković mu je poručio da je očito kako ne posjeduje znanje o ovoj materiji jer je tek nedavno službeno postao stanovnikom Grada. Naime, bio je prijavljen u Konavlima, a na promjenu se odlučio prilikom lokalnih izbora 2021.
– Želim Vas podsjetiti kako smo mi kao prva gradska uprava koja je prije četiri godine donijeli odluku o tome kako sva ulična parkirna mjesta postaju ‘residents only’. Takva odluka naišla je na osudu Srđ je Grad. Kazivali ste kako će to biti velika propast. U konačnici je došlo do značajnog poboljšanja po pitanju parkinga za sve naše sugrađane koji žive u toj zoni. Čak oni koji ujutro dolaze na parking uvijek mogu pronaći mjesto. U visokoj sezoni navečer jedan dio građana možda stvarno ima problem, međutim to će se riješiti kroz drugi model kada se usvoji Zakon o sigurnosti prometa na cestama i kada se uvede ograničenje prometa oko povijesne jezgre. Paralelno s tim moramo voditi računa da Sanitat ima jedan dio profitabilne djelatnosti, a to je naplata parkinga. Parking na Pilama i ispod žičare su visoko profitabilna dva parkinga, ali ponovno su podijeljeni na dva dijela prilikom čega je onaj veći dio ostavljen građanima, a drugi u komercijalne svrhe. Taj se novac implementira u ostvarivanje novih projekata, primjerice ribarnice u Gradu koju je bilo nužno simbolički vratiti iako smo znali da ona neće doživjeti svoj puni doseg. Isto je s parkingom na Gracu koji je u potpunosti za građane. Pronađite mi grad u Hrvatskoj u kojem građanin može za 60 kuna parkirati gdje god želi. U većini je to svedeno na zonu – objasnio je Franković.
Bivši direktor Tomislav Tabak rekao je Caporu kako u poslovnoj zoni grada danas nedostaje 180 parkirnih mjesta, a nedostajat će ih još i više ako se u Radeljeviću počne realizirati privatna investicija. Marko Potrebica rekao je kako on tamo živi te da se jedino vikendom može pronaći parking.
-Tamo nam treba garaža. Pa gdje će ljudi s autima? Naravno da bi idealan scenarij bio da ljudi idu gradskim prijevozom, ali naša čeljad je komodna, to je naš životni stil – rekao je.
Ivica Roko promašio je temu dnevnog reda pa je upitao Tabaka zašto Sanita naplaćuje kazne ljudima u Našem domu. Tabak mu je rekao kako Sanitat u Mokošici i Našem domu nikad nije napisao niti jednu kaznu. To je, napomenuo je, pod ingerencijom prometnog redarstva i policije.