Politika

KRISTIĆ I LUJIĆ ‘Radovi u Vukovarskoj ozbiljan su zahvat, ali ne bi trebali ovoliko trajati i remetiti građane’

vukovarska radovi023

Javni radovi na izgradnji sustava oborinske odvodnje, sanaciji dijela vodoopskrbnog sustava i sustava odvodnje otpadnih voda koji se trenutno odvijaju u Vukovarskoj ulici osim sto su nužni i hvale vrijedni otvaraju pitanje načina na koji se obavljaju, brzine kojom se odvijaju i općenito modela koji grad Dubrovnik primjenjuje kod održavanja nerazvrstanih cesta – stoji u novom priopćenju vijećnika MOST-a Mara Kristića i Dolores Lujić koje prenosimo u cijelosti.

-Naime, grad Dubrovnik već dugi niz godina nakon provedenog postupka javne nabave održavanje nerazvrstanih cesta povjerava tvrtki Tehnogradnja. Svi znamo kako su nerazvrstane ceste gotovo sve ceste na području grada Dubrovnika kojima se svakodnevno krećemo svojim automobilima i što sve podrazumijeva održavanje nerazvrstanih cesta te koliko je projekata koje je potrebno realizirati kako bi komunalna infrastruktura našeg grada koliko toliko pratila njegov stihijski i nekontrolirani razvoj.

Javni radovi se izvode u javnom interesu i ogledalo su organiziranosti grada i njegove spretnosti za brzo, efikasno, ekonomično i kvalitetno rješavanje komunalnih izazova koji se financiraju novcem građana. Radovi u Vukovarskoj ulici jesu ozbiljan zahvat, ali sigurno nisu zahvat koji bi trebao vremenski trajati koliko traje i uzrokovati prometni kolaps i remetiti građane u izvršavanju svojih dnevnih obaveza. Ovo nije kritika ovoj gradskoj upravi jer je ona naslijedila ovakav ugovor, niti je ovo kritika Tehnogradnji koja kvalitetno radi, ali svojim kapacitetima i problemima s radnom snagom koji su danas prisutni u građevinskom sektoru i s 30 zaposlenika, očito ne može izvoditi toliku količinu povjerenih radova na dovoljno brz, efikasan i ekonomičan način odnosno u skladu s očekivanjima građana  i standardima današnjeg vremena. Ovo je kritika načina na koji se javni radovi na održavanju nerazvrstanih prometnica ugovaraju, koliko dugo traju i na koji način se izvode.

Dovoljno je pogledati kako se ovi problemi rješavaju u nekim europskim i svjetskim metropolama s kojima se volimo uspoređivati pa ćemo vidjeti koliko u ovom segmentu zaostajemo za njima. Smatramo da Grad treba i može biti puno efikasniji i može puno brže rješavati komunalne izazove uz bolju organizaciju i drugačiji model realizacije projekata. Povijest je pokazala da provjeravanje održavanja nerazvrstanih cesta samo jednom izvođaču radova ne donosi onu brzinu i kvalitetu realizacije projekata koju građani očekuju, a toliko je još projekta koji čekaju na realizaciju.

Stoga predlažemo da se prigodom sljedećeg javnog natječaja Program održavanja nerazvrstanih cesta grada Dubrovnika podijeli u dvije ili tri logične i funkcionalne zone sa točno utvrđenim projektima te da se i sami postupci javne nabave za izvođače radova provedu odvojeno odnosno prema zonama. Na taj bi način Grad dobio dva ili tri izvođača radova koji bi se zbog toga izvodili brže, efikasnije i ekonomski isplativije.

Neki radovi koji nisu funkcionalno međuovisni bi se mogli istovremeno realizirati, infrastruktura bi se ravnomjernije razvijala u svim dijelovima grada, a rokovi izvođenja radova bi bili neusporedivo  kraći jer bi izvođači bili kapacitirani i imali dovoljan broj radnika i građevinske operative pa bi i zadovoljstvo građana i osjećaj opće koristi bio veći. Samim time i troškovi bi se vjerojatno smanjili pa bi za manje novaca mogli postići veći učinak, a ne zbog proboja troškovnika bez provedenih postupaka javne nabave koristiti sivu zonu i povećavati predviđene troškove za milijunske iznose kako bi se radovi do kraja realizirali.

Pročitajte još

PLENKOVIĆ ‘Afektivno sam zaljubljen u Ninu kao ministricu’

Dulist

GONG ‘Oni koji ne poštuju Ustav, ne mogu biti njegovi čuvari’

Dulist

HDZ-u porasla potpora čak i nakon uhićenja Beroša, ali raste podrška i oporbenim strankama

Dulist